Az Év Webshopja versenyt már hetedik alkalommal hirdették meg, amelyre a vállalkozás méretétől és a termékköröktől függetlenül minden hazai e-kereskedő jelentkezését várják. A nevezés már folyik, jelentkezni a verseny weboldalán lehet, szeptember 10-ig.
A hazai webshopok egyik legrangosabb megmérettetésén a kiírás szerint tisztán szakmai szempontokat vesz figyelembe a zsűri, vagyis a versenyzők népszerűsége, ismertsége nem számít. Az is segíti az esélyegyenlőséget, hogy a webshopokat éves árbevétel alapján külön kategóriákra osztják (30 millió alatti, 30-300 millió közötti és 300 millió feletti), és külön értékelik.
Az értékelés szempontjait a verseny oldalán olvashatjuk, amelyek a következők:
- felhasználóbarát kezelhetőség,
- ötletesség, innováció,
- különleges marketing- és sales megoldások,
- praktikusság, átláthatóság,
- különleges ügyfélkezelési megoldások, kommunikáció,
- exkluzív szolgáltatások,
- különleges logisztikai megoldások,
- webergonómia,
- dizájn, grafikai megoldások,
- kosárérték-növelési technikák.
A versennyel kapcsolatban nemrég megjelent egy cikk a Shoprenter weboldalán, amely részben fedi ezeket a szempontokat: fontos értékelési pontokként jelölik meg a SEO jellemzőket, az értékesítési folyamatokat, a logisztikát, a UX és UI szempontokat, a struktúrát, illetve a dizájnt is.
Rácz Péter, a Complexpress Logisztikai Kft. vezetője és a verseny alapítója kérdésünkre elmondta, hogy a fenti tényezőket nem prioritási sorrendben kell érteni, hiszen egy webshop felépítésében, működésében ezek hasonló súllyal jelennek meg. Rekordszámú jelentkezőre számítanak idén, mivel már most többen jelentkeztek, mint legutóbb, a gyakorlat pedig azt mutatja, hogy a jelentkezések a végén szoktak igazán felpörögni.
Nem a prioritási sorrendtől lehet jó egy e-kereskedő!
Idén is kiegészül a verseny a tavaly elsőként megrendezett konferenciával és kiállítással. Rácz Péter kiemelte, hogy még mindig egyfajta tudáshiány tapasztalható a hazai e-kereskedők körében, amely miatt sajnos folyamatos a versenyhátrányuk a szomszédos országok konkurens szereplőivel szemben.
“Nagyon csúnyán harapdálnak a piacunkból a csehek, a lengyelek, a szlovákok, pedig adottságokban semmi lényeges dologban nem különbözünk tőlük. Egyedül annyiban, hogy ők máshogy gondolkodnak, többet tudnak erről a műfajról, mint mi. Ezért tartom nagyon fontosnak a tudásbővítést, ami egy ilyen konferencián nagyon hatékonyan tud működni.”
A konferencia kiemelt témáit illetően hozzátette, hogy a közösségi média újabb csatornáival, például a TikTok marketinggel kapcsolatban hallhatunk érdekes előadást a Hell szakembereitől, de ott lesz Ördög Nóra is, aki a saját webshopjáról fog mesélni.
Az idei verseny eredménye a következő zsűritagok döntésén múlik majd:
- Ballai Máté, Bács-Kiskun Vármegyei IKT-tanácsadó,
- Biros Levente, az onlinemarkaboltok.hu tulajdonosa,
- Csereklei Zoltán, a pelenka.hu ügyvezetője,
- Dudás László, a Zepter magyarországi ügyvezetője,
- Kováts Dániel, az eMAG Marketplace Chief Commercial Officere
- Kulcsár István Róbert, a Shoprenter társalapító-tulajdonosa,
- Naszádos Márk, a Foxpost marketingvezetője
- Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője,
- Szeles Balázs, a Blacktip Informatika tulajdonosa és a Webshop Mentor alapítója.
Berta Gergő, a Maximum Business marketingügynökség vezetője tavaly csatlakozott az eseményhez szervezőként és társtulajdonosként, a verseny és a konferencia operatív teendőinek nagy részét átvették a Complexpress csapatától.
“A versenyre máris 600 körül jár a benevezettek száma, és 700-nál is több jelentkezőre számítunk idén, ami csodálatos szám.”
– mondta el. A konferencia további kiemelt témáiként említette még a mesterséges intelligenciát, a brandépítést és a sikeres webshop kialakításához vezető lépéseket. A szakember hozzátette, hogy a jó eredmény érdekében az eladást ösztönző folyamatokat és a dizánjt is nagyon fontos szempontnak tartja.
A fent említetteken kívül olyan nagy nevek szerepelnek majd a rendezvényen, mint Jakupcsek Gabriella, az eMAG, a Foxpost és a Billingo képviselői, és természetesen az est házigazdája, aki a hagyományokat követve ismét Gundel Takács Gábor lesz. A konferencia részletes programja itt olvasható.