Egyre több magyar és külföldi szolgáltató kínál dropshipping szolgáltatást hazánkban is. Összegyűjtöttük, hogy a legjelentősebb szereplők mit kínálnak.
Számos alkalommal foglalkoztunk azokkal a dropshipping szolgáltatásokkal, amelyek leginkább az e-kereskedelem világába belevágó, de helyi raktárkészlettel még nem rendelkező vállalkozások számára jelenthetnek lehetőséget az online kereskedelembe való belépésre.
A dropshipping ezen felül is számos előnnyel jár, ám az öldöklő verseny, az Európába egyre nehezebben megérkező, többnyire kínai import áruk akadozása és azok ingadozó minősége is kihívás elé állíthatja a potenciális e-kereskedőket. Ennek ellenére számos új szolgáltató lépett be a hazai, egyre komolyabb kihívásokkal szembenézni kénytelen e-kereskedelmi piacra.
A dropshipping szolgáltatók alapvetően három nagy kategóriába sorolhatók:
- az első és legnagyobb csoport, amelyek alapvetően logisztikai szolgáltatóként, fulfillment centerként érvényesültek, és ennek a tevékenységnek a kiszélesítésére hozták létre a dropshipping szolgáltatásokat.
- A második csoport, amikor B2C területről érkező kereskedők több évtizedes, sikeres működés után az általuk bejáratott és bevezetett rendszert teszik elérhetővé az új belépők számára.
- A harmadik pedig, amikor egy-egy nagyobb gyártó, márkatulajdonos a már jól bejáratott brandjét kínálja fel viszonteladásra, és – kihasználva a már meglévő infrastruktúráját – létrehozza a mindenki számára elérhető dropshipping szolgáltatását.
Az alábbiakban összeszedtünk pár, Magyarországon elérhető dropshipping szolgáltatót, amelyek között mindhárom kategóriára találhatunk példákat.
Dropshippy
A Webshippy magyarországi piac meghatározó szereplője, akik fulfillment szolgáltatóként kezdték, azaz csomagolási és raktározási szolgáltatást kínáltak nagykereskedőknek és webshopoknak. Innen már csak egy lépés volt, hogy ezeket a partnereket bevonva elindítsák dropshipping szolgáltatásukat.
- Termékkör: vegyes
- Célországok: Magyarország, EU, partnereken keresztül bármely ország
- Platform integráció: Shopify, WooCommerce, Shoprenter, Unas
- Díjak: a platform ingyenes, a csomagkezelés és szállítás után kerül díj felszámításra
Dropcat
A máig is működő Küytübazár dropshipping szolgáltatása. A Webshippyvel ellentétben a Dropcat nem a logisztikai, hanem a kereskedői oldalról érkezett a területre. 15 év sikeres működés után 2022-ben döntöttek úgy, hogy belépnek erre a piacra, és végigvezetik az érdeklődőket a teljes folyamaton. A termékpalettához és a teljes szolgáltatáshoz ingyenes demot kínálnak.
- Termékkör: vegyes
- Célországok: Magyarország
- Platform integráció: Shoprenter, Unas, XML feed
- Díjak: 6990 Ft+ÁFA/hó, szállítási és csomagolási díjak
Dressa
A ruházati termékekkel és divatkiegészítőkkel foglalkozó Dressa a korábbi példákkal ellentétben saját márkával is rendelkező gyártó, amely 2022 szeptemberétől kínálja dropshipping modellben termékeit továbbértékesítésre. A Dressa Dropshipping használatával egy egyszerű online onboarding folyamat végén máris Dressa viszonteladóvá válhat bárki, a saját márkának köszönhetően pedig lényegesen kisebb marketingbüdzsével is beindíthatja valaki az e-kereskedői karrierjét.
- Termékkör: ruházati termékek
- Célországok: Magyarország, Szlovákia
- Platform integráció: Shoprenter, Unas, Shopify, Woocommerce, Magento, Connestic, XML feed
- Díjak: a platform ingyenes, nincsenek szállítási díjak, egyéb extra szolgáltatások díjkötelesek
VidaXL
A hollandiai székhelyű, 2006-ban indított VidaXL a nyugat-európai piac után a teljes Európai Unióban és a tengerentúlon is elérhetővé tette a dropshipping szolgáltatását. A klasszikus modellt követve, nemcsak kereskedők, hanem számos gyártó is csatlakozhat a jól bejáratott márkanév alá, a cég sokszor felvásárolja beszállítóit és saját, VidaXL márkaneve alatt forgalmazza azok termékeit, illetve ezt egyszerű regisztráció után megteheti bárki. Magyarországon jó néhány kereskedő kizárólag erre a márkanévre építi termékportfolióját, és indította be vállalkozását. Megjelenésükkel egy jól bejáratott szolgáltató lépett be a magyar piacra.
- Termékkör: bútorok, sportcikkek, kerti kiegészítők
- Célországok: Magyarország, EU, USA, Ausztrália
- Platform integráció: külső partnereken keresztül nagyjából minden platformhoz
- Díjak: 30€+hó, szállítási és csomagolási díjak
Carero
A leginkább a baba-mama termékek piacán aktív, csehországi székhelyű Carero a Dressához hasonlóan specifikus piacon aktív. A 2005-ben piacra lépő márkanév saját termékeit tette elérhetővé független kereskedők számára is, akik a cég dropshipping szolgáltatása révén bármikor viszonteladóként jelenhetnek meg az online piacon, amelyhez nem kell mást tenniük, mint regisztrálniuk igényüket a cég weboldalán.
- Termékkör: baba-mama termékek
- Célországok: Magyarország
- Platform integráció: nincs, XML feed
- Díjak: 580 Ft+Áfa/csomag, szállítási díjak
B!gBuy
Nemrég jelent meg a hazai szolgáltatók között a spanyolországi központú B!gbuy fullfilment és dropshipping specialista, amely szintén a teljes e-kereskedelmi spektrumot lefedő szolgáltatáscsomaggal várja a leendő e-kereskedőket, és világszerte több százezer termékes szortimenttel szolgálja ki vevőit. A 2009-ben alapított B!gBuy a logisztikai és raktározási feladatok mellett a marketing és nagykereskedelmi tevékenységek támogatásában is segítséget nyújt.
- Termékkör: vegyes
- Célországok: bármely ország
- Platform integráció: Shopify, Prestashop, WooCommerce, Wix
- Díjak: dinamikus jutalék, szállítási díjak
Syncee
Az egykori e-kereskedőből technikai szolgáltatóvá, majd teljes körű fulfillment és dropshipping szolgáltatóvá alakult Syncee abban tűnik ki a dropshipping szolgáltatók népes táborából, hogy minden ügyfelük számára egyedi technológiai megoldásokat kínálnak. Az újonnan jövők mellett igyekeznek kielégíteni a már meglévő webáruházak üzemeltetőit.
- Termékkör: vegyes
- Célországok: bármely ország
- Platform integráció: Shopify, Shoprenter, WooCommerce, Wix, Squarespace, BigCommerce, Ecwid, Jumpseller
- Díjak: többféle díjcsomag
Látható, hogy mára a legkülönbözőbb termékekre építve indíthat bárki dropshipping modellben működő webáruházat, a szolgáltatók köre az utóbbi években pedig nagyon gyorsan bővül. A sokuk által hangsúlyozott marketingüzenet, miszerint ezentúl annyi a dolgunk, hogy valahol a Bahamákon hátradőlve számolgassuk a pénzünket, természetesen nem állja meg a helyét: érdemes alaposan utánaszámolni a költségeknek, hogy ebből sikeres üzletet tudjunk csinálni, és a webshoppal, a marketinggel és számos egyéb részfeladattal ugyanúgy foglalkoznunk kell.