Az Alibaba Group, az Auchan Retail és a Ruentex Group egyesítik a hagyományos és a digitális kereskedelemben szerzett tapasztalataikat, hogy új vásárlási élményt nyújthassanak a kínai vásárlóknak – olvasható a cégek által kiadott közleményben.
Stratégiai együttműködés és több milliárd dolláros befektetés keretében az Auchan Retail és az Alibaba Group 36-36%-os, a Ruentex pedig 4,7%-os részesedést szerez a Sun Art cégben. A Sun Art Kína egyik vezető több csatornás élelmiszer kereskedője, amely a 2017. június 30-i adatok szerint összesen mintegy 12 millió négyzetméter eladóteret üzemeltet. A Sun Art jelenleg 446 db, 17 000 négyzetméter területű hipermarkettel rendelkezik Kína 29 tartományában, autonóm régiójában és városában „RT-Mart” és „Auchan” márkanév alatt. A Sun Art továbbá szupermarketeket és „Auchan Minute” néven ún. személyzet nélküli üzleteket is üzemeltet.
Az Auchan Minute üzletekben nincs személyzet, az ajtó egy QR kód leolvasása után mobiltelefonnal nyitható. A kiválasztott termékeket szintén be kell scannelni, majd a kosár értékét – még az üzlet elhagyása előtt – a mobil alkalmazáson keresztül lehet kifizetni.
A megállapodás az Alibaba „New Retail” jövőképét tükrözi: teljes mértékben kihasználni az online jelenlét és az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, emellett szorosan együttműködni a kereskedelmi partnerekkel, és így biztosítani a zökkenőmentes online és offline vásárlói élményt a vásárlóknak. Az együttműködés összhangban van az Auchan Retail 2025-ös „Az Auchan megváltoztatja az életet” jövőképével is.
A vállalatok erőforrásainak egyesítése lehetővé teszi a Sun Art számára, hogy kihasználja az Alibaba digitális ökoszisztémájának előnyeit, digitalizáljon és új kereskedelmi megoldásokat vezessen be boltjaiban, beleértve az online és offline integrációt és a személyre szabott ügyfélélményt.
A New Retail modellje túllép az e-kereskedelmen, és valójában az egész kereskedelem újragondolását jelenti: az online és offline tevékenység, az értékesítés, logisztika szorosabb összekapcsolását, és ezáltal egy új vásárlói élményt.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a koncepció jegyében a kínai Black Friday-nek is nevezett Global Shopping Festivalon számos ismert, nemzetközi márka kiterjesztett valóságon alapuló játékkal, interaktív kvízjátékkal, virtuális termékpróbával volt jelen.
A HWSW közelgő, november végi konferenciáján is szó lesz róla, hogy vajon értelmezhető-e még önállóan az m-kereskedelem és az e-kereskedelem, vagy egyszerűen csak kereskedelem van, melynek offline és online ágai között is hamarosan elmosódnak a különbségek.