A magyar e-kereskedelmi piac jól ismert szereplői integrálják szolgáltatásaikat, köszönhetően egy jól időzített stratégiai megállapodásnak. A Stylehub webshopokat a jövőben néhány kattintással a Webshippy fulfillment szolgáltatásához kapcsolhatják a felhasználók, ezzel egy nagyon erős hazai szolgáltatáscsomag jött létre. Interjú az alapítókkal, Pfaff Andrással és Perényi Andrással.
Miért döntöttetek úgy, hogy együttműködtök?
Stylehub: Az együttműködés gondolatát már régóta dédelgetjük, hiszen nagyon hasonló a két szolgáltatás ügyfélköre és hasonló kihívásokkal találkoznak. Már az első egyeztetésünk után egyértelmű volt, hogy a Webshippy ügyfelek egy része valamilyen megoldást hiányol a jelenlegi webshoprendszeréből, vagy kényelmetlen azt megoldania. A leggyakoribb problémák: a többnyelvű webshopok kezelésének hiánya, különböző pénznemekben történő rendelés lehetőségének hiánya, de visszatérő igény volt a szebb, modernebb webshoptémák használatának lehetősége is.
A Webshippy munkatársai elkötelezettek abban, hogy olyan szolgáltatáscsomagot nyújtsanak az ügyfeleiknek, ami kielégíti a kereskedők igényeit és leveszi az ecommerce operáció működtetéséhez kapcsolódó terheket a vállukról.Ez teljesen összecsengett a mi filozófiánkkal. Olyan webshop-szolgáltatást szeretnénk nyújtani, ahol az ügyfeleknek nem kihívás a többnyelvű, több pénznemben történő értékesítés, hanem lehetőség. Nem kell bajlódni pluginek telepítésével, hiszen minden integráltan elérhető a szolgáltatásban.
Webshippy: Nagyon fontos számunkra, hogy nyomon kövessük ügyfeleink visszajelzéseit és innovatív válaszokat találjunk a felmerülő igényekre. A Stylehub szellemisége a kihívásokban a lehetőséget látja, és gyakorlati megoldásokat kínál ügyfelei számára, amivel teljes mértékben egyetértünk. A közös hang és a megfogalmazott célok hatékony együttműködést ígérnek.
A Webshippy rendszere a webshopmotorok többségével könnyedén, pár kattintással integrálható, így ideális megoldást tudunk kínálni a felmerülő lehetőségekre. Ugyanakkor folyamatosan követjük az ügyfelek visszajelzéseit azokkal a motorokkal kapcsolatban, melyek a fulfillment mellett más lehetőségeket is kínálnak számukra.
Nyilvánvaló volt számunkra, hogy a Stylehub rendszer számos, gyakran felmerülő problémára tud megoldást adni, kiemelten például a nemzetközi nyitásra készülő webshopok számára, így már a kezdetektől figyelemmel kísértük a fejlesztéseiket és nem volt kérdés, hogy megvalósítjuk az integrációt.
Miért most került sor az együttműködésre?
Stylehub: A Stylehub egy korábbi verziója már ismert a magyar piacon, viszont idén tavasszal egy teljesen új verzióval álltunk elő. Ez már nem csupán a magyar, hanem a nemzetközi ügyfelek kiszolgálására is alkalmas, professzionális webshopmotor. Az indulás óta eltelt időben sok erőforrást szenteltünk annak, hogy régi ügyfeleink minél hamarabb elkezdhessék használni az új platformot, ugyanakkor sok új ügyfél és érdeklődő is érkezett hozzánk. Régi és új ügyfelek egyaránt kérték a Webshippy fulfillment-szolgáltatásainak integrálását. Igyekeztünk az ősz elején elkészíteni a szolgáltatások összekapcsolását, hogy az online kereskedelem csúcsidőszakára mindenki fel tudja állítani Stylehub online boltját a Webshippy integrációval együtt.
Webshippy: Természetesen már jó ideje ismerjük a Stylehub rendszerét, illetve sok ügyféltől kaptunk pozitív visszajelzéseket a korábbi időszakban. Többen közülük már az indulásnál ezt a rendszert preferálják, illetve sokan vannak, akik a Stylehubra szeretnének váltani a jelenleg használt motorról. Számunkra különösen fontos, hogy a hazánkban sikeres platformokkal minél korábban integrációt alakítsunk ki, hiszen ügyfeleink számára igyekszünk a legjobb és legkényelmesebb megoldásokat biztosítani.
Fontos még kiemelni, hogy a Webshippy a közeljövőben bővíti érdekeltségét nemzetközi szinten is, ahol a Stylehub szintén optimális választás lehet. Emellett hazai ügyfeleink nemzetközi terjeszkedését is szeretnénk minden lehetséges oldalról támogatni.
Ez az időszak minden onlinebolt-tulajdonosnak fontos. Milyen megoldásokkal tudja segíteni az együttműködés az ügyfeleket?
Stylehub: Ez a csomag végre egy olyan megoldás, ami az értékesítéstől a számlázáson keresztül egészen a kiszállításig teljesen automatizálható. A webshop felállítása után nem kell addonok karbantartásával foglalkozni. Több idő jut az igazán fontos dolgokra, mint például promóció, beszerzés, PR tevékenységek – egyszóval azokra amik a márka/üzlet építését segítik. Ráadásul a Webshippy segítségével most már a teljes logisztikai tevékenység – a megrendelés érkezésétől a vevőnek történő kézbesítésig – kiszervezhető.
Webshippy: A Webshippy teljes mértékben leveszi a logisztikai terheket a webshopok válláról, a rendelések beérkezésétől egészen a kézbesítésig. Ez a csúcsszezonban kiemelt jelentőségű, hiszen a legtöbb esetben ilyenkor a forgalom akár többszörösére is növekedhet, ezt a meglévő erőforrásokkal nem mindig tudják lekezelni a webáruházak. Az együttműködés a Stylehub ügyfelei számára is egy csapásra megoldja ezt a problémát. Egyik legnagyobb erőssége, hogy leegyszerűsíti és könnyen átláthatóvá varázsolja a webshopok számára az eladott termék és a vásárló közötti logisztikai folyamatokat. Tisztában vagyunk az adott időszak jelentőségével, így különösen örömteli számunkra, hogy az együttműködésnek köszönhetően még több ügyfél számára biztosíthatjuk ezt a támogatást.
Kinek ajánljátok az integrált szolgáltatást?
Stylehub: Webshippy ügyfeleknek, akik kinőtték a jelenlegi webshoprendszerüket: például szeretnének profi módon külföldön megjelenni (különböző pénznemekben vagy több nyelven szeretnének értékesíteni), valamint prémium webshoptémával szeretnének az év végi hajrába belekezdeni. A funkcióink fejlesztésénél fontos szerepet kaptak a Webshippytől kapott visszajelzések arról, hogy a kereskedőik mit hiányolnak. Ezeket igyekeztünk megoldani, aminek eredménye számos olyan feature, amire a magyar kereskedőknek eddig nem volt lehetőségük.
Ezenfelül természetesen minden olyan webáruház tulajdonosnak, akit fojtogatnak az online boltja körüli állandó tennivalók, karbantartási és logisztikai feladatok, és szeretne több időt fordítani a márka építésére.
Miért éri meg egy Stylehub ügyfélnek a Webshippy szolgáltatását igénybe venni?
Webshippy: Röviden talán azt mondhatnám, hogy azért, amiért bárki másnak is megéri, hiszen a webshop tulajdonosának az értékesítésen és az ügyfélszolgálaton kívül semmi teendője nincsen a megrendelésekkel. Az Amazon raktáraiból ismert robottechnológiával felszerelt raktáraink biztosítják a korlátlanul skálázható, gyors és automatizált logisztikai folyamatokat, így bármilyen mértékű növekedést gond nélkül tudunk kezelni.
A folyamatos fejlődés számunkra egyértelmű prioritás, melynek hála kijelenthetjük, hogy a Webshippy innováció díjas szoftvere ügyfeleink számára a régió legmodernebb szolgáltatását biztosítja.
Miért éri meg egy Webshippy ügyfélnek a Stylehub szolgáltatását igénybe venni?
Stylehub: Erre könnyen tudok válaszolni, hiszen a Webshippy munkatársai nagy jól összefoglalták ügyfeleik leggyakoribb problémáit, melyek az elavult webshop design, a nemzetközi értékesítéshez kapcsolódó nehézségek, és millió apró feature (adószámkezelés, utánvét-felárazás, stb.). Ezekre jelenleg a Stylehub nyújtja az egyik legjobb szolgáltatást a piacon. És azt is fontos kiemelni, hogy nálunk valódi és személyes ügyfélszolgálat várja a kereskedőket, ellentétben a legtöbb, teljesen self-service versenytársunkkal.
Milyen segítséget kapnak a webáruház-tulajdonosok az induláskor?
Stylehub: A gyors és hatékony váltást, vagy az alapoktól történő webshopépítést munkatársaink most több ponton is támogatják. Új ügyfeleink először egy személyre szabott onboarding során ismerhetik meg a rendszer működését és főbb funkcióit. Ezt követően már zökkenőmentesebb a rendszer kipróbálása, azonban ha bármivel elakadnának a felhasználóink, a support segít a további lépésekben. Ezenfelül személyes konzultációt is tudunk biztosítani akár már elstartolt webáruházaknak is – a leggyakoribb témakörök: a keresőoptimalizálás, termékstruktúra-tervezés, vásárlási élmény javítása. A váltási döntés előtt álló ügyfeleknek díjmentes “Ecommerce Audit” szolgáltatásunkat ajánlom, ahol feltérképezzük a mostani megoldás hatékonyságát, és azonosítjuk a fejlődési lehetőségeket.
Webshippy: Logisztikai szakértőink végigkísérik az ügyfeleket a folyamaton, segítenek a beszállítással kapcsolatban, onnantól pedig mindent mi intézünk. Az integráció – ahogy már említettük – néhány kattintás csupán, de azon belül is lépésről lépésre követhető onboarding folyamat várja a rendszeren belül az újonnan csatlakozókat. Emellett a Webshippy Akadémia is ügyfeleink rendelkezésére áll, rengeteg, folyamatosan frissülő írott és videós tudásanyaggal.
Milyen lesz az idei Black Friday / karácsonyi időszak az e-kereskedelemben?
Stylehub: Az valószínűleg senkit nem lep meg, hogy az online értékesítés súlya évről évre, megállíthatatlanul növekszik. Azt is tudjuk, hogy 2020-ban, a Covid idején nagyon sok szereplő jelent meg a piacon, akiknek az offline értékesítés nehézségekbe ütközött. Fontos megjegyezni, hogy a webshopépítés nagy boomja óta eltelt másfél év, és a tavaly még kezdő e-kereskedők már sok tapasztalattal rendelkeznek, ezért a verseny biztosan kiélezettebb lesz idén, mint tavaly.
Webshippy: Tapasztalataink alapján az online értékesítés szerepe folyamatosan növekszik. Ennek leginkább aktuális példája, hogy egy átlagos augusztusi napon all-time rekordot döntöttünk, majd ezt követően hónapról hónapra új csúcsokat mérhettünk. Ennek fényében a kérdésben említett időszakokra további emelkedés várható a megrendelések számában, melyek teljesítéséhez professzionális és megbízható fulfillment szolgáltatás szükséges.
Természetesen komoly szerepe lehet egy negyedik hullámnak, illetve annak hogy milyen erősséggel lesz jelen a hétköznapokban, azonban azt a tavalyi év tapasztalatai alapján már kijelenthetjük, hogy az online értékesítés térnyerése megállíthatatlan a piacon.
Kik lehetnek sikeresek a következő időszakban?
Stylehub: Én azt gondolom, hogy a verseny nem csupán a szereplők/webshopok számának növekedésével erősödik, hanem egyre több profi versenytársra lehet számítani minden iparágban. Ez elsőosztályú megoldásokat és vásárlási élményt követel, számítani fog a gyors kiszolgálás és szállítás – különösen a hajrában, amikor már egy hagyományos webáruház becsukja kapuit. Másrészről nagyon fontos, hogy ha nemzetközi piacon életképes termékkel rendelkezzünk, akkor a lehető leghamarabb nyissunk ebbe az irányba. Sok kereskedőnknek segítettünk átlépni az országhatárt, ezzel jelentősen megnövelve a forgalmukat.
Webshippy: Az egyre nagyobb verseny egyre nagyobb vevői igényeket is hoz, a gyorsaság és a pontos teljesítés egyre fontosabb. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a fokozódó verseny hatással van a vevői igények növekedésére is, így a teljesítés során a gyorsaság és a pontosság sosem látott jelentőséggel bír. A minőségi kiszolgálás és a pozitív ügyfélélmény kulcsfontosságú szerepet kap a sikeres értékesítésben.
Azt látjuk, hogy egyre több cég értékesít Magyarországon a környező országokból, így mindenképpen fontos kérdés a külföldi nyitás a hazai cégek számára is. A Webshippy innovatív megoldásai és a folyamatos fejlődés biztosítják ügyfeleinknek, hogy mindig a legmodernebb és leggyorsabb szolgáltatást biztosíthassák vevőik számára.
Vannak-e már valamilyen tervek a továbblépésre?
Stylehub: Igen, tervezzük, hogy szolgáltatásainkkal nemzetközi piacokon is megjelenjünk. Egyrészt szeretnénk azokat az európai szereplőket megszólítani, akiknek előny lehet a régiós, vagy nemzetközi értékesítés kiszolgálása Magyarországról, a Stylehub és Webshippy rendszerekkel. Másrészről természetesen követjük a Webshippyt a nemzetközi terjeszkedésben, így ahol ők raktárat nyitnak, mi is azonnal elérhetőek leszünk.
Hosszabb távra is kész terveink vannak. A Webshippy Marketplace egy nagyon jó lehetőség azoknak, akik saját termék nélkül, de egy-egy piacot hatékonyan megszólítva szeretnének belépni, vagy erősödni az e-kereskedelemben. Ennek megfelelően ezen a területen is várható mélyebb együttműködés. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mint a magyar Shopify és a magyar Oberlo szoros együttműködése – ami reményeink szerint a következő években európai szintre fejlődik.
(Támogatott tartalom)