Az iWiW sikerével robbantak be, ám manapság kevésbé vannak reflektorfényben. Mi ennek az oka és mivel foglalkoznak most? Hova tartanak és mit gondolnak a digitalizációról? Gordon Ákossal, a Virgo alapítójával beszélgettünk a cég jelenéről és jövőjéről.

Mit gondolsz, ugyanolyan menő lenne manapság az iWiW, mint amilyen a 2000-es évek elején volt?

Ahogy anno megcsináltuk, úgy biztos nem. Egészen más volt az internet 15-20 évvel ezelőtt. Az iWiW akkor unikális volt, és akik addig nem neteztek, megértették, mire is való, és hogyan lehet kapcsolatokat teremteni a hálón. Az iWiW miatt már volt értelme bevezetni az internetet otthonra. Ma nem lenne meg ez a helyzeti előny. Szerencsére van ezer másik dolog, amivel érdemes foglalkozni, és mi sem ragadtunk bele a 2000-es évek első évtizedébe. Egy időben sokat töprengtünk azon, mi lehet az újabb nagy dobás. Aztán rájöttünk, hogy nem egy killer appban kell gondolkodnunk, hanem jóval diverzifikáltabban kell ehhez a kérdéshez hozzáállni.

Így jött létre a Virgo Csoport. Mi is ez pontosan?

Nincs olyan módon formalizálva, hogy rá tudnék sütni egy jelzőt: valójában eltérő felépítésű és működésű cégek laza hálója. Azt ismertük fel, hogy az ügyfelek problémái többrétűek, és ahhoz, hogy jó megoldást tudjunk nyújtani, sokszor ki kell lépni a fejlesztői szerepkörből. A digitalizáció sem azt jelenti, hogy veszünk egy számítógépet, és amit tegnap még kockás füzetben vezettünk, mától az Excel celláiba írjuk és kész, hanem sokszor a szervezetet, a folyamatokat is újra kell definiálni. A Virgo Csoport az a szereplő kíván lenni, aki ha a digitalizáció terén nem is mindenben, de nagyon sok dologban segíteni tudja a partnereit.

Jó példa erre az e-kereskedelem: a Virgón belül van egy Digital Solutions nevű csapat olyan szakemberekből, akiknek szinte az összes kereskedelmi területen van tapasztalatuk, legyen szó FMCG-ről, elektronikai vagy barkácstermékek értékesítéséről. Ha ez nem elég, akkor a csoporton belül van egy Smart Trade Applications nevezetű cég, amely kereskedőket támogató alkalmazások fejlesztésével foglalkozik, például a PriceKit elnevezésű árazás-támogató rendszerrel, vagy a konverziónövelő ConvKittel. Nemrég fektettünk be a Marketyour.store-ba, ami webshopok részére kínál 360º-os, 3D-s termékmegjelenítési megoldást. Mindez arról szól, hogy ha online akarsz kereskedni, akkor nemcsak egy jó webshopra van szükséged. Mi sem csupán webshop fejlesztésben tudunk segíteni, hanem sokkal több területen tudunk partnerek lenni.

Ezek informatikai példák, de ahogy említetted, az ügyfeleknek nem mindig csak IT megoldás kell. Hogyan tudjátok teljesíteni ezeket az igényeket?

2016-ban 6 hetet töltöttem az Egyesült Államokban Kis Ervin Egonnal. Sokat beszélgettünk üzleti dolgokról is, és végül közösen létrehoztuk a Smart Commerce Consultingot. Az alapötlet az volt, hogy az e-kereskedelemre specializálódott tanácsadó céget alapítsunk – azóta kinyílt a fókusz, és a cég ma már szektortól független digitális üzleti stratégiai tervezéssel foglalkozik. Ügyfelei között vannak fejlesztő, fintech és hagyományos gyártócégek is.

Van egy Virgo Ventures nevű startup inkubátor vállalkozásunk is, ami olyan típusú ötletek felkarolásával foglalkozik, amelyek a lehető legjobban illeszkednek a Virgo szolgáltatási ökoszisztémájába. A Marketyour.store is ezen keresztül került képbe: megláttuk benne a potenciált és befektettünk.

Sokszor úgy tűnik, punkos lazasággal álltok hozzá a üzlethez, most mégis azt gondolom, nagyon tudatosan építkeztek.

Jó ez a hasonlat, és még mindig jellemző ránk ez a punkos attitűd. Viszont ma már az a banda vagyunk, akik megtanultak játszani a hangszereiken, de közben a lendület se veszett el. Szeretném azt gondolni, hogy a korábbi, egyslágeres garázsbandából egy színvonalas, kulturális közösséget tudunk létrehozni. Valahogy így képzelem el a Virgo Csoportot.

(Támogatott tartalom)

Teljes körű e-commerce szolgáltatás

Értékesítésközpontú, testreszabott megoldások az üzleti stratégia kialakításától a komplex e-kereskedelmi rendszerek fejleszéséig és üzemeltetéséig. Ismerd meg a lehetőségeid, várjuk üzeneted!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.