Miért fontosak a backlinkek, és hogy szerezzük meg őket?

Miért fontosak a backlinkek és hogy szerezzük meg őket?

Weboldalunk organikus forgalmának növeléséhez elengedhetetlen, hogy folyamatosan optimalizáljuk a Google keresőmotorjánál elért helyezésünket. Keresőoptimalizációs tevékenységünket nagyban segítheti, ha Google által hitelesnek ítélt oldalak hivatkoznak tartalmainkra.

Ez ugyanis azt üzeni a Google-nek, hogy a mi weboldalunkon is elfogadott és értékes tartalom található. Ezeket a más oldalról a saját website-unkra mutató linkeket nevezzük összefoglaló néven backlinkeknek. Ma arra hoztunk néhány tippet, hogy hogyan gyűjthetünk minél több ilyen vissza-hivatkozást.

1. Szektor-specifikus körképek

Egy-egy témát körbejárni nem csak saját gondolataink megosztásával lehet, hanem a szektorban elismert szakemberek véleményeit is csokorba foglalhatjuk. Miután néhány mondatban összefoglaltuk az adott szakemberek meglátását a témáról, egy-két sort akár szó szerint is idézhetünk is tőlük, és belinkelhetjük az adott posztot, cikket vagy videót, amelyből az idézet származik.

Az ilyen cikkek nem csak magas látogatottságnak örvendenek, de sok esetben az idézett szakértők is megosztják, és belinkelik a mi tartalmunkat saját oldalukon – saját hitelességük alátámasztásának érdekében. Így máris minőségi vissza-hivatkozásokhoz jutottunk.

Természetesen nem csak iparági körkép készítésével, hanem ilyenekben való részvétellel is elérhetjük ugyanezt az eredményt, így érdemes minél több, a szektorunkban működő partnerrel, de akár versenytárssal is együttműködnünk informatív tartalom létrehozásában.

2. Interjúk és vendégposztok

Ha szeretnénk sajtó jelenlétet biztosítani vállalkozásunknak, az interjúk remek eszközt biztosítanak erre. Az együttműködést természetesen nem tudjuk azonnal a legnagyobb lefedettségű híroldalakkal kezdeni, de minden niche- vagy lokációalapú vállalkozás megtalálhatja azokat a kisebb médiumokat, akik szívesen vesznek egy-egy szakértői nyilatkozatot.

Az interjúadásnak egy modernkori formátuma a vendégposzt írása, amelyre mindig van kereslet, hiszen a keresőoptimalizáció egyik alapköve a minél több hasznos tartalom megjelenítése. Így manapság minden cég és hírportál erre törekszik. Vendégposztjainkra úgy találhatunk a legkönnyebben “vevőt”, ha sikerül a fogadó portál célközönsége számára vonzó témát vagy különleges megközelítést választanunk.

3. Ügyfeleink mint partnereink

Nem feltétlenül kell messzire mennünk ahhoz, hogy hiteles backlinkekhez jussunk. Az értékes együttműködések kialakításának egyik legkézenfekvőbb módja, ha saját ügyfeleink körében nézünk szét, hiszen az ő tevékenységi körüknek valószínűleg már eleve van a miénkkel közös halmaza. Az együttműködés mindkét fél számára gyümölcsöző, hisz partnereink ingyenesen jutnak minőségi tartalomhoz, miközben mi is tovább növelhetjük weboldalunk hitelességét.

4. Esettanulmányok és iparági statisztikák

Organikusan is szerezhetünk backlinkeket, ha olyan cikkeket sikerül alkotnunk, amelyeket mások is szívesen megosztanak. A legtöbb tartalomkészítő szívesen hivatkozik széles körben hasznos, adatokban gazdag posztokra, amilyenek például az esettanulmányok vagy iparági statisztikák. Ha megosztjuk egy-egy projektünk történetét, ahol kiemelkedően jó eredményt sikerült elérnünk, vagy különösen komplex problémával kellett megküzdenünk, az jó eséllyel hasznos lehet mások számára is. Ugyanez igaz a kutatások eredményeire és iparági benchmarkokra, főként, ha az adatokat könnyen fogyasztható és értelmezhető formába tudjuk önteni, például egy infografika képében.

5. Építsünk ki kapcsolatokat szakértőkkel!

Egyre népszerűbbek a Facebook csoportok, így már minden témában és iparágban találunk számunkra megfelelőeket, amelyek a hasonló érdeklődésű szakembereket tömörítik magukba. Ezek a csoportok nemcsak arra jók, hogy közvetlenül felvegyük a kapcsolatot azokkal a tagokkal, akik hasznosak lehetnek számunkra, de be is vonzhatjuk őket azzal, ha aktívan résztveszünk a csoport életében, és érdekes tartalmat biztosítunk a többiek számára. Ilyen módon a backlinkek megszerzése mellett még ügyfélkörünket is növelhetjük!

Összegzés

Ahogy a teljes kersőoptimalizálás, úgy sajnos a hiteles backlinkek megszerzése sem egyszerű vagy gyorsan kivitelezhető feladat. Azonban ha következetesen nívós tartalmat biztosítunk közönségünk számára, és aktívan keressük az ígéretes együttműködési lehetőségeket, a munkánk idővel meg fogja hozni gyümölcsét.

Ingyenes, villámgyors SEO elemzés a Kosárértéken

Add meg honlapod címét, és egy órán belül megkapod az eredményt!
A gyorselemzés SEMRush szoftverrel, automatikusan történik. Ha az eredménnyel kapcsolatban kérdésed van, a Kosárérték SEO szakértői segítenek.
A visszaigazoló emailben szereplő email címen fel tudod venni velük a kapcsolatot.

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!