Most hogy vége a Fekete Novembernek, és túl vagyunk Cyber Hétfőn is, megkezdődik a karácsonyi ünnepi hajrá az e-kereskedelemben is. Összeszedtünk néhány praktikus e-kereskedelmi tanácsot és praktikát – vagyis: íme, itt vannak tippek: – azzal kapcsolatban, hogyan igazítsuk a karácsonyi időszakhoz az e-kereskedelmi stratégiánkat és a vásárlókkal együtt, mi is az ünnephez méltó módon zárhassuk a naptári évet.
Bár az ünnepi szezon november elején elkezdődik, a karácsony előtti utolsó három hét, még az előző időszaknál is alaposabb tervezést igényel. Nem árt kreatívnak lenni, és előrukkolni egyedi, szórakoztató e-kereskedelmi marketing ötletekkel, de mindemellett gondoskodnunk kell arról is, hogy a legfontosabb alapok rendben legyenek.
Ellenőrzőlista
Íme egy gyors ellenőrzőlista, hogy biztosan készen állj az ünnepi vásárlási dömpingre. Ezek jó része e-kereskedelmi alapvetés is, de nem árt ha az ünnepek előtt újra ellenőrizzük alábbiakat!
- Kapcsoljuk ki a Black Friday/Cyber Monday marketing kampányokat, mielőtt elindítjuk az új, karácsonyra optimalizált ajánlatainkat. Semmi nem cikibb annál, hogy Mikuláskor még mindig a Fekete Novemberrel próbálunk bármit is eladni.
- Ellenőrizzük, hogy a fizetési rendszerünk a lehető legtöbb fizetési módot támogatja-e.
- Gondoskodjunk arról, hogy weboldalunk reszponzív legyen, hiszen az e-kereskedelmi vásárlások többsége már mobilról történik. Bár 2024-ben ez már alapvetésnek tűnhet, ennek fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni.
- Optimalizáljuk weboldalunkat: alaposan teszteljük a betöltési sebességet, a mobilos felhasználói élményt és a fizetési folyamatot.
- Hangolódjunk külsőségekben is az ünnepi hangulatra!
- Ösztönözd a vásárlói aktivitást szórakoztató játékokkal, ünnepi promóciókkal és promóciós e-mailekkel.
- Inspiráljuk online vásárlóinkat blogtartalmakkal, ajándékötletekkel, termékcsomagokkal és erős közösségimédia-kampányokkal.
- Használjunk különböző marketingcsatornákat vásárlóink elérésére, legyen szó e-mail marketingről, Google-hirdetésekről, keresőmarketingről vagy közösségi médiás megoldásokról.
- Ellenőrizzük, hogy az általunk használt értékesítési platformmnak vannak-e olyan promóciós kampányai, amelyekhez csatlakozhatunk.
Készletmenedzsment
Az ünnepi időszakban különösen fontos a készletek megfelelő kezelése, mivel a vásárlók számára rendkívül bosszantó, ha a kívánt termék fizetésnél vagy rendelés után derül ki, hogy nem elérhető. Az akciós termékek esetében kiemelt figyelmet kell fordítani a készletre, hiszen a Gazdasági Versenyhivatal szigorúan ellenőrzi az online kampányokat. Ezért csak olyan termékeket érdemes reklámozni, amelyek ténylegesen és elegendő mennyiségben elérhetőek.
A készlethiány másik oka lehet a lassú vagy ritkán frissített készletinformáció. A valós idejű készletfrissítés automatizálása segíthet elkerülni az ilyen problémákat, szemben a manuális vagy napi egyszeri frissítéssel. Továbbá, a limitált számú akciós termékeknél fontos, hogy a promóció hiteles legyen. A GVH gyakorlata szerint az akcióknak a meghirdetett termékek legalább 10%-ára ki kell terjednie, így érdemes alaposan mérlegelni, hogy elkerülhessük az esetleges félrevezető kommunikációt és az ezzel együtt járó büntetés kockázatát.
Transzparens kommunikáció
Bár sokan már december elején vagy még korábban elintézik a karácsonyi vásárlást, bőven akadnak olyanok is, akik az utolsó pillanatra hagyják, mert több időre van szükségük a döntéshez, éppen ezért nagyon fontos, hogy egyértelműen tüntessük fel a decemberi szállítások pontos határidejét.
Ezt a főoldalon is megjelenítheted, hogy az információ jól látható és könnyen elérhető legyen. Ahogy közeledik a karácsony, használhatsz egy visszaszámláló órát is, amely az utolsó szállítási határidőt jelzi. A kosárelhagyások egyik leggyakoribb oka a magas szállítási költségek és extra díjak, amelyet szintén nem könnyít meg a magyarországi kiszállítás díjak folyamatos emelkedése sem. Ennek ellensúlyozására érdemes lehet bizonyos összeg feletti vásárlásoknál ingyenes szállítást kínálni.
Hasznos lehet alternatív szállítási lehetőségeket is biztosítani, például járdaszegélyes átvételt vagy az online rendelés üzletben történő átvételét (BOPIS). Ezek több rugalmasságot kínálnak a vásárlóknak, megkönnyítve a vásárlást a zsúfolt mindennapokban, ráadásul neked is költségmegtakarítást jelenthetnek. Azok számára, akiknek nincs fizikai boltjuk, a csomagautomaták praktikus megoldást nyújthatnak azoknak a vásárlóknak, akik ritkán tartózkodnak otthon, hogy átvegyék a küldeményeket.
E-mail újratöltve
Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékony eszközünk az ünnepi szezonban. A személyre szabott üzenetek segítségével mélyebb kapcsolatot építhetünk az ügyfelekkel, az e-mailek tartalmát a vásárlók érdeklődési köréhez és korábbi vásárlásaikhoz igazítva kiemelhetjük számukra a legmegfelelőbb termékeket vagy ajánlatokat.
Az e-mail listák szegmentálásával célzott kampányokat hozhatunk létre. A személyre szabott ajánlatok küldése a megfelelő szegmenseknek növelheti a megnyitási és konverziós arányokat. Az ügyféladatok felhasználásával olyan e-maileket készíthetünk, amelyek rezonálnak a célközönséggel és bevonják őket. A személyre szabott tárgysor döntő szerepet játszhat a figyelemfelkeltésben.
Íme néhány ötlet az emailek személyre szabásához.
- Vegyük fel a címzett nevét a tárgysorba.
- Kínáljunk személyre szabott ajándékötleteket a böngészési előzmények alapján.
- Küldjünk születésnapi vagy évfordulós kedvezményeket az ünnepi időszak alatt.
SEO – Karácsonyi kulcsszavak optimalizálása
Az ünnepi szezon remek lehetőséget kínál arra, hogy növeljük oldalunk látogatottságát. A legtöbbet úgy hozhatjuk ki belőle, ha decemberben karácsonyi kulcsszavakra optimalizáljuk termékoldalainkat. A Google Kulcsszótervező segítségével azonosíthatjuk a nagy keresési volumennél rendelkező, releváns kifejezésekeket, amelyeket aztán termékoldalaink metaadataiba beépítve jelentősen növelhetjük ezek organikus forgalmát.
Optimalizálandó területek:
- Termékleírások ünnepi kulcsszavakkal: például „karácsonyi ajándékok”, „ünnepi ajándékok”, „téli kellékek”.
- Blogbejegyzések ünnepi vásárlási témákkal: például „karácsonyi ajándék ötletek”, „Cyber Monday ajánlatok”, „Black Friday vásárlási tippek”.
- Metacímkék és címek karácsonyi kifejezésekkel: például „karácsonyi vásárlás”, „ünnepi akciók”, „fesztivál ajánlatok”.
Minél magasabb helyen szerepel oldalunk a karácsonyi keresési eredményekben, annál nagyobb valószínűséggel találják meg és látogatják meg az ügyfelek a webáruházunkat. Akárcsak a megfelelő email kampány, a karácsonyi kulcsszavakra való SEO optimalizálás is stratégiai fontosságú lépés az ünnepi szezonban.
Retargeting hirdetések
A retargeting hirdetések hatékony eszközök a potenciális vásárlók visszacsábítására, akik korábban meglátogatták a weboldalunkat, de nem fejezték be a vásárlást. Az ünnepi szezonban ezek a hirdetések időben megjelenő emlékeztetőként szolgálnak, hogy visszacsábítsák a vásárlókat az üzletünkbe.
Hirdetéseinket a böngészési szokások és érdeklődési körök alapján megírva növelhetjük ezek hatékonyságát. Hívjuk fel a figyelmet az exkluzív ünnepi akciókra vagy különleges kedvezményekre, amelyekkel vissza csalogathatjuk őket. A retargeting erőfeszítéseink maximalizálása érdekében, szegmentáljuk közönségünket vásárlási szokásaik alapján. Törekedjünk arra is, hogy megtaláljuk a megfelelő vizuális elemeket és meggyőző CTA-kat. A/B teszteljük a különböző hirdetésformátumokat, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbeket.
A jól megtervezett retargeting kampányok segítségével kihasználhatjuk a korábbi interakciókat, hogy növeljük a konverzió valószínűségét. Ezek a hirdetések emlékeztetik a zsúfolt ünnepi időszakban vásárlókat a korábban megtekintett termékekre, és egy kis lökést adhanak nekik a vásárlás befejezéséhez.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli