Frissültek az üzleti profilok, bővültek a helyalapú szolgáltatások a Facebookon

Frissültek az üzleti profilok, bővültek a helyalapú szolgáltatások a Facebookon

A közösségimédia-oldalak gazdái és kezelői az elmúlt hetekben már felfigyelhettek a Facebook Business megváltozott felületére és egyszerűsített funkcionalitására. Mark Zuckerberg cége az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be.

A Facebook Newsroom oldalain megjelent közlemény szerint a legnagyobb közösségi platformon mára több mint 1,6 milliárd ember van kapcsolatban körülbelül 80 millió helyi kis- vagy középvállalkozással, ezért ezen újítások bevezetése kiemelkedő fontosságú. A Facebook szerint a változások célja a helyalapú kapcsolódások megkönnyítése, kifejlesztésüknél pedig elsősorban az üzleti és magán felhasználók visszajelzéseit vették alapul.

Napjainkban a kereskedelem gyökeres átalakulása folyik világszerte, a nagy bevásárlóközpontokban nyüzsgő arctalan tömeg eltűnik, ennek helyét a lokális kisebb boltokban, tudatosan vásárló helyi közösségek váltják fel, ami kéz a kézben jár az internetes és sokcsatornás kereskedelem dinamikus előretörésével. A kék világ erre a globális jelenségre reagál fejlesztéseivel. A Facebook mesterséges intelligenciája komoly fejlődésen ment keresztül, így a felület egyre intuitívabb élményt tesz lehetővé mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, miközben tudatosan erősítik a földrajzi lokalitással kapcsolatos képességeit.

Frissített oldalak

A Facebook újratervezte az üzleti oldalak mobilos nézetét és funkcionalitását, mégpedig úgy, hogy a felhasználók könnyebben kerülhessenek azokkal interakcióba és gyorsabban megtalálják, amire helyben szükségük van. Telerakták a szolgáltatást olyan funkciókkal, mint az éttermi asztalfoglalás, időpontkérés a fodrászhoz, vagy a legújabb tartalmak és események előre helyezése, valamint most már nemcsak az egyedi felhasználók, de az oldalak is készíthetnek 24 órán keresztül elérhető történeteket.

Közösségi ajánlások

Ez a változtatás a nézőpont áttolását jelenti az üzlettől az egyén irányába. A Vélemények helyett mostantól az Ajánlások kerülnek előtérbe az oldalaknál, így a felhasználók saját közösségeiktől kaphatnak tippeket arról, hol érdemes enni, bulizni vagy éppen vásárolni.

Az események építése

A Facebook saját adatai szerint havonta 700 millió ember használja az Eseményeket arra, hogy megtalálja, mit érdemes csinálni a közösségei körében. Ez a kereskedők szempontjából például vásárlói közösségek építésére vagy akár promóciós fesztivál szervezésére is jól használható. Megkönnyítették a koncertek, partik, kiállítások és hasonló programok esetében a jegyvásárlást, amely immár közvetlenül a Facebookon is egyszerűen elintézhetővé vált. A közösségi portál szerint ennek használatával a kizárólag webes értékesítéshez képest megduplázható az elővételben eladott jegyek száma.

Jobban használható álláshirdetések

Mivel az újonnan létrejövő munkahelyek 60 százalékát a helyi vállalkozások teremtik meg, a Facebook egyszerűen használható álláshirdetési funkcióval szeretné segíteni ezeket a cégeket. Magyarországon ez a funkció már egy ideje elérhető, 2018 augusztusától azonban globálisan kiterjesztették.

Könnyebb helyalapú keresés

A Facebook nemcsak normál alkalmazását fegyverezte fel a Helyek a közelben szekcióval, de egy különálló Local nevű alkalmazást is készítettek, amivel nyilvánvalóan a Google Térkép ellenfelévé szeretnének válni. Bizonyos értelemben. Az új funkciók lehetővé teszik nemcsak azt, hogy a felhasználók tartózkodási helyük közelében megtalálják az értékelések és ajánlások alapján legjobbnak vélt éttermet, kocsmát vagy élelmiszerboltot, de azt is, hogy az ismerőseik által visszajelzett közeli események között böngészhessenek kedvükre.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!