A webáruházak és a vevők egyaránt nagy reményekkel néznek a Black Friday elébe – egyelőre. Ám a szépen épülő brandet könnyű tönkretenni, ha a vásárlók nem azt kapják a várva várt péntektől, amit remélnek. Az alábbi 5 hibát mindenképp kerüljük el, ha az akciós nap pátoszát hosszú távon fenn akarjuk tartani!
Sajnáljuk, nincs készleten!
Nincs kiábrándítóbb, mint amikor az akció zászlóshajójánál – amit nem véletlenül dobtunk be csalinak – már a Black Friday első 10 percében készlethiányt jelez a képernyő. Nem csak rossz vásárlói élmény, de teljesen szabálytalan gyakorlat. Ez volt a 2016-os Black Friday leggyakrabban bevetett olcsó trükkje, amire a fogyasztóvédelmi hatóság harapott is. A bírságot ilyen esetekben úgy van esélyünk elkerülni, hogy a várható igényt előre felmérjük, a felmérést dokumentáljuk, és készletkimutatásokkal tudjuk bizonyítani, hogy valóban rendelkezésre állt a szükségesnek vélt mennyiség.
-30% – de miből is?
Ha már Black Friday, akkor semmiképpen se próbáljunk meg kibújni a valódi akciózás alól. Az ugyanis nem akció, ha a termék szlovén áraiból vagy az anyacég ajánlott áraiból engedünk 30%-ot. Az árengedményt kizárólag az adott termék saját webáruházunkban két héttel, de inkább egy hónappal korábban meghirdetett árából határozhatjuk meg a GVH korábbi döntései alapján.
Kiszállítás: 1-3, de lehet, hogy 1-30 munkanap
A Black Friday csomagolóanyag-szükséglete miatt a Távol-Keleten erdőket irtanak ki, és – ha az eddigi növekedés folytatódik – itthon is egyre komolyabb logisztikai kihívás lesz. A vásárlókat és a fogyasztóvédelmi hatóságot ez azonban nem fogja meghatni: a szállítási határidőket mindenképpen tartani kell, a fekete pénteken csakúgy, mint az év többi 364 napján. Próbáljuk meg a valós szállításhoz igazítani a honlapon feltüntetett határidőket, és vigyázzunk rá, hogy az ÁSZF-ben is ugyanaz szerepeljen!
Elállás van, kivéve az akciós termékeknél
A Black Friday lázában égő vásárlók szombaton gyakran arra ébrednek, hogy talán mégsem kellett volna pénteken mindent bedobálni a kosárba. Az elállási jog – csakúgy, mint a szavatossági és jótállási jog – természetesen érvényes a Black Friday napján vásárolt termékekre is. Nem lenne elegáns (és persze jogszerű sem) az akciós holmikat ilyen szempontból kivételesnek tekinteni.
Nálunk a Black Friday már kedden kezdődik!
Fogyasztóvédelmi szempontból nem számít megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak a „közös” Black Friday előtt egy héttel ugyanezen a néven akciózni, vagy éppen egyhetesre kihúzni azt a bizonyos pénteket, hiszen nincs rá kőbe vésett szabály, hogy mit tekintünk Black Friday-nek. A brand szempontjából azonban nem szerencsés, ha szétfolyik a promóció, és elveszti az eredeti jellegét.
Kapcsolódó cikkek:
Black Friday: tippek, hogy a webáruház túlélje a látogatók rohamát