Mivel 20 százalékra emelkedett a megvásárolt termékek visszaküldési aránya, elkerülhetetlenné vált a helyzet kezelése.
Valamennyi PayPal Checkout szolgáltatást kínáló kereskedő díjmentesen használhatja a jövőben a PayPal által tavaly felvásárolt termékvisszaküldő szolgáltatást, jelentette be a közelmúltban a pénzügyi vállalat. A Happy Returns visszaküldési és csereportál szolgáltatását ráadásul további 1300 telephellyel bővítik, miután a PayPal és az Ulta Beauty együttműködési megállapodást kötött.
A kozmetikai termékekkel foglalkozó Ulta Beauty üzleteivel együtt így már több mint 5000 termékvisszaküldő pontot, vagyis Return Bart üzemeltetnek az Egyesült Államokban. Erre szükség is van, mivel a koronavírus-járvány óta folyamatosan emelkedik az online vásárlások száma, ezzel párhuzamosan pedig 20 százalékra nőtt a megvásárolt termékek átlagos visszaküldési aránya, vagyis elkerülhetetlenné vált a kereskedők számára a vásárlást követő folyamatok minél hatékonyabb kezelése.
Tavaly csak az amerikai vásárlók 218 milliárd dollár (kb. 75 ezer milliárd forint) értékben éltek a termékek visszaküldésének lehetőségével, ami a kiskereskedők számára magasabb költségeket és jelentős logisztikai kihívásokat jelentett. A Happy Returns szoftvere számukra kínál óriási könnyebbséget a visszaküldés lebonyolításában. A termékvisszaküldő szoftver segítségével a kisebb piaci szereplők könnyebben fel tudják venni a versenyt az olyan nagyvállalatokkal, mint az Amazon vagy a Walmart. Ezek a kiskereskedelmi óriások méretükből adódóan gyors és egyszerű saját visszaküldő rendszert üzemeltetnek.
A visszaküldési szolgáltatás igénybevételéhez a vásárlóknak nem kell külön honlapot felkeresni. Elég, ha a kereskedő használja a Happy Returns szolgáltatását, így a termékvisszaküldés a bolt weboldalán keresztül kezdődik meg. A folyamat során a vevő egy QR-kódot kap, melyet a cserélni vagy visszaváltani kívánt termékkel együtt a legközelebbi Return Barban kell bemutatni. A visszaváltáshoz még a termék csomagolására vagy címkéjére sincsen szükség. A QR-kód beolvasása után a vásárlók azonnal visszakapják a pénzt, míg a termék egy újrafelhasználható tasakban a többi visszáru közé kerül a raktárba. A termék innen egy központi szortírozóba kerül, majd visszaszállítják az értékesítőnek.
A módszer segítségével a PayPal lényegesen csökkenteni tudja a szállítmányok mennyiségét, a folyamat pedig a felesleges dobozok és csomagolópapírok kiiktatásával fenntarthatóbbá válik, miközben a kevesebb szállítás miatt csökken a kibocsátott szén-dioxid mennyisége is.
A szolgáltatás népszerűségét és dinamikus terjedését jelzi, hogy idén februárban csaknem négyszer annyi termékvisszaküldést bonyolítottak a Return Barokon keresztül, mint egy évvel korábban. Ezenfelül 2020-ról 2021-re a startup megduplázta a kiskereskedelmi partnerei számát. Az Ulta Beauty mellett pedig többek között a Staples, a FedEx, a PaperSource és a Cost Plus World Market üzleteibe vihetik vissza a vásárlók a termékeket.
A PayPal még 2021-ben vásárolta fel a Happy Returns startupot. Az akkori nagyjából 2600 visszaküldési pont száma folyamatos bővülés mellett mára az Ulta Beauty bevonásával csaknem megduplázódott. A cég állítása szerint az amerikaiak 78 százaléka ma már a lakóhelye 10 mérföldes körzetben talál egy Return Bart. A Happy Returns nemzetközi terjeszkedési szándékait jelezheti, hogy a honlap az angol mellett már további nyolc nyelven elérhető.