Az online marketing a közösségi médiában napról napra változik, ahogy a trendek jönnek és mennek, úgy tűnnek el vagy éppen bukkannak fel eszközök és szolgáltatások a legnagyobb oldalakon. Íme pár változás, ami mindenképpen érinthet, ha a közösségi médiát értékesítésre is használjuk – de legalábbis nem árt tudni róluk.
A Facebook megjelentette a „Creator Studio” applikációját
A közösségi portál egy újabb, mobil eszközökre ékező alkalmazást adott ki. Az iOS-re és Androidra elérhető Creator Studio leginkább abban segíti az üzleti felhasználókat, hogy jobban megérthessék, hogyan teljesítenek az általuk posztolt tartalmak a platformon. Az eszköz segítségével módosíthatjuk is posztjainkat, valamint személyre szabható értesítéséket kérhetünk, és a legkülönfélébb formákban teremhetünk kapcsolatot közönségünkkel.
A felületen kívüli eszközökön keresztül is megcélozhatók a felhasználók
Az „Off-Facebook Activity” eszköz segítségével a felhasználók pontosan meghatározhatják, hogy kivel és milyen formában szeretnék megosztani az általuk összegyűjtött, marketing szempontból releváns adatokat, illetve a Facebookon kívüli reklámhelyek vásárlására is lesz lehetőség.
A Facebook egy Pinteresthez hasonló termékkel, a „Hobbi”-val is kísérletezik
Az új termékek bevezetésével kísérletező NPE (“New Product Experimentation”) csapat a Facebookon belül előállt a Hobbival. Ez egy Pinteresthez kísértetiesen hasonlító fotó- és videómegosztó applikáció, amelynek segítségével dokumentálhatjuk hobbiprojektjeink történetét. A megosztott médiatartalmakat pedig a cég szándékai szerint látványos kollekciókban gyűjthetjük össze és oszthatjuk meg az érdeklődőkkel.
Instagram IGTV
Az Instagram IGTV partnerprogramjában pénzt is kereshetnek majd a tartalomkészítők.
18 hónappal azután, hogy IGTV néven elindította a hosszabb videók megosztását lehetővé tévő szolgáltatását, most végre lehetőségük lesz a felhasználóknak pénzt is keresni videóikkal a szolgáltatásba ágyazott hirdetések révén. Az még egyelőre nem világos, hogy pontosan milyen formában és mennyit fizet majd az Instagram, de a legtöbb elemző szerint a Facebook Watch-hoz hasonlóan a hirdetési bevételek 55 százalékát visszaosztja majd a cég a tartalomkészítőknek.
Megújul az „Instagram Boomerang”
5 évvel a bevezetése után megújul az Instagram applikáció Boomerang effekttára. Többek között a lassított felvétel, az “Echo” blurring, és “Duo” rapid rewind effektekkel gazdagítják az eszköz tárházát, valamint a felhasználók utólag is vághatnak le részleteket az elkészült mozgóképekből.
Itt az új „Create mode” az Instagramon
A Create mode névre hallgató eszköz segítségével a felhasználók úgy láthatják el képeiket, vagy videóikat interaktív matricákkal, egyéb szövegekkel és elemekkel, hogy azokat nem szükséges megosztaniuk a platformon. Ennek részeként lehetőségünk lesz automatizálni az “Ezen a napon történt” funkciót is, ahol beállíthatjuk, hogy milyen naptári napokon készítsen automatikus sztorit az alkalmazás a korábbi Instagramos tevékenységünkből.
A Twitter bővíti a „válaszok elrejtése” funkciót
Tavaly novembertől van lehetőségük a Twitter felhasználóinak arra, hogy elrejtsék válaszaikat egy adott tweetre. A cég a Hide Replies funkciót elérhetővé tette API-n keresztül is, lehetőséget teremtve a fejlesztőknek arra, hogy olyan eszközöket fejlesszenek a platformra, amelyek automatikusan elrejtik a nem kívánt tweeteket és válaszokat az idővonalunkról.