Mobilfizetési startupcégbe fektet be a Visa hitelkártyaóriás

A VISA invesztál a LISNR -be

Stratégiai befektetéssel szállt be a LISNR mobiltárca-fejlesztőbe a Visa. A Cincinnati székhelyű cég olyan megoldást fejleszt, amely ultrahangos technológiát használ az adattovábbításra, és nem kizárólag fizetésre használható mobiltárcaként, hanem fájlok küldésére is. A fejlesztők és befektetőik szerint az új rendszer annyira jó, hogy könnyedén felveszi a versenyt a Google Pay és az Apple Pay által is használt NFC-vel.

Revolut many GEOs
Revolut many GEOs

Hol tartanak most?

A projekt előrehaladott, hamarosan már a végfelhasználói bétatesztelés fázisa kezdődik, kiemelt kereskedelmi partnerek bevonásával. A LISNR elképzelései szerint az új eszköz azért lesz sikeres, mert lehetővé teszi a kereskedőknek és pénzügyi szolgáltatóknak a mobilos fizetések általános fogadását, függetlenül attól, hogy hagyományos bolti vásárlásról, házhoz szállított áruházi pickupról, POS-terminálról, webáruházi fizetőoldalról vagy hangvezérelt vásárlásról van szó. Minden egyben: ezt teszi lehetővé az új rendszer.

A Visa már korábban is próbált betörni az internetes fizetési megoldások piacára: Ready programjában a cégek és szolgáltatók közti e-kereskedelemre koncentrált. Ennek oka, hogy a hagyományos hitelkártyás cégek jelentős veszteségeket szenvednek el az alternatív online fizetési rendszerek egyre szélesebb körű térnyerésével, így próbálnak visszakapaszkodni a versenybe.

A LISNR és a Visa partnersége egyébként 2015-ig nyúlik vissza, ekkor a kisvállalat tervezőként vett részt a hitelkártyás cég egyik fejlesztési projektjében. A mostani befektetési és kereskedelmi célú együttműködést pedig folytatni kívánják: további mobilfizetési, jegyértékesítési és közlekedési projektekben dolgoznának együtt a jövőben.

Fókuszban a biztonság és a hatékonyság

A ma elterjedt érintésmentes megoldások közül a legegyszerűbb a QR-kód. Ennek hátránya, hogy kevéssé biztonságos, mivel a vonalkódok könnyedén lemásolhatók és módosíthatók. Az NFC biztonságos, viszont az ehhez szükséges hardver viszonylag drága, így minden a rendszerben használt eszköz árát jelentősen megdobja, a mobiltelefontól az elfogadást végző terminálig.

Ezzel szemben a LISNR senkit nem zár ki a lehetőségből, bármilyen kereskedő pillanatok alatt bevezetheti, nincs szükség költséges hardveres beruházásra. Ráadásul az új ultrahangos technológia gyorsabb is a korábbiaknál, és a hatósugara is nagyobb, a telefont nem kell pár centire közelíteni a terminálhoz. Ultrahangról lévén szó, szinte bármilyen eszköz mikrofonja képes érzékelőként működni. A versenyelőny tehát egyértelmű.

Az online fizetések piaca rakétaként emelkedik

A mobiltárcás fizetési piac csak az USA-ban 100 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolít, amely évi 30 százalék körüli növekedést mutat. Szinte nincs is olyan vertikum, ami hasonló ütemű fejlődést produlálna. Az klasszikus és elsőszámú – egyben legdinamikusabban növekvő – használati módja természetesen az, hogy a vásárló a kávézóban, újságosnál, lakberendezési boltban a néhány tíz dollárnyi számláját fizeti ki ezzel a módszerrel. Nem véletlen vezet a Starbucks és a Target ebben a versenyben, de erőteljesen fejlődnek az egyéb felhasználási területek is.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!