Megújul az IKEA AR-alkalmazása, a Place

IKEA kiterjesztett valóság applikációja - a Place

Teljesen megújítja kiterjesztett valóságon alapuló mobilalkalmazását az IKEA. Az új applikáció a termékek otthoni környezetű elhelyezésén túl lehetővé teszi majd az alkalmazáson belüli vásárlást is.

Az IKEA úttörőnek számít a kiterjesztett valóság (augmented reality, röviden: AR) alkalmazásában. Place mobilapplikációjuk gerincét az Apple ARKit platformjával párhuzamosan, sőt közösen fejlesztették ki, így az elsők között adhattak vásárlóik kezébe nemcsak valóban gördülékenyen működő, de ténylegesen hasznos AR-alkalmazást. Később több hasonló app készült, de az IKEA volt az első.

A Place 2017-es megjelenésekor azért volt egyedülálló, mert benne lehetővé vált, hogy az IKEA 2000 bútorát és kiegészítőjét a saját otthonunkban vizualizáljuk. Mégpedig úgy, hogy a mobilunk kameráján és kijelzőjén keresztül a kanapé nemcsak bekerült a nappalink közepére, de az app körbejárható, texturált, méretarányos, sőt valósan árnyékolt modelleket jelenített meg. Így nemcsak elkerülhetővé tette, hogy túl nagy vagy túl kicsi szófát válasszunk, de azt is megmutatta, mit fog beárnyékolni, illetve hogy néz majd ki a hencser esti fényben. Mintha csak ténylegesen odapróbáltuk volna. Cipekedés és szerelés nélkül.

IKEA Place

Most elérkezett a pillanat, hogy az IKEA megújítsa ezt az egyébként is kiváló programot – írja a Reuters. A frissítés része annak a folyamatnak, amiben a vásárlói szokások megváltozására reagálva teljes üzleti modelljét fokozatosan átalakítja a svéd lakberendezési óriás. Ennek lényege nagyjából az, hogy a külvárosi önkiszolgáló áruházak helyett jobban koncentrálnak az az e-kereskedelemre, a meglévő nagyáruházak egy részét fulfillment központtá alakítják, és világszerte több a párizsihoz hasonló kisebb showroom-ot nyitnak majd belvárosi helyszíneken.

Az új IKEA-applikáció tehát mindent tud, amit 2017-ben tudott az eredeti Place, csak ehhez még az alkalmazáson belüli vásárlást is hozzácsapták. Ez UX szempontjából igen nagy lépést jelent, hiszen a felhasználónak nem kell elnavigálni egy webshopba és ismét kikeresnie az adott terméket, hanem pár koppintással már meg is vásárolhatja. A dolog logikája természetesen az, hogy eddig a feltételezett costomer journey az volt, hogy miután a katalógusban kiválasztotta és Place-ben helyére próbálta a bútort, a vásárló bepattant az autójába és elzarándokolt a nagy kék-sárga áruházba. Most pedig feltételezik, hogy online szeretne rendelni, ezzel megspórolva magának rengeteg időt, fáradságot és némi pénzt is.

Az új applikáció 2019 végén indul, elsőként Franciaországban és Hollandiában lesz elérhető, majd Németország, Kína, az Egyesült Államok és 5 további piac követi. A továbbfejlesztett alkalmazás ezután teljesen leváltja majd a Place appot.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!