A 2020-as SEO trendek egyik nagy slágere lett a FAQ snippetek használata. Mik ezek, miért hasznosak, és hogy lehet nekünk is ilyen találatunk?
Korábban írtunk már a rich snippetekről (vagyis a bővített találatokról), amelyeknél a kereső extra információkat jelenít meg az oldalunkról. Egy termékkeresésnél ezek lehetnek például értékelések, a termék árára vagy az árukészletre vonatkozó adatok, de akár a szállítás idejéről, költségeiről szóló információk is. Ahhoz, hogy egy keresésre ily módon jelenjünk meg, ún. strukturált adatok segítségével, a Google által meghatározott formában kell elhelyezni az extra információkat a weboldalban.
Azonban egy kereskedő számára nem csak a termékekre vonatkozó konkrét adatok megjelenítésében rejlenek jó lehetőségek, hiszen a vásárló (és természetesen a kereső) pozitívan értékelheti a témához kapcsolódó egyéb információkat is. Itt jön a képbe egy olyan lehetőség, amellyel akkor is feltűnő találatunk leheti egy termék keresésénél, ha nem tudjuk megcsípni a legjobb organikus pozíciót, ez pedig a FAQ snippet.
Hogy néznek ki a FAQ snippetek?
Ha egy keresés során olyan találatot látunk, amelynél a szokásos információk alatt gyakori kérdések találhatóak lenyitható válaszokkal, akkor bizony FAQ snippettel van dolgunk. Ilyen például a “valutaváltó” kifejezésre a TransferWise oldalára mutató találat:
Ezeknek három nagy előnye van:
- a felhasználók számára feltűnőek és informatívak, ezáltal jó esélyünk van rá, hogy a mi találatunk kelti fel az érdeklődést, és nem a további, egyszerű linkek. Habár a kérdés és válasz megtekintése önmagában nem hoz átkattintást az oldalunkra (ezáltal elvben romolhat a CTR és csökkenhet az organikus forgalom), ha sikerül valóban értékes tartalmat megjelenítenünk, jó esélyünk van rá, hogy a látogató egy átkattintás után a mi oldalunkon folytatja az információkeresést.
- A Google egyre kedvezőbben rangsorolja a hasznos információkat tartalmazó oldalakat, amelyeken elegendő mennyiségű szöveg található, és valós kérdésekre adnak választ.
- Nem utolsó sorban pedig ingyenesek.
Ennek tudatában érdemesnek tűnik némi energiát fektetnünk abba, hogy egy-egy kifejezésre nekünk is legyenek hasonló találataink.
Mit tegyünk azért, hogy oldalunk FAQ snippet találatban jelenjen meg?
A tennivalók első része jelenti a munka javát, hiszen először is rendelkezni kell releváns FAQ tartalommal a témában. Ha több termék, márka esetén akarunk FAQ snippeteket, akkor az többszörös munkát jelent, de – ahogy már említettük – nem csak emiatt fontos a releváns tartalom, vagyis az energiabefektetés bőven megtérül.
Tehát ha megírtuk és létrehoztuk az oldalon a gyakori kérdések szekciót, már csak el kell látni a termékoldalakat a szükséges FAQ schema kóddal. Ezt a webshop felépítésétől függően többféleképpen is megtehetjük:
- Kész webshopmotor vagy bérelhető webáruház-rendszer esetén léteznek erre alkalmas modulok, amelyek segítségével egyszerűen, grafikus felületen keresztül lehet megadni a szükséges adatokat. Ilyeneket bármelyik rendszerhez könnyen találhatunk a webshopmotor alkalmazásközpontjában.
- Ha egyedi fejlesztésű webáruházunk van, kérjük meg a fejlesztőt, hogy a Google útmutatásai alapján helyezze el az oldalaink forráskódjában a megjelenített tartalommal azonos snippeteket.
- Ha a fentiek egyike sem járható, végső esetben használhatunk pl. ingyenes kódgenerátort, ennek azonban megvan az a veszélye, hogy az oldal tartalmának változása nem kerül be a snippetekbe, ha azt nem frissítjük ismét manuálisan, ez pedig a pozíciónk elvesztéséhez vezethet. A kérdéseket és válaszokat megadva megkapjuk a szükséges strukturált adatokat. Ezek így fognak kinézni:
Fontos, hogy az ebben lévő kérdéseknek és válaszoknak teljesen azonosnak kell lenniük az oldalon lévő FAQ szekcióban lévő szöveggel, különben a Google megtévesztő tartalomként azonosíthatja. Miután beillesztettük a kódot az oldalba, a Rich Result Test segítségével segítségével nem árt ellenőrizni, hogy mindent jól csináltunk-e.
Ennyi az egész?
Nagyjából igen, de nem egészen. Valójában az, hogy az oldalakat elláttuk a megfelelő kóddal, nem kötelezi a Google-t arra, hogy meg is jelenítse a FAQ snippet találatokat. De ha a tartalom valóban hasznos, és nem csak “kilóra” megírt, kulcsszóhalmozó szöveget használunk, egy idő után jó eséllyel meg fognak jelenni a snippetek.
Ezután külön is ellenőrizni tudjuk a találatok teljesítményét a Google Search Console-ban a Teljesítmény/Keresési találatok/Keresési megjelenés menüpontban. Ha úgy látjuk, hogy a bővített találataink szignifikánsan több kattintást hoznak – amire elég jó az esély -, érdemes elgondolkodni a FAQ snippetek további bővítésén.
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli