Mostantól még egyszerűbb a bővített találatok ellenőrzése a Search Console-ban

Mostantól még egyszerűbb a bővített találatok kezelése a Search Console-ban

A Google folyamatosan fejleszti a Search Console funkcióit, amiben újításként már a bővített találatokat ellenőrző eszközök is rendelkezésre állnak. Ezek segítségével az olyan oldalainknak, amelyeket a kereső review snippet találatként listáz, ellenőrizni tudjuk a technikai megfelelőségét és az ezekből érkező forgalmat.

A Google Webmaster Central Blog a napokban számolt be néhány eszköz integrálásáról a Search Console fiókba, amellyel a bővített találatokkal kapcsolatos feladatokat szeretnék egyszerűbbé tenni. Ahogy erről korábban írtunk, ezek azok a találatok, amik a szokásostól eltérően már a keresésnél részletes információkkal szolgálnak, megmutatva például egy adott termék értékeléseit, készletinformációit, leírását, fotóját stb.

Egy ilyen találat CTR mutatói messze meghaladják a hagyományos, szöveges társaik eredményességét, így ha nem is szerepelünk első helyen egy adott keresésben, ezekkel jó esélyünk van megragadni a vásárlók figyelmét. Az általuk generált forgalom egy ideje már külön is lekérdezhető a Search Console-ban, így azt könnyen össze tudjuk hasonlítani a normál találataink forgalmával.

Hogy tudunk ilyeneket létrehozni?

Alapvetően maga a kereső “dönti el” azt, hogy egy találatot rich snippetként jelenít meg vagy sem, de persze ehhez meg kell felelni néhány technikai feltételnek. Az oldalainkat elsősorban strukturált adatokkal kell ellátni, amelyeket a <head> szekcióban kell elhelyezni. Ne ijedjünk meg: ma már nem kell fejlesztői tudással bírnunk ehhez, hiszen számos eszköz áll rendelkezésre, amelyekkel a feladat könnyen megoldható. Ilyenek például a következők:

  • WordPress-alapú weboldalhoz rengeteg olyan plugin közül választhatunk, amelyek beillesztik a megfelelő helyekre a szükséges szkriptet. Ilyen például a Schema & Structured Data for WP & AMP, ami támogatja az AMP (Accelerated Mobile Pages) oldalakat is.
  • Shopify webshopokhoz is számos ilyen kiegészítő létezik, mind fizetős, mind pedig ingyenes verzióban. Ezekből a Shopify app store-ban tudunk válogatni.
  • Magento rendszerekhez is léteznek ilyen modulok, például a Google Rich Snippets for Magento 2

Ha a weboldalunk egyedi fejlesztésű, vagy jobban szeretnénk a kódot saját magunk generálni, ezt egyszerűen megtehetjük a Google eszközeinek segítségével is. Első lépésként a Markup helper oldalon adjuk meg az URL-t, majd válasszuk ki, hogy milyen típusú oldalunk van (egy webshop esetén többnyire a Local business a legmegfelelőbb).

Mostantól még egyszerűbb a bővített találatok kezelése a Search Console-ban

Majd a Start tagging gombra kattintva máris elkezdhetjük a különböző tagek generálását a megfelelő részeket kijelölve. Ha az oldalon nincs feltüntetve a taghez szükséges információ, azt megadhatjuk az Add missing tag gomb segítségével.

Mostantól még egyszerűbb a bővített találatok kezelése a Search Console-ban

Ha minden szükséges taget megadtunk, a Create HTML gombot megnyomva máris rendelkezésünkre áll a szkript, amit beilleszthetünk az oldalba. Ám előtte nem árt, ha ellenőrizzük a Google Rich Results Test oldalon, hogy mindent jól csináltunk-e. Ezek után az oldal URL-jére kérhetünk egy újraindexelést a Search console-ban az URL Inspection menüben, majd nincs más dolgunk, mint várni.

Ha az első review snippet megjelent a keresőben, onnantól már láthatóak lesznek az említett új funkciók a Search Console-ban is. A technikai problémákat részletező fejlesztési jelentés (Enhancement report) megmutatja, ha valamilyen hiányosság vagy nem megfelelő adat szerepel a szkriptben. Miután a problémát javítottuk, ugyanitt kérhetjük a oldal újraellenőrzését is.

Mostantól még egyszerűbb a bővített találatok kezelése a Search Console-ban

 

A Performance reportban beállítható szűrő segítségével pedig nyomon követhetjük, hogy review snippet találataink milyen eredményességgel működnek eszközre és földrajzi helyre lebontva, vagy a megjelenések és kattintások számát lekérve és összehasonlítva.

Habár ezek az eszközök nem kifejezetten újak, de a Search Console felületbe integrálásukkal könnyebbé tehetik az elemzés és ellenőrzés szerteágazó, sok időt és energiát igénylő folyamatait.

mm
Buzás Attila

Újságíró, webhosting szakértő, a Kosárérték e-kereskedelmi magazin szerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!