Július második felétől elérhető a Meta új szolgáltatása, így a fotómegosztó közösségi oldal tagjai immár direkt üzenetben vásárolhatnak termékeket az Egyesült Államokban. Az új szolgáltatás révén a fizetés mellett a vásárlók nyomon követhetik rendelésük állapotát is – adta hírül stílusosan, közvetlenül az Instagramra posztolt fotóval Mark Zuckerberg

Az egyelőre még csak az Egyesült Államokban bevezetett szolgáltatás, a “payments in chat” része a tavaly Facebook Pay-ről Meta Pay-re átnevezett fizetési rendszer megújítását célzó fejlesztéseknek.

Meta Pay
Forrás: Instagram

A payments in chat használatához sem a felhasználóknak, sem a kereskedőknek nem szükséges külön alkalmazást telepíteni. Mindössze regisztrálniuk kell magukat az Instagram felületén, és egy direkt üzenetet kell küldeniük a kereskedőnek. Ugyanezen chat ablakban a fizetés és nyomon követés mellett további kérdéseket is feltehetnek a megvásárolt termékekről.

A Meta szerint rengeteg felhasználó érdeklődik közvetlenül az Instagramon a kereskedők által posztolt termékekkel kapcsolatban, a mostani fizetési lehetőség mellett pedig külön támogatást nyújtanak mind a vásárlóknak, mind a kereskedőknek a chat felületen indított vásárlásokkal kapcsolatos problémák megoldásában.

 

Meta pay
Forrás: Instagram

A cég által megosztott képernyőképek tanulsága szerint amint az Instagram-felhasználó a termék megvásárlása mellett dönt, a kereskedő egy fizetési kérelem létrehozásával már el is indíthatja a checkout folyamatot. Itt a fizetés gombra kattintva a vásárlónak már csak annyi dolga marad, hogy áttekintse a fizetéssel és szállítással kapcsolatos információk helyességét, és már sínen is van a tranzakció. Az instagramos vásárlási link feldolgozása – legalábbis a Meta képernyőképe szerint – a PayPal rendszerén keresztül történik majd.

A Meta tervei szerint a szolgáltatást azok az amerikai kiskereskedők is igénybe vehetik majd, akik nem használják az Instagram Shops opcióját. Az alkalmazásban pedig minden, rendeléssel és fizetéssel kapcsolatos szolgáltatást anélkül használhatnak majd, hogy át kellene váltaniuk egy másik felületre.

A Meta közlése szerint minden héten közel egymilliárd üzenet érkezik a felhasználóktól a kereskedők felé, a kapcsolatfelvétel lehetősége pedig csak még könnyebbé teszi a vásárlók elérését az Instagram platformján.

Az új fizetési megoldás alig egy hónappal a korábbi Facebook Pay rebrandelése után érkezik, és sokak szerint hamarosan megjelenhet majd a cég további alkalmazásaiban: a Facebookon, a WhatsAppon és Messengerben is.

Bár a Meta Pay alapvetően sokban nem különbözik a korábbi fizetési szolgáltatástól, Mark Zuckerberg szerint az átnevezés csak az első lépés a cég által egyre komolyabban vett metaverzum fizetési szolgáltatásait is kiszolgáló digitális tárca kialakításában.