Ha van valami, ami a kereső-optimalizálás Szent Grálja, akkor a Google válasz dobozában való megjelenés biztosan a potenciális jelöltek közé tartozik. A 0-ás pozíció megszerzése nem lehetetlen, ugyanakkor korántsem egyszerű feladat és annyi biztos, hogy számos tényezőt kell figyelembe vennünk amennyiben arra adnánk a fejünket, hogy a Google találati listájában egy válasz dobozban jelenjen meg oldalunk tartalma.
De mi is az a Google Válasz Doboz, vagyis a ‘Google Answer Box’? A találati lista első oldalán megjelenő eredmények közül, a Google algoritmusa által első helyre sorolt kiemelt tartalom. Mindenki találkozhatott már vele, aki mondjuk egy zenekarra, vagy egy híresebb személyre rákeresett a Google-ben. Ilyenkor legtöbbször a Wikipédiáról aggregált tartalom jelenik meg egy képpel megtámogatott bekezdésben és a kereső felajánlja nekünk a keresett személlyel kapcsolatos szócikkeket.
Ez is érdekelhet
A bekezdés típusú Google Válasz Doboz a legelterjedtebb ilyen jellegű kiemelt tartalom, a megjelenő összefoglalók 63 százalékát ilyen formában jeleníti meg a találati listákon. Az összes keresés körülbelül 15%-ában jelenít meg a Google ilyen módon tartalmakat, melyek robbanásszerű forgalomnövekedést hozhatnak azoknak az oldalaknak, amelyeknek sikerül oldalaikat úgy optimalizálniuk, hogy ilyen “featured snippetként” jelenjenek meg a találati oldalon.
A listák, táblázatok, grafikonok népszerűek a felhasználók körében, ugyanakkor a legcélszerűbb, ha a tartalmat kérdés-válasz formátumban hozzuk létre, megkönnyítve ezzel a Google számára, hogy a megfelelő tartalmat megjelenítse a Válasz Dobozában. A Google Answer Box célja, hogy minél vonzóbb módon, a lehető legegyszerűbben válaszoljon egy felhasználói kérdésre. Általában egy “hogyan” vagy “mi” struktúrát követ, és a Google arra törekszik, hogy a keresési szándékot a keresési eredményekkel hasznos módon szervezze össze. A válasz dobozokban megjelenő tartalmak 32%-os átkattintási arányt mutatnak.
A már említett bekezdés jellegű (‘paragraph style’) találati dobozok mellett kisebb mértékben ugyan, de a felhasználók szintén találkozhatunk a találati oldalakon lista és táblázat típusú Válasz Dobozokkal is. Az alábbi cikkben megpróbáljuk bemutatni milyen típúsú tartalmakat és hogyan jelenít meg a Google ilyen kiemelt módon, valamint ahhoz is megpróbálunk némi segítséget adni, hogyan optimalizálhatjuk oldalaink tartalmát olyan módon, hogy itt jelenhessünk meg.
Bekezdés jellegű válasz dobozok
Mint a legelterjedtebb válasz doboz, igen változatos azoknak a jellegű tartalmaknak amelyek ilyen formában jelenhetnek meg a Válasz Dobozban. Leginkább az alábbi kérdésekre adott válaszok jelennek meg ilyen formában a találati listák kiemelt oldalán, de persze bármilyen, a felhasználó keresésére pontos választ adó tartalom megjelenhet.
Ki?
Mi?
Mikor?
Hol?
Ezek a Válasz Dobozok rendelkeznek a legegyszerűbb kialakítással, hiszen a kérdésre adható legnyilvánvalóbb válaszokat jeleníti meg ilyen formában a kereső, esetleg egy-egy képpel illusztálva. Mivel ez a Google leggyakrabban használt ilyen jellegű megoldása, ezért előfordulhat, hogy amennyiben a cég algoritmusa nem tudja a kérdést a két másik formátum egyikében megjeleníteni, táblázat vagy lista formátum helyett végül ilyen módon prezentálja a választ.
A tartalom és kulcsszavak optimalizálásakor nem árt törekedni arra, hogyan tudunk olyan formában tartalmat publikálni az oldalunkon, hogy azok az említett két másik válasz dobozként is megjelenhessenek.
Listák
A Válasz Dobozok másik, triviális megjelenítési formája a lista formátum, amely során a tartalomban elhelyezett bulleted list-eket jeleníti meg a Google, amennyiben a találati lista első helyén szerepel oldalunk tartalma, illetve amennyiben ezzel konkrét választ adhat a kérdésre.
A Google a Válasz Dobozokban megjelenő tartalmak 19 százalékát jeleníti meg lista formátumban.
Táblázatok
A táblázat formátumot, mint legritkább válasz dobozt, többnyire komplexebb adatok megjelenítésére használja a Google, amennyiben az adatok strukturált megjelenítését lehetővé teszi az általunk használt tartalom, és azok a felhasználó kérdésére minél teljes körűbb választ adnak.
A következő típusú felhasználói kérdésekre adott válaszoknál alkalmazza leggyakrabban a Google ezt a formátumot:
Legjobb…
…Típusai
Melyik…
A táblázatokat leginkább akkor használja a Google, ha nincs jól definiálható, egyszerűen megválaszolható válasz a felhasználó kérdésére. Ezekkel a típusú, strukturált adatokat értelmező táblázatok a legritkábban alkalmazott Válasz Dobozok a találati listában.
És hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk tartalma a Google találati lista kiemelt helyén jelenjen meg? Vannak lehetőségeink persze a nullás pozíció elérésére, de kész recept nincs a sikerhez. Ha sikerül is elérnünk, hogy itt jelenjünk meg, korántsem biztos, hogy a Google algoritmusa pár hét múlva is a mi tartalmunkat jeleníti meg kiemelt válaszként, de annyi bizonyos, hogy a legnagyobb esélyünk akkor van, ha minőségi tartalmat, a Googlenek megfelelő formátumban publikálunk oldalainkon.
Arról, hogy technikailag pontosan mi szükséges ehhez, és hogy az e-kereskedők hogyan tudják kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, cikkünk hamarosan megjelenő folytatásában részletezzük.
Ne maradjatok le a külföldi piacokkal kapcsolatos további cikkeinkről,
kövessétek a Kosárérték Facebook oldalát, valamint iratkozzatok fel a hírlevelünkre!
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli