A videós kommunikáció és kereskedelem iránti igény fokozódásával lépést tartva a Vimeo stratégiai beruházásokkal tör vezető szerepre az üzleti célú videószoftverek piacán.

A New York-i székhelyű videószolgáltató, a Vimeo eddig kifejezetten sikeres évet tudhat maga mögött: gazdálkodói bevétele 2021 harmadik negyedévben 60 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában elkönyvelt összeget, és a vállalat bevételei ezzel átlépték a 100 millió dolláros (több mint 32 milliárd forintos) határt. Ami a fejlesztéseket illeti, a cég nemrégiben elindította a Vimeo Events névre hallgató, virtuális eseményszervező platformját, és bemutatta a Video Library nevű, a belső vállalati kommunikáció megkönnyítésére szolgáló HUB-ot is. A Vimeo mindemellett az elmúlt években folytatott üzleti stratégiáját követve november 10-én bejelentette, hogy felvásárolja az interaktív videószoftverekkel foglalkozó, live shopping megoldásokat is nyújtó WIREWAX-et és a videós tartalomgyártó eszközökre specializálódott Wibbitz-et.

„Cégünk 230 millió ügyfele között több mint 6.000 nagyvállalat található, a WIREWAX és a Wibbitz élenjáró technológiái és termékei, valamint a két vállalat munkatársainak lenyűgöző szakmai ismeretei pedig nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy felruházzuk ezeket a vállalatokat a minőségi videós tartalmak készítéséhez szükséges eszközökkel” ‒ mondta a bejelentés kapcsán Anjali Sud, a Vimeo ügyvezető igazgatója. „Mivel az elmúlt években – többek közt a Covid-19 járvány miatt – a fogyasztók egyre több időt töltenek otthon, a számítógép előtt, a nagyvállalatok részéről egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy nagy mennyiségben készítsenek videós tartalmakat. Ehhez természetesen kreatív, mégis egyszerűen használható tartalomgyártó eszközökre van szükség, és ezeknek a felvásárlásoknak köszönhetően pontosan ilyen eszközöket bocsáthatunk ügyfeleink rendelkezésére.”

Drag-and-drop interfész és kreatív tartalomgyártás

A 2008-ban alapított, londoni székhelyű Wirewax mesterséges intelligencia alapú objektumkövetéssel és egy intuitív drag-and-drop interfésszel bővíti majd a Vimeoban elérhető funkciók körét. A cég interaktív stúdiószoftverének köszönhetően a felhasználók könnyűszerrel beépíthetnek vásárlást lehetővé tévő érintkezési pontokat és overlay-eket az általuk készített videós tartalmakba, ráadásul valós időben monitorozhatják a weboldalaik látogatóinak tevékenységét. Ennek az interfésznek nyilván elsősorban az e-kereskedelmi cégek veszik igazán nagy hasznát, de a megoldás az oktatás és a vállalati továbbképzések terén is eredményesen használható.

„A WIREWAX-et egy videócentrikus jövőkép jegyében alkottuk meg azzal a céllal, hogy a videós tartalmak teljes körű, interaktív élményt nyújtsanak a nézők számára” ‒ nyilatkozta Steve Callanan, a WIREWAX ügyvezető igazgatója. „Örülünk, hogy csatlakozhatunk a Vimeohoz, és segíthetünk a különböző cégeknek és szervezeteknek, hogy kreatív és jobb üzleti eredményeket hozó videótartalmakat állítsanak elő.”

A 2011-ben izraeli startupként életre hívott, ám azóta már New Yorki-i székhellyel rendelkező Wibbitz inkább a tartalomgyártásra, azon belül is a marketingcélú illetve a belső kommunikációt szolgáló videós tartalmak nagy mennyiségben történő előállítására koncentrál. A Wibbitz másik fontos szolgáltatása egy mesterséges intelligencia alapú feliratozó program – és ugyan már nem ez jelenti a cég fő profilját, a szoftvert be fogják építeni az új termékekbe is.

„A Wibbitz és a Vimeo egyaránt azt tűzte ki célul, hogy partnercégeink nagy mennyiségben állíthassanak elő professzionális, az adott márkák arculatával összhangban lévő videós tartalmakat” ‒ fogalmazott Zohar Dayan, a Wibbitz ügyvezető igazgatója. „Több mint tíz éve tökéletesítjük a termékünket, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk ügyfeleink számára, és a Vimeo világszínvonalú platformja révén még inkább hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a közeljövőben az üzleti kommunikáció elsősorban videószoftverek segítségével történjen.”

A Vimeo mindkét platformot tovább fogja üzemeltetni, és továbbra is kiszolgálja majd a két cég jelenlegi, igencsak impozáns ügyfélkörét – a WIREWAX esetén többek közt a Disney-t, a Nike-t, a Samsungot és a Google-t, a Wibbitz esetében pedig például a Panasonicot, a Bloomberget vagy a Harvard Egyetemet.

Bár az anyagi részleteket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, a vállalat a tervek szerint még ebben a negyedévben sort kerít mindkét akvizícióra, az érintett cégek szolgáltatásait pedig a 2022-es folyamán fogja beépíteni a platformjába.