A koronavírus-járvány haszonélvezői közé tartoztak az otthoni edzőgépeket gyártó cégek, mert sokan ezek segítségével próbálták megőrizni kondíciójukat a bezártság idején. A pandémia elmúltával azonban bajba kerültek.
A New York-i székhelyű Peloton Interactive, Inc. magas színvonalú edzőgépeket gyárt és ezzel összefüggő médiaszolgáltatásokat kínál. A Bloomberg azt írta az irányváltásról szóló cikkében, hogy a cég újabban a helyhez kötött kerékpárjait, futópadjait, evezőgépeit az internethez csatlakozó érintőképernyős monitorokkal látja el, amelyeken edzés közben a legkülönfélébb tréningprogramokat követhetik az edzőgépek használói.
A beépített érzékelők segítségével a gépek valós idejű tájékoztatást adnak a tréningezők teljesítményének részleteiről, illetve, ha a világhálón át a Peloton termékeit használó edzőtársakkal versenyeznek, akkor verseny állásáról, az aktuális helyezésükről is tájékoztatja őket. Az új szolgáltatásokhoz előfizetéssel lehet hozzájutni. A havi tagsági díj 44 dollár (mintegy 15 ezer forint). Szolgáltatási csomagtól függően, átlagosan 24 dollárt (mintegy 8000 forint) kell fizetniük azoknak, akik csak a cég website-ján elérhető szolgáltatásokat, illetve a mobiltelefonos alkalmazást veszik igénybe.
A népszerűség múlandó
Az okos kondigépek nagyon népszerűek voltak a koronavírus-járvány idején, ami meglátszott a cég forgalmán is. A felhasználók elsősorban otthonra vették a termékeit, mivel a távoli hozzáférésekkel részben pótolni tudták a személyi edzőt vagy a konditermi társakat. Ez elképesztően látványosan mutatkozik meg a vállalat részvényárának az elmúlt 5 éves változásában.
A papírokért 2019 szeptemberében még csupán alig több mint 25 dollárt kellett adni. A Covid-19 járvány felbukkanása után, 2020 májusára az ár felment 48 dollár fölé. A tetőzésre 2020 decemberében került sor: 162,7 dolláros részvényárfolyamon. A papír ezt követően még két hónapig 150 dollár feletti szinten maradt, majd 2021 októberéig a 90-120 dollár közötti sávban ingadozott. Ezt követte az a meredek esés, aminek most az aktuális mélypontja, hogy 2023 augusztusában már csak hét dollárt adtak a Peloton részvények darabjáért.
Fordítani kellett a vállalat stratégiáján
A cégvezetés nyilván rég rájött már, hogy valami újat kell kitalálniuk a gödörből kimászáshoz. Az ötletelés eddig tartott. A kiutat a B2B szolgáltatások bevezetésében látják – erről a Yahoo News beszélgetős videója számolt be a napokban. A cég honlapján olvasható tájékoztató szerint Peloton Corporate Wellnes néven indítottak új szolgáltatást, amellyel – ahogy az elnevezés is jelzi – a vállalatokat célozzák meg. Egyfajta cafeteria lehetőségéről van szó, amit elsősorban a kis és közepes vállalatoknak kínálnak. Felajánlják nekik a Peloton eszközeit és szolgáltatásait, amit a cégek továbbadhatnak alkalmazottaiknak.
Illetve: például szállodák esetében a vendégieknek természetbeni juttatásként vagy részben ingyen élvezhető kényelmi szolgáltatásként kínálhatják.
A Peloton a hotelek, vállalatok, egyetemek, egészségügyi intézmények és lakóparkok piacán akarja megvetni a lábát, az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Németországban.
A Hilton-üzlet már meg is köttetett
A pandémia után visszaeső eladási mutatók következménye volt az is, hogy a Peloton jelentős méretű raktárkészletet halmozott fel. A B2B üzletekkel viszont közelebb akarják vinni a termékeiket ahhoz a ponthoz, ahol az edzőgépeket még használhatják. Az ötlet lényege, hogy ha sikerül rávenni például az irodaházakat, hogy konditermeket is kialakítsanak, akkor innen már csak egy lépés, hogy a Peloton gépeihez a Peloton appját is használják.
A vállalatoknak azt is felkínálják, hogy az alkalmazásra is befizessenek munkatársaik helyett a cafeteria-típusú juttatások egyikeként. A Peloton már meg is kötötte első ilyen, B2B üzletét. A Hilton Worldwide Holdings Inc. 5800 szobabiciklit rendelt a szállodáiba. De van deal a YMCA-vel, azaz a Fiatal Férfiak Keresztény Egyesületével is, itt a nonprofit szervezet fitneszközpontjaiba szállítanak Peloton eszközöket. Az máris jó hírnek tűnik, hogy a hotelek, amelyek a Peloton edzőgépei mellett döntenek, általában három évre elkötelezik magukat B2B-partnerük mellett.