Az Extreme Digital társalapítója a szakmai edukációban fontos szerepet vállaló Ekereskedelmi Akadémiába szállt be tulajdonosként, és magában az oktatásban is részt vesz majd.

Az Ekereskedelmi Akadémia alapítói a hazai online kereskedelem ismert és sikeres szereplői, friss vállalkozásuk a tervek szerint 2023 első hónapjaiban debütáló, teljes egészében e-learning-alapú oktatási tevékenységén keresztül jól képzett munkaerőt biztosít majd a munkaerőhiánnyal küzdő e-kereskedelmi szektornak. Az akadémia képzései nem csupán az online kereskedelem iránt érdeklődők számára lesznek érdekesek, hanem a már e szektorban dolgozók számára is lehetőséget nyújtanak majd készségeik fejlesztésére a beosztottaktól kezdve akár a cégvezetőkig – írják közleményükben.

Várkonyi Balázs 2022 végén csatlakozott az Ekereskedelmi Akadémia öt társalapítójához, akik közül mindenki azonos arányú részesedéssel bír a vállalatban. Várkonyi több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a magyar online kereskedelemben, hiszen 2001-ben, 21 éves korában társalapítója volt a később piacvezetővé vált Extreme Digitalnak, amely 2019-ben jelentette be fúzióját az eMAG-gal. Várkonyi Balázs vezetése alatt zajlott le a két vállalat fúziója, a cég igazgatótanácsának elnökeként jelenleg a régiós piacokon való bővülésért felel.

Lapunk kérdésére a szakember elmondta, hogy a képzés elsősorban, de nem kizárólag a már jelenleg is e-kereskedelmi területen dolgozóknak szól, hogy tovább tudjanak fejlődni. Nem csupán társtulajdonosként csatlakozott a kezdeményezéshez, de a kurzusokban is részt vesz majd – főként cégalapítással, illetve marketinggel kapcsolatos ismereteket fog átadni.

A többi, itthon elérhető képzéshez képest ez annyiban lesz más, hogy elsősorban a középvezetőkre és az általános vállalati dolgozókra, vagyis nem a topmenedzserekre szabják a tananyagot, valamint azokra, akik más iparágakból jönnek, de át szeretnék képezni magukat. Várkonyi úgy látja, hogy ha valaki egyéb területről érkezik egy e-kereskedelmi céghez, akkor csak lassan tud integrálódni az új munkakörbe, ezért főként olyan résztvevőkre számítanak, akiket saját vállalatuk küld el a képzésre. Ennek egyfajta B2B szegmenseként nagyobb vállalatok számára egyedi képzési csomagokat is tudnak majd biztosítani – mondta el.

A képzés e-learning alapú és erősen gyakorlatorientált lesz, videós tartalmak illetve személyes és csoportos online videókonzultációk is lesznek benne. Nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy kifejezetten a mai trendekre reflektáljanak és aktuális tudást nyújtsanak, bevonva másokat is a hazai e-kereskedelem tapasztalt szakemberei közül – tette hozzá Várkonyi.

Az Ekereskedelmi Akadémiát a hazai online kereskedelem öt ismert szakértője alapította meg: Borovics József (inSPORTline.hu, CsomagPlusz.hu, Kuplio.hu), Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Schmidt Richárd (Alinda.hu),Tátrai Norbert (Alinda.hu), Zabari István (Lumenet.hu). Az akadémia ügyvezetője Léner Brigitta, aki több mint tíz éven át irányította a távoktatásra specializálódott ELO hazai leányvállalatát, így jelentős gyakorlati tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.

Az Ekereskedelmi Akadémia tervezett képzései az internetes kereskedelem spektrumának jelentős részét lefedik majd az online kereskedő optimális cégstruktúrájától kezdve a pénzügyi ismeretekig, többek között a hazánkban még gyerekcipőben járó affiliate marketingben és az influencermarketingben rejlő lehetőségek kiaknázásának hatékony módjaival együtt.

Mivel a képzés teljes egészében e-learning alapokon folyik majd, a résztvevők kényelmesen, saját időbeosztásuk szerint haladhatnak a tananyagokkal. Az e-learning az Ekereskedelmi Akadémia esetében nem csupán előzetesen rögzített, videós tartalmakat takar, hanem teljesértékű learning management system (LMS) keretében folyik a képzés, ami így tudásellenőrzésre és vizsgázásra is lehetőséget ad.