Trenddé válhat a ritkább kiszállítás

Trenddé válhat a ritkább kiszállítás - Amazon Day

Az Amazon Európában, azon belül elsőként Németországban is tesztelni kezdi az Egyesült Államokban februárban bevezetett Amazon Day szolgáltatását. Ennek lényege, hogy az Amazon Prime tagjai akár több rendelésük kiszállítását is egy csomagban, egy megadott napon kérhetik.

A kereskedőóriás ezzel egyrészt költségeket szeretne megtakarítani, másrészt a környezet is jobban kímélné. Az Amazon Day ugyanis lehetővé teszi, hogy ne kelljen ugyanazt az ügyfelet akár egy héten többször is felkeresni. Ráadásul ha a vásárló által kijelölt napon lehet szállítani, akkor annak a valószínűsége, hogy sikerül neki átadni a csomagot, ugrásszerűen megnő. Végül pedig ha több terméket is sikerül egy nagyobb dobozban elhelyezni, akkor nem kell minden egyes árucikket külön kartonba vagy műanyagba csomagolni. Ha a tesztüzem sikerrel jár, akkor a tervek szerint hamarosan Németország teljes területén elérhetővé teszik a szolgáltatást.

Hasonló próbálkozás a Zalando-nál

A divatcikkeket értékesítő Zalando hasonló, több terméket egybe csomagoló szolgáltatással kísérletezik a fenntarthatóságra törekvő „Do more” stratégiája keretében. A kereskedőház ugyanakkor egy másik döntést is meghozott: Plus szolgáltatásának tagjaitól immár nem fogja begyűjteni a visszaküldésre szánt termékeket.

A Zalando két éve vezette be Zalando Plus nevű prémium szolgáltatását, melynek keretében egyrészt egy vagy kétnapos kiszállítást vállalt, továbbá begyűjtötte a visszárut, és különálló, gyorsabb ügyfélszolgálatot nyújtott. A gyakorlatban azonban kiderült, hogy az árucikkek visszavétele nem működött zökkenőmentesen: sokszor nem sikerült a megadott napon felkeresni az ügyfelek otthonát. A vállalat közleménye szerint ez nem felelt meg egy prémium szolgáltatás követelményeinek. A Zalando ezért elnézést kért az érintett ügyfelektől, és kárpótlásként 20%-os kedvezményt nyújtó kuponokat kínált fel nekik.

Ezért a Zalando Plus a visszáru begyűjtése nélkül működik tovább, a szolgáltatás évi 19 eurós ára ugyanakkor nem változik. A vásárlók természetesen postai úton továbbra is visszaküldhetnek árucikkeket. A szolgáltatás jelenleg Németországban és Svájcban működik, bár a cég májusban bejelentette, hogy hamarosan Franciaországban és Olaszországban is bevezeti.

mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!