Nem jött össze a piacszerzés: kivonul a Shopee Európából

Nem jött össze a piacszerzés: kivonul a Shopee Európából

Felszámolja lengyelországi leányvállalatát, és ezzel megszünteti európai tevékenységét a szingapúri székhelyű Shopee. A korábban Spanyolországban és Franciaországban terjeszkedő cég már tavaly év elején felhagyott a dél-európai piac meghódításával, és most úgy tűnik, az egész kontinensnek hátat fordít.

A Lengyelországban az Allegro riválisaként megjelenő piacteret, a Shopee-t még 2015-ben indították útjának a Távol-Keletről, de a 2021-ben elkezdett európai terjeszkedés nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Az e-kereskedelemben is tapasztalható stagnálást látva előbb a Franciaországi leányvállalatot zárták be, és a közelmúltban bejelentették, hogy a 2021 őszén, Lengyelországban megnyíló online piacterük is lehúzza a rolót.

A vállalat a lengyel weboldalon adott hírt arról, hogy bezárja kapuit. A Reuters beszámolója szerint senkit nem ért meglepetésként a hír, hiszen már korábban is felröppentek hírek a cégen belüli pozíciók felszámolásáról és felmondásokról.

Az ok itt is a recesszió

A vállalat leginkább a globális piaci bizonytalanságokat nevezte meg fő okként, de maga az anyacég is meglehetősen nehéz évet zárt tavaly. 2021-ben még 200 milliárd dolláros piaci kapitalizációval kerültek be a hírekbe, de 2022-re ez mindössze 27 milliárdra apadt.

Ennek ellenére a Shopee anyavállalata, a Sea továbbra is rendkívül erős versenyző az élő videós értékesítésben Délkelet-Ázsiában, ahol legfőbb versenytársai a Facebook és a Tik-Tok. Itt a rohamosan terjeszkedő konkurensek ellenére több mint 27 százalékos piaci részesedésével rendületlenül tartja vezető pozícióját.

Shopee részesedés Ázsia
Forrás: vulcanpost.com

A koronavírus-járvány alatti felfutás során az anyacég egyébként számos befektetést eszközölt az e-kereskedelmi és játékiparban, de ezek nem mindegyike váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ahogyan a gyors francia vagy éppen indiai terjeszkedés sem fért fel a vállalat sikertörténetének lapjaira.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!