A kék óriás újabb lépéseket tesz, hogy kiterjessze dominanciáját az elektronikus kereskedelemre is, ahol eddig legfeljebb marketingszolgáltatóként volt jelen. A cég lassan világszerte elérhető Shops szolgáltatása mellett most két, egyenként 12 hetes kurzust is indít startupok számára, ahol többek között kereskedelmi terjeszkedéssel kapcsolatban közös fejlesztésekbe kezd a sikeres jelentkezőkkel.

A Facebook Accelerator: Commerce elnevezésű program keretén belül 60 európai és latin-amerikai cég vesz majd részt a Facebook szolgáltatásainak fejlesztésében. A programba bekerülő cégeket a közösségi platform szakemberei segítik majd abban, hogy olyan alkalmazásokat fejlesszenek, amelyek révén az e-kereskedelmi megoldások még könnyebben integrálhatóak lesznek a Facebook különböző alkalmazásain belül.

“A célunk az, hogy a lehető legnagyszerűbb vásárlási élményt kínáljuk felhasználóinknak, és akár a legnagyobb márkák számára is lehetőséget biztosítsunk arra, hogy közvetlenül kapcsolatba kerülhessenek vásárlóikkal” – fogalmazott Michael Hung, a Facebook startup programokért felelős termékmenedzsere a program indítása kapcsán írt blogposztjában.

A cég egyébként az OECD és a Világbank segítségével készített egy reprezentatív kutatást, melynek eredményeképpen kiderült, hogy a kis-és középvállalkozások legalább harmadának az online eladások teszik ki a bevételei 25 százalékát.

Ahogy egyre nő az online forgalom, úgy fokozódik az intuitív és jól használható e-kereskedelmi platformok jelentősége. A program beindítása kapcsán kiadott vállalati közleményben megemlítik, hogy az Accelerator mellett egy másik, startupok számára kiírt inkubátor pályázatot is közzé tesznek Connectivity néven, melynek 60 latin-és észak-amerikai régióból érkező résztvevője hálózati és kapcsolati megoldások könnyítését fejlesztő projektekben működhet közre. A cél az, hogy a fejletlenebb internetes infrastruktúrával rendelkező országok lakói közül minél több felhasználó csatlakozhasson a lehető legköltséghatékonyabb módon az internethez – és ezzel együtt persze a Facebookra is.

A Facebook lehetőséget kíván adni az inkubátor program résztvevőinek, hogy saját hazájukban kapcsolódhassanak a cég fejlesztéseihez. Ezek a startupok számára kiírt támogatások évente egy-két alkalommal érhetőek el, és minden évben más és más témában, amelyen eddig 11 különböző ország vállalkozásai vettek részt.

A koronavírus-járvány okozta turbulens piaci helyzet és a digitális oktatás előtérbe kerülése a Facebook szerint egyre nyilvánvalóbbá tette a különböző országok és társadalmi csoportok közötti digitális szakadékot, és még inkább rávilágított arra, hogy hatalmas szükség van a megbízható és mindenki által elérhető internetes kapcsolatokra.

A két programban részt vevő vállalatok ingyenes online személyes tréningeken vehetnek részt, ahol oktatást kapnak a Facebook által fejlesztett rendszerek használatáról. Ennek során tapasztalatok szerezhetnek egy globális hálózat fejlesztésében való közreműködésről is. A jelenlegi program résztvevői anyagi juttatásban nem részesülnek, bár korábban már erre is volt példa.

A képzésben való részvételhez a startupoknak nem kell mást tenniük, mint elnavigálni a program oldalára, és jelezniük a részvételi szándékukat. Az internetes kapcsolatok fejlesztése korántsem újsütetű téma a cégnél: már számos alkalommal vettek részt hasonló fejlesztésekben, de az e-kereskedelemmel kapcsolatos ambícióik azóta lobbantak fel erősebben, mióta a koronavírus-járvány hatására komolyan felpörgött az online értékesítés, és pár hónappal ezelőtt bejelentették a Shops szolgáltatás útnak indítását.