Hol tart és meddig juthat a Google Shopping 2018-ban?

Hol tart és meddig juthat a Google Shopping 2018-ban?

A Google Shopping 2012-ben indult, és az elmúlt két évben már a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi platformok között szerepel. A 2017-es évben a szolgáltatás számos új funkcióval bővült, amelyek segítenek a kereskedőknek eladásaik költséghatékony növelésében és jobban koncentrálnak a mobilos felhasználói élményre, illetve vásárlókra.

Dinamikus, telítődő hálózat

Hogy a Google Shopping növekedése dinamikus, ahhoz nem fér kétség. A csatorna teljes bevétele 2016. óta 64 százalékkal, a mobilvásárlások aránya 19 százalékkal (36 százalékra), az összes megjelenések száma pedig 80 százalékkal nőtt. A platformkonverziós arány az asztali eszközöktől a mobil irányába 259 százalékkal nőtt.

Nem véletlen tehát, hogy egyre több amerikai internetes kereskedő használja a Shopping-kampányokat: a teljes Google-hirdetési hálózatban elköltött összegek 20 százalékkal nőttek, ám megfigyelhető, hogy míg a szöveges hirdetések költései évről évre csak 3, majd 2 százalékkal emelkedtek 2016-2017-ben, a Shopping-hirdetésekre 25, illetve 34 százalékkal költöttek többet a kereskedők. Mindez azt mutatja, hogy míg a szöveges hirdetések már egy kiforrott és régóta bevált marketintplatformként működnek, a Shopping-kampányok egyelőre a növekedés fáziásában vannak, a csúcsot még nem érték el. A korai alkalmazók sikerén felbuzdulva egyre több új próbálkozó jelenik meg, a csatorna folyamatosan telítődik, így a kereskedőknek egyre kifinomultabb stratégiák alkalmazására van szükségük.

Előterben a mobil

Az általános globális trendeknek megfelelően a kereskedőknek az egyre telítettebb csatornán és egyre kiélezettebb versenyben a mobilos vásárlókra érdemes nagyobb figyelmet fordítani. A Shopping-kampányokban a kattintásonkénti költség (CPC) ugyanis a számítógépes platformon a 2,5-szerese volt a mobilplatforménak, miközben a mobilos eladásokból származó bevételek a duplájára nőttek és ez utóbbi csaknem elérte az előbbi szintjét. Azon e-kereskedőknek tehát, akik olyan hirdetési lehetőségek után kutatnak, ahol versenyképes áron, viszonylag kicsi büdzsével lehet jó eredményeket elérni, a Shopping mobilos hirdetései kiváló lehetőséget biztosítanak a növekedésre.

Trendforduló a platformkonverzióban

Az utóbbi időben teljesen általános jelenségként találkozunk a többplatformos vásárlásokkal. Korábban a legjellemzőbb az volt, hogy az érdeklődő első lépésben a mobilján keresett rá a termékre, de annak megvásárlását már számítógépen intézte. Ez ma is létezik, azonban a trend megfordult, és a legdinamikusabb növekedést mutató formája pont az ellenkezője lett. A vásárló első kattintása számítógépéről, utolsó, konvertáló kattintása pedig a mobiljáról érkezik. Míg a mobil-asztali irányú platformváltás 16 százalékkal nőtt egy év alatt, az ellenkező irányú a már említett 259 százalékos növekményt mutatta. Ennek több oka van, de elsődlegesen bizonyára az, hogy a webáruházak komoly erőfeszítéseket tettek azért, hogy mobilbaráttá tegyék felületeiket, amik például az egykattintásos checkout vagy a jelentősen gyorsabb felületek miatt kényelmesebbé váltak a normál számítógépes felületnél.

Megtérülési trendek eszközönként

Mivel a hirdetők elsősorban teljesítményre és bevételszerzésre optimalizálnak, a teljesítmény értékelésére a sok elérhető mérőszám közül leginkább két mutató alkalmas: a bevételnövekedés és a hirdetési megtérülés (ROAS). Ezeket a különböző platformok összehasonlításában érdemes megvizsgálni. A számítógépes ROAS a 2017-es év során 3 százalékkal nőtt, miközben a mobiltelefonok esetében 23, a tabletek esetében 46 százalékos javulás tapasztalható. A bevételszerzést nézve a mobil a győztes, amely 19 százalékkal növelte részesedését a másik két platform kárára, a tablet 11, a számítógép 8 százalékot esett. Mivel a mobiltelefon az egyetlen eszköz, amely mind a bevételi részesedést, mint a ROAS-t tekintve jelentős növekedést (19 és 23 százalék) volt képes felmutatni, kijelenthetjük, hogy az értékesítés legfontosabb mozgatórugója a Shoppingban.

A Google Shopping-hirdetések számos országban működnek, de Magyarországon egyelőre nem használhatók.

A cikk a Sidecar több mint 300 amerikai webáruház hirdetési adatait felhasználó kutatásának eredményei alapján készült.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!