Idén tizenkilencedik alkalommal, szeptember 25-26-án kerül sor a magyar internetes szakma legnagyobb találkozójára Siófokon. Az Internet Hungary szervezői ezúttal három olyan pályázatot is meghirdettek, amelyek érdekesek lehetnek olvasóink számára.
A legjobb ügyfélszolgálat
Az e-kereskedők számára leginkább releváns versenyben a legjobb ügyfélszolgálat címre lehet pályázni. Az elbírálás fő szempontja az ügyfélközpontúság, ezért nem számít az ügyfélszolgálaton dolgozók létszáma, a cég piaci pozíciója, illetve mérete sem.
A pályázatokat szeptember 8-ig lehet benyújtani. A nyertes szeptember 25-én az Internet Hungary 2018 Konferencián veheti át az elismerést. A rendezvény második napján, 26-án pedig a cég delegált képviselője egy 15 perces bemutatkozási lehetőséget kap a pályamű és az ügyfélszolgálat prezentálására. Ezen kívül DigitalHungary.hu szakportál cikket közöl a nyertesről, a konferencia közösségi média felületein két hétig hirdetik a győztest, továbbá a szervezők sajtóanyagot küldenek ki róla az országos sajtónak. Végül de nem utolsósorban a nyertes előadást tarthat a 2019-es Internet Hungaryn.
A shortlistre kerülő cégek sem járnak rosszul: egy-egy képviselőjük ingyenesen vehet részt a kétnapos konferencián.
Közösségimédia-kampány
A konferencia szervezői keresik a 2017. június 30. és 2018. július 1. között megvalósult legjobb magyarországi közösségimédia-kampányt is. Egy cég maximum két kampánnyal indulhat a versenyen. A pályázatok beérkezési határideje 2018. szeptember 3. 12.00 óra. A beadásra kerülő anyagokban többek között ismertetni kell a célokat, a user journey-t, a sikerességet – a kritériumok teljes listája a hivatalos kiírásban olvasható. A szakmai zsűri szeptember 15-ig dönt az öt-öt versenyművet tartalmazó shortlistáról.
A díjazás ugyanolyan módon történik, mint a legjobb ügyfélszolgálat esetében.
Hatszavas történetek
Ez a pályázat áll legtávolabb az e-kereskedelemtől, ugyanakkor a cég szövegírói vénával megáldott munkatársai számára minden bizonnyal inspirálót jelent. „Az emberek köztünk élnek” témában lehet hatszavas történetekkel nevezni, mégpedig pályázónként eggyel.
A hatszavas történetek forradalmát 2006-ban Larry Smith indította útjára, és a projekt azóta valóságos mozgalommá nőtte ki magát. A DigitalHungary.hu számára adott interjújában többek között erről beszél Györffy Kinga, a Personal Brand Institute retorikai-storytelling tanácsadója és trénere, egyetemi oktató. Továbbá azt is elmondja, milyen egy jó hatszavas történet, és milyen pályázatokat várnak az Internet Hungary-re.
Erre a pályázatra szeptember 6-ig lehet nevezni, A shortlistre 6 pályázó kerül, akik között egy fődíjat és egy közönségdíjat osztanak ki. Minden shortlistre került versenyző ingyen vehet részt a 2018-as konferencián, továbbá a díjazottak fejenként nettó 120 000 Ft pénzjutalomban részesülnek. Ezen kívül az alkotókat és versenyműveiket bemutatják a Facebookon, a Digital Hungaryn és a LinkedIn csatornákon. A nyertes hatszavasok egy-egy rövid retorikai-storytelling elemzés kíséretében bekerülnek Györffy Kinga professzionális történetmesélésről szóló, 2018 végén megjelenő könyvébe.
Új kezdeményezés, hagyományteremtő céllal
Csermely Ákos, az Internet Hungary alapítója és gazdája kérdésünkre válaszolva elmondta: az immár 19 éves rendezvény keretében először kerül sor ilyen jellegű pályázatok meghirdetésére. A cél olyan díjakat felépíteni a szakma számára Internet Hungary Awards néven, amelyek előremutató mértéket jelentenek és értéket képviselnek.