Fontos mérföldkőhöz érkezik az elektronikus kereskedelem 2021-ben a Trading Platforms adatai alapján: az aktív felhasználók száma Európában 500 millió fölé emelkedhet, ami közel 60%-os penetrációt jelent.

A definíciójuk szerint az elektronikus kereskedelem körébe tartozik minden olyan, az interneten keresztül bonyolított tranzakció, amely közvetlenül termékek vagy szolgáltatások vásárlására irányul. A magánszemélyek között (P2P) és cégek között (B2B) bonyolított ügyletek nem szerepelnek az elemzés adatai között.

Az e-ker hatása és jelentősége folyamatosan növekszik, különösen a fejlettebb nyugat-európai országokban. A jelenlegi projekciók szerint a felhasználók száma 2021-ben eléri az 509,9 milliót, a penetráció pedig az 59,7%-ot. Utóbbi az 50%-os jelképes határt először 2018-ban lépte át, 2025-ig pedig további, 67,1%-os szintre emelkedéssel számolnak az elemzők.

Miközben itthon rekord évet zártak a hazai webáruházak a Reacty Digital kutatása szerint, Európában a tranzakciók éves összértéke folyamatos növekedésben volt az elmúlt időszakban egészen a 2020-as, járvány okozta megtorpanásig, amikor a vásárlók fokozott online térbe terelésével együtt is összességében 12,18%-os csökkenést eredményezett a bizonytalan gazdasági helyzet. Az idei évre ezt követően újra 22,15%-os év-év növekedést remélnek a kutatók, amely új rekordot, 823 milliárd dolláros össz. forgalmat jelentene. A 1000 milliárd dolláros álomhatár elérését jelenleg 2023-ra prognosztizálják.