Európában terjeszkedik a legnagyobb orosz e-kereskedő

Wildberries

A Wildberries, Oroszország legnagyobb online kereskedője megveti a lábát Európában is. A cég új logisztikai központ építésébe kezd Szlovákiában, ami akár 1,5 évig is eltarthat, de a vállalat már idén meg akarja kezdeni az értékesítést a kontinensen.

A Data Insight mérése szerint a népszerű divatkereskedő évek óta piacvezető hazájában, ami a bevételeket, a rendelésszámot és az átlagos kosárértéket illeti. Ugyanakkor a mérésben nem szerepeltek piacterek, így például az AliExpress sem.

A 2004-ben, a négy gyermekes, tanítónőként dolgozó Tatjana Bakalcsuk által alapított Wildberries 1,6 milliárd eurós bevételével magabiztosan vezeti a listát, a többi piaci szereplő csak jókora lemaradással követi. Napi 2 millió látogatójával a webáruház közönségének méretét tekintve is első, maga mögé utasítva olyan márkákat, mint az Asos, H&M és Zara. A Wildberries-hez egy átlagos napon 400.000 megrendelés érkezik be. A Forbes Russia szerint a cég értéke 1 milliárd euró körül mozog.

A 300 ezer négyzetméteresre tervezett szlovákiai logisztikai központot eredetileg Lengyelországban akarták megépíteni, de végül a Szlovák Kereskedelmi Kamara kedvezőbb feltételeket teremtett a mintegy 200 millió eurós beruházásnak. A tevékenységüket innen fogják kiterjeszteni a többi európai országra. A Wildberries méreténél fogva akár az Amazonnak és az eBaynek is jelentős konkurenciája lehet.

mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!