Bejelentették a magyar webshop minősítést: érkezik az Ecommerce Hungary Trustmark

Ecommerce Hungary Trustmark

Újraindul a magyar elektronikus kereskedőket minősítő rendszer, jelentette be a Hungarian Ecommerce Summit 2019. megnyitójában Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.

Korábban már volt hasonló minősítő jelvénye az akkor még SzEK.org (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület) néven működő szervezetnek, amelyet 2012. októberében vezettek be. Az NFH-val együttműködésben kialakított Vedd a neten! webshop minősítő rendszerben több mint 50 e-kereskedő szerezte meg a minősítést és kétszer ennyien töltötték ki az önellenőrző kérdőívet. Az egyesület 2014-ben jelentette be, hogy a tapasztalatok alapján újragondolja, majd megújult formában működteti tovább a vásárlók bizalmát erősítő minősítőrendszert. A szüneteltetést követően az új elnökség munkacsoportot hozott létre a hiány pótlására, ennek eredménye a szervezet oldalán is megjelent mai bejelentés, amely kiemeli:

2019-re a hazai kiskereskedelmi forgalom megközelítőleg 6%-át már az online értékesítés adja. Bár maga a szám nem tűnhet nagynak, azonban ezt kiegészíti az az adat, hogy az internetet használó felnőtt fizetőképes lakosság közel 80%-a már vásárolt interneten, több mint felük pedig rendszeresen rendel termékeket webáruházból. Ezeket tekintve kijelenthető, hogy az online kereskedelem megkerülhetetlen része az életünknek, a gazdaságnak.

Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szervezet 2005 óta segíti a hazánkban tevékenykedő, online értékesítéssel foglalkozó, vagy az e-kereskedelemhez kapcsolódó cégek munkáját. Ehhez kapcsolódik egyfajta edukációs szerepkör is, amely révén igyekszik a szektort a tisztességes piaci magatartásra ösztönözni, és ehhez segítséget is adni a vállalatoknak. Ezen folyamat egyik részeként, illetve a fogyasztói bizalom növelése érdekében kívánja bevezetni a szövetség a saját maga által adott védjegyezési rendszert, az Ecommerce Hungary Trustmark-ot.

Várkonyi Balázs, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, a Trustmark munkacsoport vezetője nemrégiben a Kosárérték magazinnak is nyilatkozott a védjegy bevezetésének tervéről, és kiemelte:

Egy ilyen rendszernek számos elvárásnak kell megfelelnie: az Ecommerce Hungary tagjai például azt szeretnék, hogy ha megfelelnek a jogszabály szerinti működésnek, továbbá tagjai egy érdekvédelmi szövetségnek, akkor az áruházukon legyen olyan megkülönböztető jelzés, ami mindezt tudatja a vásárlókkal. Hiszen egy ilyen trust mark a bizalmat erősíti, több vásárlót hoz és ösztönzi az eladásokat.

A vevőknek pedig az az érdeke, hogy egy adott webáruházban biztonságosan tudjon vásárolni, felmerülő problémát gyorsabban orvosolják, ne verjék át, és meg merje adni a kártyaszámát a kereskedőnek. Vagyis a vásárlók számára a kihelyezett védjegy azt jelenti, hogy ellenőrzött webshopról van szó, amelyben nyugodtan megbízhat.

A rendszer tervezett indulása 2019. második féléve, elsőként pedig a már az Ecommerce Hungary tagságába tartozó kereskedők kezdhetik el használni a védjegy birtoklását megtestesítő badge-et. A projekt következő szakaszában a partnerségi rendszer kidolgozása kezdődik meg, amely révén a Trustmark-kal már rendelkező kereskedők számára biztosít a szövetség különböző előnyöket, elsősorban olyan stratégiai területeken mint a logisztikai vagy a marketing szolgáltatások kedvezményes igénybevétele a legismertebb hazai cégektől.

Schmidt Zoltán

E-kereskedelmi szakértő, a Kosárérték magazin főszerkesztője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!