A francia gazdaság nehéz időszakon ment át az elmúlt évtizedben. Csak lassan tudott kilábalni a 2000-es évek válsága okozta gazdasági visszaesésből, és az ezt követő pozitív változások a legnagyobb jóindulattal is csak mérsékeltek voltak. Mára azonban fordult a kocka.
Macron gazdasága
Franciaországban új elnököt választottak, a centrista Emmanuel Macron a francia történelem legfiatalabb elnöke. Egy új arc, aki optimizmust hozott, és fellendítette az ország gazdaságát, amely vezetésével rekordszintű növekedést ért el.
Több, mint szerencse
Franciaország növekedése felgyorsult, de ami még fontosabb, egy ideje folyamatosan egészséges szerkezetű. A francia gazdasági motor most már tíz egymást követő negyedévben folyamatosan halad előre, amely 2008 óta a legerősebb teljesítmény. Eközben Macron elnök már számos intézkedést hozott a hazai és nemzetközi kereskedelem javítása érdekében.
Mini-boom francia módra
Ha egy cég külföldi piacokra szeretne exportálni, akkor Franciaországnak rajta kell lennie a listáján. Németország után ugyanis ez a második legnépesebb ország Európában, így az e-kereskedelemben is jó lehetőség.
Habár az internet penetráció magas, viszonylag alacsony (50-60% körüli) azoknak az internetes felhasználóknak az aránya, akik online vásárolnak. Azonban már mutatkoznak a gyors bővülésre utaló jelek.
A francia fogyasztók nagyjából 52 milliárd USD-t költöttek el online 2015-ben. 2018-ban a forgalom azonban már várhatóan 64 milliárd USD lesz, amely 23%-os növekedés három év alatt. Ez plusz 4 milliárd USD-t jelent évente, mellyel az e-kereskedelem a francia gazdaság egyik fő mozgatórugójává vált, azonban még mindig csak a kiskereskedelmi forgalom 6%-át adja.
A hasonló méretű európai országokban a kiskereskedelem ennél jóval nagyobb aránya zajlik online, Franciaország tehát egy e-kereskedelmi mini-boom előtt áll. Ezzel pedig minden e-kereskedőnek érdemes élni.
A lehetőségek hazája
Franciaország erős, nyitott gazdasága, illetve a tágabb uniós piachoz való kapcsolódási lehetősége miatt jó választás minden olyan vállalkozásnak, amely határon túli piacon szeretne értékesíteni. Az országról szóló útmutatónkból megtudhatja többek között, hogy miért ideális célpiac Franciaország, mi a gazdasági sikereik titka, és milyen árucikkekre van a legnagyobb kereslet?
Letölthető információs füzet Franciaországhoz: Hogyan kereskedjünk Franciaországban?
(Támogatott tartalom.)
A DHL külföldi célpiacokat bemutató sorozatának további részei:
- Kereskedőként az értelem és érzelem földjén, avagy: hogyan lépjünk piacra az Egyesült Királyságban?
- Hogyan kereskedjünk Németországban?
- Egy új olasz reneszánsz jelei? – online kereskedelem Olaszországban
Hamarosan következik:
- Amerikai Egyesült Államok
Ne maradjatok le a külföldi piacokkal kapcsolatos további cikkeinkről,
kövessétek a Kosárérték Facebook oldalát, valamint iratkozzatok fel a hírlevelünkre!