Bár az Ikea svéd cég, most az amerikai ágazatuk dobott izgalmasat: a cég kiterjesztette hűségprogramját a kiszállítási költségekre. Amellett, hogy az Ikea Family program öt százalék kedvezményt biztosít, a továbbiakban az online rendelésekhez is “különleges árakat” ad – írja a RetailDive.
A kedvezmény az ütemezett házhoz szállításra vonatkozik, beleértve a nagy összegű rendeléseket is. Mértékét a megrendelés súlya, az Ikea üzlet közelsége és a kiválasztott szállítási mód alapján számítják ki.
Az ötlet szinte magától értetődő, hiszen az online rendelések egyik alapvető eleme a kiszállítási költség, amely már csak a növekvő benzinárak miatt is egyre magasabbá válik. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy sokan akár a kiszállítási idő növekedését is elfogadnák azért cserébe, hogy környezettudatosabb legyen a folyamat (erről itt írtunk részletesen).
Mivel elég vonzó ajánlatról beszélünk, megkérdeztük a magyar Ikea sajtóosztályát, esetleg terveznek-e hasonlót, vagy úgy általában véve bármilyen további, Ikea Familyvel kapcsolatos kedvezményt. Bár a kiszállítást nem tervezik kedvezményessé tenni, azért így is van értelme a klubtagságnak.
“Jelenleg nem tervezünk ilyen jellegű kedvezményt bevezetni, azonban folyamatosan fejlesztjük és bővítjük a hűségprogramunk keretében nyújtott előnyöket. Havi ajánlatokkal várjuk vásárlóinkat, emellett különböző eseményeket, workshopokat, alkalmanként leghűségesebb és legaktívabb vásárlóinknak meglepetéseket ajánlunk fel, valamint dolgozunk azon, hogy újabb lehetőségekkel kedveskedjünk IKEA Family klubtagjainknak” – válaszolták.
Az Ikea Family program eredetileg 1984-ben indult Svédországban, majd szép lassan világszerte elterjedt. Az új juttatások a hűségprogramban résztvevők számára a meglévő kedvezményeken felül járnak, beleértve a rendezvényekhez és workshopokhoz való hozzáférést, különleges termékajánlatokat és sokszor ingyenes forró italokat minden látogatás alkalmával. Az amerikai Ikea Family tagjai exkluzív hozzáféréssel rendelkeznek a kiskereskedő „Visszavásárlás és viszonteladás” szolgáltatásához is, amely tavaly év végén indult az Egyesült Államok egyes üzleteiben.
“Az Ikeánál mindig arra törekszünk, hogy minőségi és fenntartható lakberendezési tárgyakat kínáljunk ügyfeleinknek megfizethető áron” – nyilatkozta Javier Quiñones, az Ikea US vezérigazgatója és fenntarthatósági igazgatója. “Az Ikea Family előnyeinek továbbfejlesztésével, mindennapi kedvezményekkel jobban meg tudjuk becsülni a vásárlóinkat, miközben inspirálhatjuk őket egy minőségibb otthoni életre.”
Minden jel szerint a bolti kedvezmény egyúttal arra is alkalmas, hogy a forgalmat a hagyományos boltokba terelje: az Ingka Group, az Ikea legnagyobb franchise-átvevője májusban bejelentette, hogy több mint 3 milliárd eurót fektet be új és meglévő üzletekbe, és arra összpontosít, hogy fizikai telephelyeit e-kereskedelmi elosztási központokká tegye. A beruházás lefedi az Ingka mind a 32 piacát, beleértve az Egyesült Államokat, Finnországot, Kanadát, Franciaországot, Németországot és Spanyolországot, a befektetés egyharmada pedig a londoni piacra irányul.
Hogy mennyire sokszínű üzlet lett az IKEA, azt persze nem csak az mutatja, hogy sokan már kifejezetten enni járnak az alapvetően lakberendezésben utazó cégóriás üzleteibe: az egyik legjobb másodlagos piaca is lett a bútoroknak, mióta 2020-ban megnyitották a használt termékekkel való kereskedés lehetőségét, ahova a korábban ott vásárolt árukat is vissza lehet vinni. A szolgáltatás egy ideje Magyarországon is elérhető.
Mindeközben igyekeznek zöldek is lenni: a cég 2020-ban megjelent fenntarthatósági jelentése szerint az általuk felhasznált faanyag 98%-a származik fenntartható erdőgazdaságból, illetve újrahasznosított forrásból. 2030-ra pedig szeretnék elérni, hogy a felhasznált faanyag egyharmadát újrahasznosítás útján szerezzék be.