Az amerikai online ruházati boltok kezdenek magukhoz térni a járvány után

Az amerikai online ruházati boltok kezdenek magukhoz térni a járvány után

Az e-kereskedelem a koronavírus járvány hatására nagy általánosságban globális szárnyalásba kezdett, de az online ruházati kereskedőknél pont ellenkező volt a helyzet 2020 első negyedévében. A Rakuten Intelligence piackutató intézet mintegy 200 amerikai kereskedő bevonásával készült tanulmánya szerint az amerikai piacon komoly visszaesés volt tapasztalható, de minden jel arra utal, hogy ez a szektor is szépen lassan kezd magához térni írja a digitalcommerce360.com.

Az Amazon adatait nem tartalmazó kutatás két periódusra vonatkozóan vizsgálta a ruházattal foglalkozó kereskedők forgalmát: a 2019. január 6- április 21-ig terjedő időszak forgalmi eredményeit vetették össze a 2020. január 6 és május 6. között keletkezett adatokkal.

Ezek alapján a 2020-as év elején 16,9 %-kal volt magasabb a forgalom a bázisidőszakhoz képest. Ezt a növekedési rátát egészen február végéig tudták tartani a ruházati termékekkel foglalkozó kereskedők, azonban március 9-től már 13,6 %-os csökkenést mutattak az eladási adatok a tavalyi év azonos időszakához képest.

 

Az amerikai online ruházati boltok kezdenek magukhoz térni a járvány után

Amerikai ruházati eladási adatok alakulása heti lebontásban (forrás: Rakuten Intelligence)

Mint az a fenti grafikonról is leolvasható, a csökkenő tendencia mintegy öt héten át folytatódott, és csak az április 13-i héten váltott át 12,2 %-os növekedésbe.

A ruházati eladásokkal szemben az e-commerce szektor ugyanezen időszakban végig közel 50 százalékos forgalomnövekedést regisztrálhatott. A Rakuten számai szerint mintegy 51.9%-al nagyobb forgalmat bonyolított átlagban az e-commerce a tavalyi év hasonló időszakához képest, a ruházati termékek online forgalma viszont 6,3 %-kal csökkent.

Az amerikai online ruházati boltok kezdenek magukhoz térni a járvány utánA teljes amerikai e-kereskedelmi szektor növekedése összehasonlítva a ruházati szektorral (forrás: Rakuten Intelligence)

Ezzel együtt a teljes e-kereskedelmi szektorra vetítve is nagymértékben csökkent a ruházati eladások aránya, hiszen míg tavaly januárban az összes forgalom mintegy 28,4 %-át tette ki az amerikai eladásoknak, addig ez április végére 18,3 %-ra esett vissza.

Az elemzők várakozásai szerint mindezek ellenére a járványhelyzet miatti visszaesést egy visszapattanás követi majd. Különösen bizakodó a szektor annak fényében, hogy a Shopkick piackutató cég egy májusi tanulmányában szintén visszaigazolta a növekedést az online szektorban, illetve azt is megállapították, hogy a fogyasztók egy része a távolságtartási ajánlások hatására most először vásárolt online ruházati termékeket, és körükben várható, hogy megragadja őket az online ruhavásárlás élménye.

A közel 10000 fős mintán végzett kutatás egyik legfőbb tanulsága volt, hogy a megkérdezettek mintegy 61 %-a említette az újranyitás utáni vásárlások első célpontjaként a ruhaboltokat. Az emarketer szintén hasonló területre irányuló tanulmánya szerint a vásárlók 40 %-a nyilatkozott úgy, hogy készülvén a járvány esetleges kiújulására, visszafogja majd költekezését, és ez meg is mutatkozik a szektor kilátásain. Prognózisuk szerint a 2019 évi 15,9 %-os növekedéshez képest idén mindössze 8.6 %-kal emelkedik majd az eladások volumene tavalyi évhez képest.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!