Az Amazonhoz hasonlóan a Walmart piacterét is megszállták a kínai kereskedők

Az Amazonhoz hasonlóan a Walmart piacterét is megszállták a kínai kereskedők

Alig egy év alatt a Walmart nyílt piacterén már több lett a kínai eladó, mint minden más nemzet kereskedői együttvéve, ideértve az amerikaiakat is.

A cég 2021 március 25-én jelentette be Shenzhenben, hogy megnyitja kapuit a nemzetközi kereskedők számára, a fulfillment szolgáltatás és a piactér keretein belül. A regisztrációk és a piactér új eladóinak többsége azóta már Kínából érkezik, de a kezdetekben ez még csak alig 6 százalék volt. 2021 végére már 20 százalékra nőtt a kínai kereskedők részaránya a piactéren, egy évvel az első felmérések után pedig már a kínálat több mint 40 százalékát tették ki a marketplace-en megjelenő termékeik.

Az Amazon nagy riválisa

A Walmart saját fulfillment rendszerét még 2020 februárjában indította el azzal a nem titkolt céllal, hogy versenyre keljen az Amazon hasonló szolgáltatásával. Ahhoz, hogy ezt magabiztosan meg tudja tenni, még 2016-ben felvásárolta a jet.com, kiszállítással foglalkozó startupot, amelyet aztán később sikeresen implementáltak a Walmart saját logisztikai rendszerébe.

Az Amazonnál némileg szigorúbb feltételeknek megfelelő Walmart-partnerek kiszervezhetik termékeik kézbesítését a cég saját logisztikai raktárába, ahonnan a Walmart csomagolja és intézi a szállítást a vásárlók számára. Bár a postai kiszállítást a két nagy nemzeti vállalat, a UPS és a Fedex végzi, további 230.000 cég foglalkozik az Egyesült Államokban online rendelések teljesítésével. Azonban az olyan kereskedőknek, mint az Amazon és a Walmart, érdemes kiépíteni saját logisztikai láncukat is: az igazi cél a teljes ellátási lánc egy kézben tartása.

Szépen nő a partnerek száma

A Walmart Fulfillment szolgáltatást igénybe vehetik a tavaly megnyitott nemzetközi piactéren értékesítő kereskedők is, ahol immár több 150.000 aktív eladót regisztráltak az indulás óta. Kezdetben szinte kizárólag amerikai székhelyű eladók kaptak engedélyt az árusításra, de az erősödő verseny hatására megjelentek az ázsiai és az európai kereskedők is.

Az említett, Kínában tartott bejelentéshez hasonlóan idén áprilisban a Walmart Indiában is rendezett egy konferenciát, amelyen az ázsiai ország kereskedőit invitálták az online piactérre, de az kevésbé volt sikeres: a mai napig 500-nál kevesebb indiai kereskedő regisztrált a piactérre, de azt remélik az amerikai cégnél, hogy ez a helyzet idővel változni fog.

Szorosabbá vált a verseny

A Walmart Fulfillment Services legnagyobb konkurenciája kétségtelenül az Amazon szolgáltatása, de a WFS esetében is egyre inkább a kapcsolódó szolgáltatásakon, a logisztikán, valamint az értékesítéssel kapcsolatos marketingmegoldásokon van a hangsúly. A Walmart piacterén egyre nagyobb számban megjelenő nemzetközi eladók pedig nyilvánvalóvá tették, hogy komplex szolgáltatásaik jó eséllyel veszik fel a versenyt az amerikai piac behemótjával szemben.

Negyven százalékos részesedését nézve az Amazon még mindig piacvezető az USA-ban, ahol a Walmart csupán 7,1 százalékos részt tudhat magáénak. De egész más a helyzet növekedési potenciál tekintetében: amíg 2020-ban az Amazon “csupán” 35 százalékkal növekedett, a Walmart meg tudta triplázni a forgalmát.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!