A lengyel Allegro bekerült a Föld 10 legnagyobb e-kereskedője közé, legalábbis ami a havi látogatások számát illeti. A cég közel 194 millió látogatóval büszkélkedhet havonta, ami csak kevéssel marad el a 8. helyen szereplő Tmall és a 9. Shopee azonos mutatója mellett.

A nemzetközi mezőnyt az Amazon, az eBay és az AliExpress vezeti. Az exkluzív listára több kínai e-kereskedelmi platform is felkerült, azonban az Allegro az egyetlen vállalat a rangsorban, amely csak Európában üzemel.

Top 10 globális e-kereskedő a havi látogatószám alapján (millió):

Amazon 4600
eBay 1800
AliExpress 865.2
Mercado Libre 634.2
Rakuten 384.9
Walmart 282.2
JD 264
Tmall 202.5
Shopee 195.4
Allegro 193.9

Forrás: Similarweb

Lengyelországban dinamikusan fejlődik az e-kereskedelem. A növekedési ráta az elmúlt két évben egyaránt két számjegyű volt, és a piac mérete jelenleg 11,75 milliárd eurót (50 milliárd zloty-t) tesz ki, ami a magyar érték közel négyszerese.

Az Allegro aukciós weboldalként kezdte meg tevékenységét, magánszemélyek által eladott árucikkekkel. Mára megkerülhetetlen e-kereskedelmi platformmá nőtte ki magát, amelyen több mint 140 000 vállalat értékesíti termékeit, gyakran ahelyett, hogy saját online áruházát indítana. Ugyanakkor az Allegro saját maga is kereskedik árucikkekkel, ami miatt egyes piaci szereplők attól tartanak, hogy a vállalat visszaélhet erőfölényével Lengyelországban.

Az Allegro-csoport Magyarországon 2008-ban a Vatera.hu, 2009-ben pedig a Teszvesz.hu e-kereskedelmi platformokat vásárolta fel, továbbá hozzá tartozik a Lealkudtuk.hu és PayU online fizetési szolgáltató is. A csoport hazai leányvállalata 2013-ig allegroup néven, ezt követően Allegro Group HU néven működött. Online portfólióját jelenleg a Dante International Kft., vagyis az eMAG magyarországi leányvállalata üzemelteti.