Újabb rohammal készül bevenni a kínai e-kereskedelmi óriás az európai piacot. A cégcsoport ezúttal is a Spanyolországból kiindulva indul az öreg kontinensre.
Az Alibaba szerint a Miravia elsősorban a tartalomkészítőket próbálja majd segíteni közönségük megtalálásában: a legfőbb hangsúly a divat, a gasztronómia és a stílushoz kapcsolódó termékek lesznek. Nagy kérdés, hogy ezúttal sikerül-e komolyabb szeletet kihasítani az európai e-kereskedelmi tortából, miután számos korábbi próbálkozásuk már kudarcot vallott a nemzetközi környezetben.
Az idei évben már próbálkozott hasonlóval az Alibaba-csoport, a Lazada európai startja azonban a vártnál döcögősebbre sikeredett. Az új piactér igéretei között olyanok találunk, mint a tartalomkészítők teljes körű támogatása és virtuális smink- és öltözködési asszisztens, amely segítségével vásárlás előtt megtekinthetjük a terméket, virtuálisan magunkra öltve.
A Miravián már megjelennek majd a nemzetközi márkák is, többek között a Disney, a Lego, a L’Oréal Paris és a Delonghi termékei. Emelett számos, Spanyolországban ismert és kedvelt kozmetikai brandek is elérhetők lesznek, mint a Munich, a Ceocotec vagy a Silbon.
A Miravia saját bevallása szerint mind a lokális, mind a globális piacokat kiszolgálja, versenyképes árakon. A cég elképzelései szerint a piactéren bárki létrehozhatja saját online boltját, ahol többek között promóciós kampányokat, hűségprogramokat is indíthatunk, miközben a vevőkkel való kapcsolattartásra is lesz lehetősége az eladóknak. A személyre szabható ajánlatok és szórakoztató tartalmak támogatásával a cég igazgatója, Yann Fontaine szerint a Miravia így egyszerre lehet ideális helyi és globális értékesítési csatorna.
Az Alibaba már korábban is kísérletezett azzal, hogy Spanyolországban kezdi el tesztelni a teljes kontinensre szánt termékeit. Ennek legfőbb oka az, hogy nagy potenciált látnak az ország e-kereskedelmi szektorában, és a mintegy harmincmilliós lakosság már méreténél fogva is meglehetősen nagynak számít Európában.
Az online eszközök használata és az online lefedettség, valamint a hálózati infrastruktúra mind mind olyan tényezők, amelyek a Miravia vezetése szerint sikerre predesztinálják a piacteret – más kérdés, hogy közben meg kell küzdjenek a kontinenst kiemelten érintő orosz-ukrán háború okozta bizonytalansággal, az inflációs nyomással és az egyre nagyobb költséget jelentő energiaár-robbanással is.