Az Árukereső.hu és anyavállalata, a Heureka Group legújabb kutatása szerint 2023 lehet az az év, amikor a magyar embereket jobban foglalkoztatja a Valentin-nap, mint valaha. Sőt, ez az egész régióra igaz, amely úgy általában nem igazán volt nyitott erre az angolszász területeken domináló, romantikus ünnepre.
Magyarországon a megkérdezettek közel 40%-a felelte azt, hogy nem szokta ünnepelni a Valentin-napot, azonban közel 84%-a nyilatkozta, hogy idén enged a romantikának. Hasonló arányok figyelhetők meg az összes regionális országban is: Csehországban, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Romániában és Bulgáriában.
Ez is érdekelhet
- GKI Digital: 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Árukereső.hu – GKI Digital: Az idei lesz az utóbbi 7 év leggazdagabb karácsonya
- GKID – Árukereső.hu: Borúlátóvá tette az e-kereskedőket a lassuló növekedés és a romló kilátások
- A magyarok többsége továbbra is utánvéttel vásárol a divatwebshopokban
Nem túl meglepő módon, a legtöbben párjaikkal töltenék ezt a napot, bár akadnak – elenyészően – olyanok, akik háziállatukkal, barátjukkal vagy épp egyedül, az ilyenkor megjelenő nyomást mellőzve vészelnék át ezt az ünnepet. A legtöbb magyar egy romantikus vacsorának örülne a legjobban, bár negyede virággal, ötöde pedig parfümmel is megelégedne.
Sőt, a régióhoz képest itthon édességgel, ékszerrel és fehérneművel sem tűnik rossz ötletnek kedveskedni. Ezzel szemben a megkérdezettek leginkább testápoló és szépészeti termékeket, parfümöt, sőt, még okostelefont és szexjátékot adnának kedveseiknek.
Míg a régió országaiban bőkezűbbek a szerelemre vágyók, és valahol 8 és 16 ezer forint között költenének kiszemeltjükre, addig a magyarok közel 35 százaléka lövi be ezt az ártartományt, míg majdnem 40%-a 8 ezernél húzná meg a határt.
Ebben a nehéz időszakban nem szabad elfelejteni, hogy a tudatosság a románcra is kiterjedhet. A cég is készül február 14-re, külön kategóriával várva azokat, akik meglévő elképzeléseikhez keresik a legjobb ajánlatokat, vagy azokat, akik nyitottak új ötletekre.