A kávézásban nem csupán a napi rutint látó kávékedvelőket célozza meg egy új amerikai piactér. A Brandroll magasabb szintre emeli a prémium minőségű kávékat kínáló vállalkozások lehetőségeit.

Többféle prémium minőségű kávét kínáló, előfizetéses alapon működő platformként jött léte a New York-i Brandroll.co B2B piactér. A vállalkozás nem csupán arra akar lehetőséget teremteni az egyedi kávékat kínáló cégeknek, hogy eljuttassák termékeiket a fogyasztókhoz, de arra is, hogy saját márkát építsenek – derült ki a Daily Coffee News hírportál cikkéből.

A Brandroll speciális platformot kínál a kicsi, tradicionális vagy feltörekvő kávépörkölő vállalatoknak, hogy elérjék az internet (és azon belül a közösségi média) kínálta hatalmas fogyasztó közönséget. Mivel ezektől a cégektől idegen a mennyiségi értékesítés, egy, a kávékedvelőket elérő platform ideális megjelenési lehetőséget kínál. „Ez nem pusztán egy olyan hely, ahol valaki kiváló kávékat vásárolhat, hanem egy hely, ahol egyedi márkákat fedezhet fel” – büszkélkedett a hírportálnak nyilatkozva Erci Park a Brandroll alapítója. Szerinte rengeteg kitűnő kávépörkölő vállalkozás van a piacon

ám nekünk az is fontos, hogy olyan márkát építhessenek, amelynek erős az identitása, vonzó a története” 

– magyarázta. Ez a megközelítés a vállalkozás gyökereiből fakad. A Brandrollt eredetileg hirdetési technológiákkal foglalkozó cégként hozta létre alapítója 2021-ben, ám gyorsan kiderült, hogy a kávéban találta meg azt a terméket, amelyre egy ilyen kis vállalkozásnak érdemes koncentrálnia. (Milyen érdekes áthallása van ennek a hasonlóan építkező, de magyar AVX Cafe felé, amely szintén az átlagos kávéfogyasztási szokások minőségi javításán dolgozik egy évtizede – különleges kávék pörkölésével és kávégépekkel egyaránt!)

Jó üzlet is lehet a kávékultúra

A Brandroll által bevállalt üzleti irányhoz más úton is el lehet jutni – és akkor még egy magyar hivatkozás, ahogy azt a Koffein Roasters példája mutatja. Ez utóbbi vállalkozás a munkahelyi kávégépbérlési bizniszből lépett tovább, és ma már a magyar és külföldi kisüzemi kávépörkölők termékeit hozza el vásárlóinak. Az edukációt a Brandroll is fontosnak tartja; olyannyira, hogy árengedménnyel kínálja a vállalkozás hírlevelét, amelynek előfizetői részletes termékleírásokat is olvashatnak. A hírlevél lehetőséget kínál a kávépörkölő vállalkozásoknak, hogy bemutassák azt is, kik vannak valójában a termékeik mögött. Interjúk profilok, fotóválogatások jelenhetnek meg – mindent a Brandroll gondoz.

Amikor eldöntöttem, hogy a különleges kávékra fogok koncentrálni anélkül, hogy korábban bármilyen szakmai tapasztalatot szereztem volna ezen a téren, rengeteg szakirodalmat találtam a témához kapcsolódóan” – mondta Park. Ezek azonban saját bevallása szerint is túlságosan technikai jellegűek voltak. Korábban nem írt e-kereskedelmi ajánlókat, de a saját útját taposta ki, a megszerzett tapasztalataiból építkezett, nem fordult ’inspirációért’ más kávéportálokhoz.

Ha hihetetlenül hangzik is, Park állítja, hogy a hírlevélen keresztül sikerült a cégének kilépnie a keleti parti nagyvárosból. A Brandroll országos elérése pedig meghozta a kedvüket ahhoz is, hogy a kávékultúrához kapcsolódó ismeretterjesztést is folytassanak. A vállalkozás üzleti modellje szerint részben piactér használatából tesz szert jövedelemre, részben pedig linkek megosztásából. Emellett elindította B2B előfizetői platformját New York Cityben, amit szintén országos méretűvé akar bővíteni. Abban bíznak, hogy nagykereskedelmi közvetítő lépcsőként új ellátási láncot hozhatnak létre. Olyat, amelyben a végfelhasználók szabadon határozhatják meg, melyik partnerük termékéből mennyit és milyen gyakorisággal kívánnak rendelni.

Park reményei szerint akadnak majd olyan szervezetek és vállalatok, amelyek a kommersz kávénál jobbat akarnak adni alkalmazottaiknak. Így juthatnak el az említett magyar Koffein Roasterhez képest gyakorlatilag az ellenkező irányból, a kávé felől a céges igények kiszolgálásához.