A digitális hirdetési költések több mint 5%-a landolhat idén a TikTok-csoport zsebében

A digitális hirdetési költések több mint 5%-a landolhat idén a TikTok-csoport zsebében

A TikTok és kínai testvéralkalmazása 2020-ban előreláthatóan 31,66 milliárd dollárt tudhat magáénak a globális digitális hirdetési tortából.

  • Egyre nagyobb bevétel érkezik a Kínán kívüli piacokról.
  • Az USA-ban alig maradnak el a YouTube-tól, akiket 2 éven belül a globális piacon is utolérhetnek.
  • Már a Meta is érzi a kínai üstökös fenyegetését.

A közelmúltban több cikket is írtunk arról, hogy a TikTok már nem csupán egy szórakoztató közösségi alkalmazás, hanem egyre aktívabb szereplő a hirdetési piacon – és természetesen az e-kereskedelem területén is. A ByteDance által a kínai tizenéves korosztály kegyeiért indított, ám azóta globálisan is elterjedt videómegosztó platform hatalmas növekedést produkált az utóbbi években. A növekedés motorját egyre inkább a Kínán kívüli piacok adják – itt elsősorban az USA-ban és az öreg kontinensen véghezvitt előretörésre kell gondolnunk. Az Insider Intelligence előrejelzése alapján ez a tendencia továbbra is töretlen marad, és 2024-re a cégcsoport átlépi a bűvös 50 milliárd dolláros küszöböt.

Világszinten már az ötödik

A cégcsoport mostanra az előkelő ötödik helyet szerezte meg a digitális hirdetési rangsorban, amelyben a Google, a Meta, az Alibaba és az Amazon előzi meg. Jelenleg az ebből befolyó összeg még több mint fele az anyaországból származik, ám a közösségi platform Kínán kívüli hirdetési bevételei az előrejelzés szerint idén megháromszorozódnak majd, elérve ezzel a 11,64 milliárd dollárt, amely a világ digitális hirdetési kiadásainak 1,9%-át teszi ki. Így a TikTok önmagában nagyobbra nőhet a piacon, mint a Twitter és a Snapchat együttvéve, és 2024-re elérheti a YouTube számára prognosztizált 23,6 milliárd dolláros szintet is.

Ha csak az Egyesült Államokat nézzük, ott is több mint 180%-os növekedést érhet el a cég 2022-ben, amely számszerűsítve közel 6 milliárd dolláros bevételt jelent. Ez az USA 240 milliárdos összes digitális hirdetési költéseinek 2,4%-át teszi ki, ami máris túlszárnyalja az említett Twitter vagy a Snapchat részesedését, és egy százalékkal marad el a nagy rivális, a YouTube eredményétől.

Gyorsan nő a felhasználók száma

A TikTok előretörése jól látszik a közönség méretének robbanásszerű növekedésén is. 2017-ben még csak 65 milliónyi feliratkozójuk volt, ám ezt szinte minden évben sikerült több mint a duplájára emelni, és 2021-ben már átlépték a csillagászati 1 milliárdos számot is, az applikációt pedig már 3 milliárdnál is több alkalommal töltötték le.

„A TikTok felhasználói bázisa robbanásszerűen megnőtt az elmúlt néhány évben, és az alkalmazás használatával eltöltött idő is rendkívül magas” – mondta el Debra Aho Williamson, a Insider Intelligence vezető elemzője. „Jelenleg már jóval túlmutat az eredeti, dalokat tátogó és táncos videókat megosztó tartalmakon: trendeket hoz létre, és mély kapcsolatokat ápol az alkotókkal, amelyek folyamatosan lekötik a felhasználók figyelmét, videóról videóra.” – tette hozzá.

A Facebook-csoportnak is van félnivalója

A Mark Zuckerberg-féle Meta továbbra is uralja a piacot: a Facebooknak havi 2,9 milliárd aktív felhasználója van, az Instagramnak pedig további 2 milliárd, az Insider Intelligence pedig 85 milliárd dollárra, illetve 82 milliárd dollárra prognosztizálja a platformok 2024-es hirdetési bevételeit. Ennek ellenére márciusban (valószínűleg a veszélyt megérezve) kampánytevékenységbe kezdtek a TikTok ellen, amelyben a vállalatot „valós fenyegetésnek” nevezték, annak külföldi tulajdonosát is hangsúlyozva.

A számokat nézve valóban van mitől félniük, hiszen az egyre inkább elöregedő Facebook-közönséget a fiatalabbak számára célzott Instagram sem tudja hatékonyan ellensúlyozni. Ezzel szemben a TikTokon már nemcsak a kevésbé nagy vásárlóerővel rendelkező tizenévesek szörföznek, hanem nagyobb számban jelent meg köztük a 20+, 30+ és ennél idősebb korosztály is, sőt, mára a huszonévesek teszik ki a felhasználók kb. 35%-át, akik a reklámok nagy részének legfőbb célcsoportját jelentik.

mm
Buzás Attila

Újságíró, e-kereskedelmi szakértő, a Kosárérték magazin főszerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!