534 milliárd eurós volt tavaly az EU e-kereskedelmi piaca

534 milliárd eurós volt tavaly az EU e-kereskedelmi piaca

Az e-kereskedelem tavaly ismét két számjegyű növekedést produkált Európában: 2016-hoz képest 11%-os volt a bővülés, így született meg 2017-ben az 534 milliárd eurós eredmény – állítja a European E-commerce Report 2018. A tanulmány szerzői szerint idén 13%-os növekedés várható, vagyis a várakozások alapján 2018-ban 602 milliárd euro lesz az EU e-kereskedelmi forgalma.

Ez igen jelentős eredménynek számít, ha figyelembe vesszük, hogy ez a piac öt éve még csak 307 milliárdos eredménynél járt.

Ecommerce Europe 2018

A bevétel zöme, 68 százaléka még mindig Nyugat-Európában keletkezik. A kontinens déli része 12%-kal, Észak-Európa 8%-kal, Kelet-Európa pedig mintegy 6%-kal részesedik a tortából. Ugyanakkor ezekben e régiókban a leggyorsabb a növekedés: Románia például tavaly 37-os bővülést tudott felmutatni.

A kontinens piacát az Egyesült Királyság (178 mrd €), Franciaország (93,2 mrd €) és Németország (93 mrd €) vezeti. Hárman együtt az EU teljes bevételének kétharmadát generálják.

A webáruházak látogatottsága alapján az Amazon és az eBay dominánsak a piacon, ugyanakkor jól érzékelhető, amint az ázsiai Alibaba Group fokozatosan növekedve a babérjaikra tör. A felmérésben azt is megkérdezték a vásárlóktól, melyik külföldi platformról rendeltek utoljára. Az eredmény: Amazon 25%, Alibaba/Aliexpress 14%, eBay (8%) és Wish (8%). A határokon átnyúló vásárlás terén az Amazon Luxemburgban (72%) és Ausztriában (64%) a legnépszerűbb, míg az eBay Cipruson vezet (63%). Az Aliexpress Oroszországban (69%) és Hollandiában (35%) a legnépszerűbb.

Azt is megvizsgálták, mely országokban rendelnek a legtöbben külföldről. Az élen Portugália és Macedónia végzett, 85-85%-kal, őket követi Luxemburg (79%), Svájc (64%) és Izland (63%). A külföldi vásárlások aránya a leggyorsabban Szlovéniában növekszik (6% a megelőző évhez képest).

Az európai vásárlók 38%-a rendelt külföldről 2017-ben, 50%-uk másik EU országból.

mm
Juhász György

A Kosárérték vezető szerkesztője, a Tartalomgyár egyik alapítója. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!