A 2020-ban Indiában debütáló YouTube Shorts nem titkolt célja, hogy a Snapchat által kitalált, majd a TikTok-on és Instagram Reels-en csúcsra járatott, rövid videós tartalmak piacára betörjön. Erre minden esélye megvan, hiszen a 2021 júliusában világszerte megjelenő formátum egyre népszerűbb, különösen a fiatalabb generáció körében.
Egy nemrégiben napvilágot látott Business Insider tudósítás szerint a YouTube Shorts egy év alatt közel megduplázta a napi megtekintések számát, amelyek átlaga 2023 első negyedévében elérte az ötvenmilliárd napi lejátszást. Az elmúlt pár évben teljesen elfogadottá vált videós formátum nagyban hasonlít a már Instagramon és TikTokon megszokottakhoz.
De mi is az a Youtube Shorts videóformátum?
A YouTube applikációban dedikált szekcióban megjelenő, 60 másodperc időtartamú videók már a címoldalon a legnépszerűbb tartalmakat ajánlják a felhasználóknak. Itt nemcsak a már követett, de egyéb népszerű videók is megjelennek a nézők feedjében, lehetővé téve a tartalomgyártók számára, hogy olyan közönséget is megszólítsanak, amellyel nem állnak közvetlen kapcsolatban.
Azokon a YouTube csatornákon pedig, amelyek legalább 10000 feliratkozóval rendelkeznek, közvetlenül is publikálhatóak Short formátumú videók a YouTube Történetek közé, ezzel növelve a megszólítható közönség elérését. A terméklinkekkel és vásárlási landing oldalakkal felcímkézett videók nézettségét a tartalomgyártók a Google Ads platformját használva további kattintások vásárlásával növelhetik. Számos egyéb onlinemarketing-platformon is támogatják a YouTube Shorts videókba történő publikálást, legyen szó akár a a Feedhive, a Oneup, vagy éppen Socialchamp oldalait. További előny, hogy a korábban már esetlegesen TikTokon és Reelsen publikált tartalmakat is újrahasznosíthatjuk.
Tippek hatékony YouTube Shorts videók készítéséhez
A legtöbb felhasználó – és különösen igaz ez a vertikális, mobilra optimalizált videók kedvelőire – leginkább menet közben néz rövid videókat. A kirobbanó sikernek köszönhetően azonban ebben a szegmensben is egyre fontosabbá válik, hogy megfelelően optimalizáljuk tartalmainkat egy-egy platformra. Az alábbiakban néhány tippet adunk ahhoz, milyen szempontokra érdemes figyelni akkor, ha úgy döntünk, hogy forgalmunkat a YouTube Shorts videókkal lendítenénk fel.
1. Készítsünk a formátumhoz leginkább passzoló hosszúságú videókat
Hatvan másodperc nem éppen sok (ennyi a YouTube Shorts videók maximális hossza), de általánosan igaz, hogy felgyorsult világunkban egyre csökken az idő, amely alatt hatékonyan megragadhatjuk célközönségünk figyelmét. A rendelkezésre álló időt a lehető legfrappánsabban és legtömörebben megfogalmazva kell tálalnunk, de a legtöbb esetben hatvan másodpercünk sem lesz, hogy megragadjuk a felhasználók figyelmét. A kevesebb itt több!
2. Próbáljuk meg elkapni azt a hangnemet, amely a legjobban rezonál a célközönségünkkel!
Mint bármilyen más tartalom esetében, itt is a hangvétel és a tónus az, amire rá tud hangolódni a közönségünk. Ez a rövid videók esetében nagyon fontos – különösen, ha csak pár másodpercünk van rá, hogy felkeltsük a potenciális érdeklődők figyelmét. Bemutatunk valamit, esetleg információkat próbálunk átadni? Bármiről legyen is szó, nagyon fontos, hogy egységes, hangsúlyos, koherens képi világgal, és számukra vonzó hangvételben szólítsuk meg a közönségünket!
3. SEO szempontból is optimalizáljuk a rövid videónk címeit
A YouTube Shorts videók címeinek optimalizálása elengedhetetlen ahhoz, hogy a látogatók felfedezzék, és az algoritmus ajánlani kezdje azokat másoknak is. Éppen ezért mindenképpen fordítsunk gondot arra, hogy a megfelelő kulcsszavak és hashtagek szerepeljenek a videó címében és leírásában. Ahogy időből sincs sok, ezekre a paraméterekre is csak 50-70 karakter áll rendelkezésünkre, tehát használjuk okosan!
4. Készítsünk egyedi thumbnaileket a rövid videóinkhoz
A YouTube Shorts alapbeállítása szerint egy véletlenszerűen kiválasztott képkockát fog megjeleníteni a videónk reprezentálására, de a Canvától kezdve jó néhány eszközünk van arra, hogy magunk hozzunk létre egyet. Ez erősen ajánlott, hiszen egy jól megalkotott kezdőkép nagyban tudja növelni a kattintások számát.
5. Használjuk fel a korábbi anyagainkat!
A videós formátum terjedésével az elmúlt években biztosan több tartalmat is készítettünk és osztottunk meg a közösségi médiában. Ne féljünk ezeket újra felhasználni a Youtube Shorts csatornánk feltöltésekor!
6. Ügyeljünk a hozzáadott értékre, és készítsünk releváns tartalmakat
Ahhoz, hogy minden egyes videónk érdekes legyen, elsődleges szempontként a közönségünket vegyük alapul: figyeljünk rájuk, és értsük meg őket! Gondolkodjunk el azon, milyen problémákkal és helyzetekkel találkoznak, és hogyan segíthetjük őket. Ugyanakkor nem árt arra is ügyelni, hogy az itt publikált tartalmak szinkronban legyenek azokkal az értékekkel, amelyekkel szeretnénk, hogy a közönségünk azonosítson minket.Y