A Criteo mérései szerint tovább folytatódik a kiskereskedelemben a mobilwebes és okostelefon-alkalmazáson keresztüli vásárlások arányának növekedése. Különösen igaz ez a kizárólag online értékesítő vállalatok esetében. A lista élén Svédország áll, ahol már az online tranzakciók 60 százaléka okostelefonon zajlik.

Észak-Európában és Japánban az online tranzakcióknak már több mint fele mobilon konvertál, az összeurópai átlag 44 százalék, az APAC-országok átlaga 51 százalék, a Közel-Kelet és Afrika pedig jelenleg 47 százaléknál tart. A jelentés szerint általánosságban igaz, hogy az alkalmazás felhasználói hajlamosabbak vásárolni, mint azok, akik böngészőben válogatnak a termékek között. A különbség főként az Egyesült Államokban mellbevágó, ahol az applikáción belüli konverziós arány háromszorosa a mobilwebesnek.

Az elemzők szerint a mobilos vásárlások szárnyalásának oka, hogy a vásárlók számára továbbra is a kényelem és a perszonalizáció a legfontosabb, ebben a mezőnyben pedig a mobiltechnológia az abszolút befutó, mert az alkalmazáson belüli vásárlás egyszerűségével egyelőre semmi sem veheti fel a versenyt.

A kutatók úgy vélik, azok a kereskedők lehetnek igazán sikeresek, akik nemcsak gördülékeny applikációt fejlesztenek, de állandó kampányszerűen promotálják nemcsak a termékeket, de főképp magát az alkalmazáson belüli vásárlást. Esetükben az alkalmazásból származó bevételbővülés évi 30 százalékos bővülését mérték.

A Criteo adatbányászai azt is megfigyelték, hogy a kizárólag interneten értékesítő kiskereskedők esetében nagyobb arányban váltanak alkalmazáson belüli vásárlásra a felhasználók, mint azoknál, akik hagyományos tégla üzletekkel is rendelkeznek. Előbbieknél a mobilos tranzakciók nagyjából a bevétel 31 százalékát, utóbbiak esetében pedig  21 százalékát adják.

Az online mobilos vásárlások európai éllovasai tehát az északi országok: Svédországban a tranzakciók 60, Norvégiában 57, az Egyesült Királyságban 55, Dániában 51, Németországban 50, Finnországban és Hollandiában 49 százaléka történik okostelefonon keresztül. Őket követik sorban Spanyolország 48, Törökország 46, Ausztria 44, Svájc 43, Olaszország 41, Franciaország 39, Belgium 38, Lengyelország 33 és Oroszország 30 százalékkal.

A Criteo Global Commerce Review kutatása 80 ország 5000 kereskedőjétől összegyűjtött felhasználói böngészési és vásárlási adatok alapján készült, 2018 második negyedévében. A teljes jelentés regisztráció után letölthető.