A korábbi, figitális trendeket bemutató cikkünkben már írtunk arról, hogy hogyan forgatja fel a digitális és fizikai terek kombinációja a kereskedelem sok más ága után a divatipart is. Most egy újabb innovációról szeretnénk beszámolni, melyet a Body Mesh technológiához hasonlóan szintén a Snapchat jegyez.

Az úgynevezett Catalog-Powered Shopping Lens-ek az e-commerce szektorban használatos termékkatalógusok komplexitását hivatottak kombinálni a kiterjesztett valóság személyre szabottságával. Az új megoldás lehetővé teszi az üzleti Snapchat felhasználók számára, hogy összekapcsolják termékkatalógusaikat az AR (Augmented Reality) filtereikkel a Snapchaten.

A Shopping Lens funkció dinamikusan lehívja a termékszintű információkat – például a termék nevét és árát – a termékkatalógusból, és vizuálisan megjeleníti ezeket az információkat a termékkártyákon. Mindeközben a felhasználók a technológia segítségével “fel is próbálhatják” a kiválasztott terméket, így nagy biztonsággal választhatják ki a számukra legmegfelelőbb darabokat.

Forrás: Snapchat

A Shopping Lens-t kifejezetten arra tervezték, hogy a snapchatterek zökkenőmentesen interakcióba léphessenek kedvenc márkáikkal, több terméket kipróbálhassanak és akár megvásárolhassanak egyetlen felületen. Mindeközben a funkció a kereskedők számára gyors és automatizált csatornát biztosít a teljes termékportfóliójuk betöltésére és frissen tartására, ezzel növelve az értékesítés hatékonyságát.

Forrás: Snapchat

A webáruházaknál a termékkatalógus az alapja digitális kereskedelmi jelenlétnek és teljesítménynek. A sztenderdizált katalógusok lehetővé teszik az kereskedők számára, hogy a különböző értékesítési csatornákon (pl. a webáruházban, a közösségi médián vagy marketingkampányokban) egységes portfóliót és friss árukészlet-információkat jeleníthessenek meg.

Ugyanakkor a divatiparban kiemelten fontos szerepet játszik, hogy a vásárlók adottságai nagyon különbözőek, így sztenderdizált termékfotók alapján nehezen tudják eldönteni, hogy a kiválasztott ruhadarab, kiegészítő vagy kozmetikai termék valóban megfelel-e nekik. Ez a bizonytalanság más szektorokhoz képest magasabb lemorzsolódási arányokat okoz a digitális értékesítési tölcsérben. Ráadásul a nagy számú termékvisszaküldés rengeteg költséggel és márkaromboló rizikófaktorral jár az e-kereskedők számára.

A kiterjesztett valóság technológiája révén a termékek automatikusan személyre szabhatók az egyes felhasználók számára – az arcukra, testükre és környezetükre. Ez az élmény nem csak segít abban, hogy könnyebben meghozzzáki a vásárlási döntésüket, de közben szórakoztatja is őket, növelve ezzel az ügyfélélményüket és a márkával való elégedettségüket.

A Snap adatai szerint azok a felhasználók, akik AR filtereket használnak a válogatás során, 2,4-szer nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint a hagyományos ügyfélutat bejárók. Szintén a virtuális valóság mellett szól, hogy az eladásokat növelő ereje még a videós értékesítésnél is 14%-kal hatékonyabbnak bizonyul.

Összefoglalva tehát az alábbi előnyöket hozza el az új Snap funkció a üzleti ügyfelek számára:

  • A termékinformációk dinamikus frissítése. A Shopping Lens közel valós idejű információkat jelenít meg a márka termékkatalógusából. A termékkatalógust akár automatikusan, akár manuálisan frissítik, a Shopping Lens azonnal érzékeli az új információt, és valós időben megjeleníti a Lensben. Például, ha egy áruház terméke új árat kap, vagy valamiből kifogy az árukészlet, akkor sem kell szüneteltetni a funkciót a frissítéshez – minden automatikusan, működés közben szinkronizálódik a Shopping Lensben.
  • Több termék bemutatása az AR-ben, egyedi linkekkel a vásárláshoz. Korábban a Snapchat Lens-ek csak egyetlen weblink csatolását támogatták, a Shopping Lens-ek azonban lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy több terméket is “felpróbáljanak”. Minden áru saját Lens termékkártyával rendelkezik, amely a friss információk megjelenítése mellett a katalógusban található kapcsolódó termék URL-jére mutat.
  • Termékszintű értékesítési adatok. A webáruházak a különböző áruihoz úgynevezett SKU-kat (Stock Keeping Unit) kapcsolnak, amelyek a minden szempontból azonos termékeket jelölik, például azonos színű és méretű ruhadarabokat. Ezek a gyors és hatékony készletellenőrzés szempontjából fontosak, és a Shopping Lens funkció is felismeri ezeket az azonosítókat, így a kereskedők minden egyes cikkről pontos marketing- és konverziós adatokat kaphatnak.