Képzeljük el, hogy a vevőnk mobilja kijelzőjén a mi termékünket nézi, ekkor pedig felajánlunk neki egy ingyen kávét, egy 10%-os kedvezménykupont a következő vásárlásra vagy akár egy ingyenes házhozszállítást. Vajon mi a következő lépése?

Az eNET internetkutató cég mérései szerint 2016 végén az online vásárlásoknak mintegy 34 %-a okostelefonon vagy tableten történt Magyarországon. A friss adatok arról árulkodnak, hogy a mobileszközök előretörése megállíthatatlan és egyre több és több vevő kezeli azokat elsődleges eszközeként, így vásárlásaihoz is ezeket használja.
Mértékadó iparági szakértők egyetértenek abban, hogy a mobileszközön látott képek jobban megragadják a vásárlót, mintha az a számítógép képernyőjéről mosolyog rájuk. Okostelefonunk az egyik legszemélyesebb használati tárgyunkká vált, így jobban is bízunk abban, amit néhány colos kijelzőjén szemlélünk. Bizony, az a helyzet, hogy mobilunkon könnyebben kattintunk rá a hirdetésekre is.

Tehát: az okostelefonok elterjedtsége növekszik, a mobileszközök egyre elfogadottabbá válnak a vásárlások eszközeiként, a mobilon látott hirdetés jellegű tartalom pedig a felhasználó számára meggyőzőbb hatást kelt. Ha szem előtt tartjuk mindezt, e-kereskedőként egyetlen logikus lépésünk van: bátorítjuk a felhasználót a mobilos böngészésre, az így bonyolított vásárlásaiért pedig jutalmat ajánlunk neki.
Hogy mi kell még? Hát egy játék!

Az amerikai Shopkick még augusztusban jelentette be, hogy miután óriási sikereket ért el abban, hogy az okostelefonokat fizikai üzletek meglátogatásának és a mindennapi termékek vásárlásának jutalmazásával kapcsolta össze, az e-kereskedelmi piacon is tevékenykedni kezd. Az offline esetben a történet egyszerű volt: a vásárló a mobilja segítségével juthatott hozzá valamilyen ajándékhoz vagy kedvezményhez, ha bizonyos boltokat felkeresett, főként pedig, ha vásárolt is. A hagyományos törzsvásárlói és pontgyűjtő programokat ezzel játékká változtatta, a pontgyűjtést pedig azonnali jutalommá konvertálhatóvá tette. A mobilos e-kereskedelmi verzió működése talán még az előzőnél is egyszerűbb: webshopok meglátogatásával, termékek megtekintésével és persze online vásárlással szerezhetők meg a különböző jutalmak. Az egész tényleg olyan, mint egy játék, amiben pontokat (kicks) lehet szerezni, majd ezeket lehet beváltani különféle kuponokra vagy ajándékokra.

A Shopkick szolgáltatása most még csak az Egyesült Államokban működik, mivel azonban a mobilos online vásárlás terjedése Magyarországon is megállíthatatlannak látszik, nem érhet minket nagy meglepetés, ha hamarosan nálunk is megjelenik egy, vagy akár több hasonló szolgáltatás. És nem is lenne olyan rossz móka…