Így hozd ki a lehető legtöbbet a rendelést megköszönő oldalból

Köszönőoldalak az e-kereskedelemben

A weboldalunk „Köszönjük” szekciójának nagy jelentősége van a felhasználói élmény tekintetében, de az e-kereskedők számára az oldalnak több fontosabb szerepe is van.

A felhasználó által weboldalunkon végzett és sikeresen befejezett tevékenységének megerősítésén túl egyéb lépésekre sarkallhatjuk a látogatóinkat, tovább optimalizálhatjuk weboldalunkat UX szempontból, de a Google Analytics segítségével akár újabb értékes információkat is megtudhatunk vásárlóinkról.

A köszönjük oldalaknak, tehát az egyszerű udvariassági gesztuson túl számos funkciója lehet, tőlünk függ csupán, hogy mennyire használjuk ki az ebben rejlő lehetőségeket.

Több esetben is alkalmazható a funkció, többek között például, ha egy letöltésre kínált ebookra, esetleg hírlevélre iratkozik fel az ügyfél, regisztrál az oldalunkon vagy éppen vásárol az oldalukon, esetleg egy ingyenes próba lehetőségével él. A lényeg, hogy ezeket a „Köszönjük” oldalakat érdemes további funkciókkal felvértezni, legyen ez több, mint puszta formalitás.

Egy e-kereskedő Köszönjük oldalán mindenképpen érdemes linkekkel felhívni a figyelmet további termékekre, hűségprogramokra, vagy bármilyen egyéb formában maradásra ösztönözni a vásárlóinkat. A lényeg, hogy látogatónk valóban kiemelt ügyfélnek érezze magát, ezáltal mi is kitűnjünk a tömegből.

Hogyan profitálhatunk a „KÖSZÖNJÜK” oldalunkból?

Küldjünk további megerősítést a felhasználóknak

Ezt talán említeni sem feltétlenül szükséges, hiszen a Köszönjük oldal elsődleges funkciója éppen az, hogy a tranzakció vagy a hírlevélre való feliratkozás sikerrel lezárult, illetve számunkra is lehetőséget teremt arra, hogy eredményesebben kiiktassuk a felhasználói hiba lehetőségét.

Adjunk újabb alkalmat arra, hogy ellenőrizze, esetleg módosítsa a megadott adatokat, és további kapcsolatot építsünk vele. Kár lenne egy egyszerű átirányítással visszalökni őt a kezdőoldalra, hiszen ez egy fantasztikus, hosszú barátság kezdete, nem igaz?

Adjunk egy lökést a márkánknak és kínáljunk lehetőséget további interakciókra

Egy másik nyilvánvaló előnye a köszönöm oldalainknak, hogy a konverzió megerősítése mellett további interakciókra adhatunk esélyt. Ne akarjuk elengedni a vásárlót vagy látogatót a tranzakció után, elvégre is az a célunk, hogy további idő eltöltésére ösztönözzük. A lehetőségek száma szinte végtelen: linkek a FAQ-ra, olvasnivalók vagy blogbejegyzések, esetleg közösségi média tartalmak.

Mind-mind olyan eszköz lehet a kezünkben, amelyeket itt megjelenítve további kattintásokra sarkallhatjuk a sikeresen megszerzett új vásárlónkat.

Gyűjtsünk további adatokat vásárlóink viselkedéséről

Amennyiben módunk van a Google Analytics vagy más hasonló szoftver használatára, éljünk ezzel „Köszönjük” oldalainkon is. Azon túl, hogy mennyien töltöttek ki egy adott űrlapot vagy jutottak el a vásárlásig, számos egyéb hasznos információt megtudhatunk látogatóink viselkedéséről ezen az oldalon keresztül is.

Mennyi idő elteltével hagyták el oldalunkat a tranzakciót követően? Kattintottak-e valamilyen itt található linkre? Folytatták-e a böngészést oldalunkon? Ezek mind-mind olyan információk, amelyek valóságos aranybányát jelentenek azoknak a kereskedőknek, akik hajlandóak kicsit jobban elmélyedni az analitika világában és szeretnének pontosabb képet kapni vásárlóik oldalon végzett tevékenységéről.

Kínáljunk fel további lehetőségeket a vásárlásra

A „Köszönjük” oldalon kiváló lehetőségünk van arra, hogy további különleges eladásösztönző akcióinkra felhívjuk a figyelmet, esetleg további kapcsolódó termékeket vagy opciókat ajánljunk a vásárlónak. Ha például egy fűnyíró javításról szóló eBookot tölt le tőlünk az érdeklődő, ajánlhatunk számára opciót arra vonatkozóan, hol vásárolhatja meg a javításhoz szükséges eszközöket. Ne hagyjuk ki azt a lehetőséget, hogy az adott tranzakcióhoz kapcsolódó releváns termékeket vagy szolgáltatásokat ajánljunk a vásárló figyelmébe!

Fejlesszük a felhasználói élményt

Az e-commerce üzletek aligha vehetik fel a versenyt a hagyományos boltokkal, már ami a személyes interakciót illeti, de ennek ellenére számos lehetőségünk van arra, hogy kevésbé művi környezetben bonyolítsuk le az eladási folyamatot.

A „Köszönjük” oldalon elkezdhetjük lebontani a vásárló és eladó közötti virtuális falat, lehetőségünk nyílik arra, hogy személyesebb hangvételű tartalmakkal szólítsuk meg ügyfeleinket, ezáltal is elmélyítve a kapcsolatot azokkal, akik megtiszteltek bennünket vásárlásukkal.

Kínáljunk fel olyat, amit más e-kereskedők nem

Az eddig is világos volt, hogy megköszönni vevőinknek a vásárlást, vagy éppen a regisztrációt, mindenképp szükséges, de korántsem mindegy, hogyan tesszük ezt, érdemes ezen túlmenően további hozzáadott értékkel meghálálni vevőink hűségét!

Példának okáért az Amazon Prime előfizetői mindig számíthatnak bónuszokra, és itt nemcsak a vállalat Plus Programjára vagy a Prime Fotószolgáltatásra gondolunk, de az extra szolgáltatást használó előfizetők kedvezményekre számíthatnak például a Whole Foods áruházakban is.

A lényeg, hogy ne egyszerűen csak köszönjük meg a vásárlóinknak a látogatást, kínáljunk fel nekik olyan lehetőségeket itt, amellyel jelezzük: többet adunk számukra, mint a versenytársaink!

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!