A Shopping hirdetések segítségével a felhasználók már kattintás előtt össze tudják hasonlítani képek és árak alapján a keresésükre megjelenő termékeket. Ha webshopod van, és még nem indítottad el első Google Shopping kampányodat, akkor hatalmas lehetőségről maradsz le!
A Mito sorozatának előző cikkében a harmadik féltől származó cookie-k kivezetése utáni lehetőségekről volt szó. Ha lemaradtál volna róla, elolvashatod a Konverzió rovatunkban: A sütik utáni (szép?) új világ, avagy hová lesznek a látogatók adatai?
Mi a különbség a Keresési és a Shopping kampány között?
A legnagyobb különbség a megjelenésben rejlik. Míg a Keresési kampányok klasszikusan szöveges formátumban jelennek meg, addig a Shopping hirdetések olyan hasznos információkat jelenítenek meg, mint a termék neve, képe, ára és az értékesítő neve.
De a megjelenés nem az egyetlen különbség a két kampánytípus között. Míg a Keresési kampányok legtöbb esetben adott kulcsszavakat céloznak, addig a Shopping kampányok a termékfeedben megadott információk alapján jelennek meg releváns keresésekre.
Oké, de melyik a jobb?
A válasz nem fekete vagy fehér, de a legtöbb esetben együtt futtatva működnek a legjobban. Iparáganként eltérő stratégia működhet (a divat- és elektronikai cikkeknél határozottan a Shopping felé billen a mérleg nyelve), de rengeteg egyéb befolyásoló tényezőtől függ a két kampánytípus közötti ideális költségmegosztás. Ilyen tényező például a hirdetett termék ismertsége, vagy a versenytársak aktivitása.
A Search Engine Watch és az Adthena 2018-as kutatása szerint az Egyesült Királyságban elköltött keresési budget 82%-ban Google Shopping kampányokra lett elköltve. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni Search és Shopping kampányaidból, a tölcsér tetején az awareness budgeted nagy részét fordítsd Keresési kampányokra, új felhasználók elérésére, akik ezen a módon felfedezhetik a termékkategóriában az általad kínált termékeket. Egy ilyen tipikus keresés lehet például: “legjobb mosógép 2022”.
A tölcsér alján viszont már inkább Shopping kampányaid domináljanak. Itt már konkrétabb keresések várhatóak (pl. Whirlpool FFB 7238 BV EE). A Shopping kampányok segítségével a felhasználók összehasonlíthatják kép, ár és eladó szerint a találati listán felbukkanó termékeket.
Shopping kampánytípusok, és hogyan válaszd ki a megfelelőt
Ha eldöntötted, hogy belevágsz a Shopping kampányok használatába, két lehetőség közül választhatsz: Standard és Smart Shopping kampányok. A Standard Shopping kampányokkal nagyobb kontroll alatt tudod tartani a hirdetéseidet, és kizárólag a keresési hálózaton jelensz meg, míg a Smart Shopping “autópilótában” működik, és több hálózaton is megjelenik (Search Network, Display Network, YouTube, Gmail).
Ha nem tudod eldönteni, hogyan kezdj neki, akkor javaslom a Standard Shoppingot kezdetnek, majd ahogy tapasztalatot szerzel, és készen állsz, fokozatosan válts át kampányaiddal Smart Shopping kampányokra.
Ha viszont az egyetlen célod forrástól függetlenül a profitmaximalizálás, akkor irány a Smart Shopping!
Hogyan segíthetem ügynökségem munkáját, hogy a Shopping kampányok eredményesebbek legyenek?
1. Rakd rendbe a termékfeedet!
A termékfeed a kampányaid lelke, ebből nyeri ki a Google az infókat a termékedről, innen tudja, melyik termékedet milyen keresésre érdemes megjeleníteni.
Minél részletesebb és pontosabb a feeded, annál sikeresebbé fog válni kampányod.
Tölts ki és tökéletesíts minden kötelező és releváns opcionális mezőt a termékedről a feedben, kezdve azokkal, amiket elsőként lát hirdetésednél a felhasználó: kép, cím és ár.
Ha nem tudod, hogyan kezdj neki a feed optimalizációjának, kövesd a Data Feed Watch által javasolt, iparáganként eltérő címformátumokat!
Divat | Márka + Nem +Termék típus + Jellemzők (szín, méret, anyag) |
Fogyasztási eszközök | Márka +Termék típus + Jellemzők (súly, mennyiség) |
Háztartási eszközök, bútorok | Márka + Termék + Jellemzők (méret, súly, mennyiség) |
Elektronika | Márka + Jellemzők + Terméktípus + Modell # |
Szezonális termékek | Alkalom + Terméktípus + Jellemzők |
Könyvek | Cím + Típus + Formátum (keménykötésű, ebook) + Író |
2. Töltsd fel Merchant Center fiókodat!
A Merchant Center lesz Google Shopping kampányaid fő alkotóeleme. Itt lakozik a termékfeeded, és itt tudsz további termékinformációkat is feltölteni. Menj végig részletesen minden menüponton, és tölts ki a cégedre, arculatodra és a szállításra vonatkozó minden adatot, végig a legjobb ügyfélélmény biztosítására koncentrálva.
Pro tipp: ha a listán szereplő valamelyik third-party szolgáltatót használod a vásárlói értékelések kezeléséhez, jelenítsd meg az értékeléseidet 5 csillagos skálán a Shopping hirdetésed alatt is!
3. Légy tisztában az árréseddel!
A ROAS és ROI közötti különbségről szóló bejegyzésünkben megvizsgáltuk, hogyan optimalizáld kampányaidat a profitmaximalizálás érdekében, de nem tudjuk elégszer hangsúlyozni annak fontosságát, hogy pontosan tisztában légy termékeid bekerülési értékével.
Ha ismered a bekerülési értéket, kampányaidat árrés alapján szegmentálhatod, különböző licitet alkalmazva a bevételed kimaxolásához.
4. Kampányszegmentáció
Amikor Shopping kampányt indítasz, próbáld meg minél egyszerűbb struktúrával készíteni. Minél több adatból dolgozik egy kampány, annál jobb lesz. Ha szűkös a keret, akkor érdemes 1 Shopping kampánnyal indulni, esetleg árrés alapján 3 különbözővel (alacsony/közepes/magas).
Ha a későbbiekben szeretnéd a termékkategóriák között jobban kontrollálni a költést, akkor amint elég adat gyűlik össze egy-egy kategóriában, elkezdheted eszerint is szegmentálni kampánystruktúrádat.
5. Zárd ki a pénznyelőket!
A felesleges költés elkerülése érdekében zárj ki minden olyan terméket, aminek az ára túl alacsony, vagy alig van készleten!
6. Tedd best-selling termékeidet rivaldafénybe!
Ha már az alap kampánystruktúrád kiforrott, itt az idő a legnépszerűbb termékeidet külön kampányba szedni, ezzel is biztosítva ezen termékek megtérülésének maximalizálását. Ha bármi okból szeretnél egy adott terméket előtérbe helyezni, használd ugyanezt a taktikát (pl. szezonális vagy magas készletű termékeknél, vagy olyanoknál, amiket ki szeretnél söpörni a készletről).
Mit hoz a jövő?
2020 hatalmas növekedést hozott a webshopok forgalmában világszerte, és ez a trend azóta is töretlenül felfelé ível. Ez az új irány rengeteg változást hozott az e-kereskedők és a médiafelületek működésében is, hogy lépést tudjanak tartani a világ változó elvárásaival. De mit jelent mindez a Google Shoppingra nézve? Idén is rengeteg újdonság és fejlesztés érkezik a kampányokban. Mutatok kettőt, ami gyökereiben forgatja fel és változtatja majd meg az online vásárlási élményt.
- Augmented Reality Try-n funkció
A bolti és az online vásárlás között a legnagyobb különbség, hogy az üzletben a vevő megtapogathatja, felpróbálhatja a termékeket. Ezt hozza majd el a Google Try-On funkciója is az online térbe. Ez az AR funkció különösen szuper lesz szépségápolási termékekhez, ruhákhoz és számos egyéb termékhez, valamint olyan termékkategóriákhoz, amelyek esetében a kipróbálás vagy a személyre szabás a vásárlási döntés legfontosabb motorja.
- YouTube Live-Stream Shopping
A Live-stream Shopping Kínában, a social commerce hazájában már egy ideje hatalmas trend. A Google 2021 nyarán Amerikában is elkezdte tesztelni a YouTube-on a Live-Stream vásárlásokat a kiválasztott tartalomgyártókkal.
És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az online shopping világában 2022-ben is rengeteg izgalmas újdonság érkezik majd, egyre jobban elmosódik a határ a fizikai és a virtuális kosár között, a fogyasztók pedig egyre inkább keresik és kedvelik az online rendelés nyújtotta gyorsaságot és kényelmet.
Éppen ezért a Google Shopping kampány futtatása már most is az egyik alappillére annak, hogy a felhasználók számára felejthetetlen vásárlási élményt nyújtsunk, miközben kampányaink megtérülő eredménnyel teljesítenek, a jövőben pedig egyre inkább kikerülhetetlen eszköze lesz majd az e-kereskedelmi kampányoknak.