Itt az október, e-kereskedőként ideje felkészülni a karácsonyi szezonra. Nézzük, hogyan tehetnénk hatékonyabbá a vásárlásra ösztönző leveleinket!

Alacsony forgalmú időszakban postázzunk!

Az e-mail marketing egyik legalapvetőbb kérdése, hogy mikor érdemes kiküldeni a leveleinket. Sajnos erre nincs általánosan megfogalmazható válasz. Elég ha arra gondolunk, az utóbbi években mennyit változtak a felhasználói szokások például az okostelefonok elterjedésének köszönhetően. Ezzel együtt persze az ideális időpont akkor van, amikor a célközönségünk viszonylag kevesebb levelet kap, és amikor más márkák kevésbé postáznak.

Nemrégiben érdekes kísérlettel állt elő a Venngage, egy ingyenes infografika-készítő platform. Feliratkoztak 500 különböző e-mail kampányra, és naplózták, kitől mikor kapnak levelet. Grafikonjukból jól látható (csillagozott órák), hogy ebédidő előtt és után volt a legkisebb forgalom. Érdemes lehet kipróbálni ezeket az időszakokat.

4 tipp karácsonyi e-mail marketinghez
Forrás: Venngage

Szólítsuk meg a lemorzsolódott vevőket!

A karácsonyi szezon jó alkalom arra is, hogy áttekintsük azon ügyfeleink listáját, akik már egy ideje nem vásároltak nálunk semmit, és levelet sem kaptak tőlünk. Még az is lehet, hogy olyan emberekről van szó, akik kifejezetten csak az ünnepek idején vásárolnak nálunk. Ha egy nekik szóló ajánlattal, kreatív szövegezéssel megírt ajánlatot küldünk nekik, azzal ki tudunk tűnni a a tömegből.

Ne csak eladni akarjunk!

A meggyőző ajánlatok és a jó árak a legtöbbször elérik a kellő hatást, de érdemes ennél többre törekedni. A legértékesebbek azok a vevőink, akik kedvelnek is minket, és rendszeresen visszajárnak hozzánk. Persze tény, hogy egy ilyen kapcsolatot felépíteni időbe telik. A karácsonyi időszak remek lehetőség rá, hogy a levelünkben ne csak kellően vonzó ajánlatot tegyünk, hanem kedveskedjünk is valamivel a vásárlóinknak.

Kérjünk visszajelzést!

Egy e-mail sokkal jobban megmozgatja a vevőinket, ha azt kérjük, hogy küldjenek be saját tartalmat, írjanak kritikát valamiről, vegyenek részt egy szavazáson. Minél nagyobb a döntésük tétje, annál inkább be fognak kapcsolódni.

Persze egy márka részéről komoly stratégiai döntés az ügyfelek segítségét kérni. Igazán merész cégek még azt is bevállalták, hogy a brand új logójáról, vagy színválasztásáról mondjanak véleményt az internetezők.

A tapasztalatok szerint a vásárlók sokkal jobban szeretik kifejteni a gondolataikat, mintsem egy pontokba szedett kérdőívre válaszolni. Ha megkérdezzük őket, akkor úgy érzik, befektettek a márkánkba, és ez a továbbiakra nézve is szorosabb kötődést jelent majd.