A Boeing, John Deere, Siemens, IBM, vagy Daimler agilis átalakulásának kulisszatitkait ismerhetik meg első kézből, az átalakulást vezető agilis coach-októl és üzleti vezetőktől azok, akik részt vesznek november 25-én a Virtual Agile Community of Practice (VACOP) konferencián. Az ezt megelőző napon, november 24-én pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen a hazai termék és szolgáltatás tervezők osztják meg tudásukat az immár hatodszorra megrendezett Service Design Day-en. A közel 60 előadó olyan cégek izgalmas üzleti innovációs, termék- és szolgáltatásfejlesztési eseteit mutatja be, mint a Roche, Tesco, Magyar Bankholding, Tv2 Play, Magyar Telekom, OTP, Auchan, kifli.hu vagy a szállás.hu.

A bizonytalan üzleti környezetben a legjobb stratégia, ha ügyfélcentrikusan újragondoljuk folyamatainkat, szolgáltatásainkat/termékeinket és jobb ügyfélélményt érünk el, miközben optimalizáljuk a működésünket – vallják a szolgáltatás tervező szakemberek, akik az éves seregszemléjükre készülnek. November 24-én, csütörtökön a Service Design Day újra összehívja a nagyvállalati vezetőket, üzleti tanácsadókat és service design szakembereket és mindazokat, akiket vonz ez az új, rendkívül növekvő elismertségű szakterület és frissíteni akarják szakmai eszköztárukat.

“Idén három külön műsorsávval készültünk: a látogatók a több mint 60 előadótól képet kaphatnak a service design szakma fejlődési trendjeiről, megismerhetik a területen dolgozó nagyvállalati szakembereket és a tanácsadó ügynökségek kulcsszereplőit, illetve a témakörrel még csak most ismerkedők találkozhatnak azokkal az oktatási intézményekkel, kurzusokkal, ahol elsajátíthatják a szakma fortélyait. Azok sem fognak csalódni, akik a szakterület éves seregszemléjét az üzleti jó gyakorlatok, esettanulmányok miatt keresik fel, hiszen 17 nagyvállalati esettanulmányt, kutatási eredményt ismerhetnek meg, olyan szakmai programok kíséretében, mint a közszféra szolgáltatás fejlesztése, az ügyfélélmény stratégia tervezés, fenntarthatóság és service design vagy a Web3 és design gondolkodás”

– mondta Káli György, a Service Design Day főszervezője, aki kiemelte, hogy a konferencia két év online kitérőt követően költözik vissza offline térbe.

Idén a MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) megújult campusa ad helyet a szolgáltatás tervezők tudásmegosztó napjának, amely egy olyan intézmény, amely maga is design alapú tanulással, kutatással és a gyakorlati szakértelem alkalmazásával ad válaszokat a 21. század kihívásaira. Ezenkívül jövőképes közösségek építésével, a designtudatos szemlélet terjesztésével járul hozzá Magyarország és Kelet-Közép-Európa gazdasági és kulturális ökoszisztémáinak fejlesztéséhez.

“Egy agilis vállalkozás váratlan helyzetben – amikor például beüt a gazdasági recesszió – nem a kéziféket húzza be, hanem jövőorientált: átszervezi a munkáját, üzletfejlesztésen gondolkodik, észreveszi és kihasználja a kínálkozó lehetőségeket” – mondta Csaba Zoltán, a Virtual Agile Community of Practice konferencia főszervezője. A szakember szerint egyedülálló szakmai tudást kaphat, aki bekapcsolódik november 25-én, az online konferencia közvetítésébe: óriáscégeket átalakító sztárszakemberek osztják meg tapasztalataikat a publikummal. Olyan szakmai nagyágyúkat sikerült a elhozni a magyar közönségnek, mint:

  • Avi Schneier, a Scrum.Inc ikonikus vezető tanácsadója, Jeff Sutherland jobbkeze, a Scrum@Scale Guide társszerzője,
  • Thoralf Klatt, az Accenture Németország vezető agilis tanácsadója, aki olyan globál vállalati átalakulásokat vezetett, mint a Siemens, IBM, vagy Daimler agilis átalakulása, Scrum@Scale tréner, a Berlin Agile Meetup alapítója,
  • Debbie Brey, a Boeing agilis transzformációját vezető agilis coach
    Jen Olderog, a John Deere agilis változás nagykövete, vezető agilis coach, Scrum Trainer,
  • Luiz Q Quintella, neves Product Coach, OKR tanácsadó, a Scaling Done Right című könyv társszerzője, melyről Jeff Sutherland azt írta: „minden agilis vezető polcának kötelező eleme kellene, hogy legyen”,
  • Peter Koning Interim C-szintű vezető (Holland vasút, CapitalBox, Holland posta), agilis coch, agilis vezetőfejlesztő, az Agile Leadership Toolkit című nagysikerű könyv szerzője,
  • Berend Zsolt, a Sooner Safer Happier című agilis bestseller társszerzője, korábban Barclays bank globális CoP-jának vezetője. Jelenleg a Nationwide Building Society angol pénzintézetnél agilis tréner, coach.

A Csaba Zoltán-Káli György szervezőpáros szerint fontos, hogy az előttünk álló gazdasági dekonjunktúrában a szűk szakmai érdeklődésen túl is inspirálódjunk, mert az elmúlt válságok tapasztalata az, hogy azok a szervezetek tudják lehetőségként kezelni a kihívásokat, melyek vezetői képesek a menedzsment-eszköztáruk folyamatos innoválására. Ezért azok lesznek a nyertesek, akik be tudják emelni a működésükbe vállalati, skálázott agilitás eszközei, mint például a portfólió menedzsmentet, lean budgeting-et, vagy a a service design gondolkodást.