E-commerce kilátások: 3. magyar affiliate konferencia a VIVnetworks szervezésében

E-commerce kilátások: 3. magyar affiliate konferencia a VIVnetworks szervezésében

Mi várható a magyar e-kereskedelemben 2023-ban, és mit érdemes tudni az affiliate marketing magyarországi helyzetéről ? A globális szinten is legnagyobb affiliate hálózatként jegyzett CJ.com európai partnere, a VIVnetworks által rendezett szakmai fórum kapcsán kérdeztük Pónya Anamyt, a magyarországi affiliate marketing csapat vezetőjét.

Mit gondolsz a magyarországi e-kereskedelem idei kilátásairól?

A magyar e-kereskedelmi piac rekord nagyságú gyarapodást produkált tavaly, hiszen mintegy 32 %-kal növekedett az előző évhez képest, megelőzve ezzel Bulgáriát, Lengyelországot, Horvátországot, és még számos környező ország piacát. Azonban Magyarországon egyre szorosabb a verseny a gazdasági recessziótól való félelem és a borús nemzetközi kilátások miatt, nemcsak az e-kereskedelem területén, hanem bármilyen piacon. Az idei év végének és a jövő év elejének meghatározói a rezsinövekedés, az infláció, a külföldi szereplők magyar piacra belépése, csökkenő marketingbüdzsék és a csökkenő rendelkezésre álló jövedelem a lakosság részéről.

Hogy látod, mennyire fontos a magyar e-kereskedők számára a teljesítményalapú online marketing?

Ahogyan élesedik a verseny, és egyre újabb, tőkeerős külföldi szereplők lépnek be a magyar piacra, úgy az online hirdetésekben, a marketing területen is új és költséghatékony eszközöket keresnek a magyar webshopok. Mindezek miatt– kombinálva a recessziós félelmekkel – itthon is egyre több webshop fordul a teljesítménymarketing, ezen belül is az affiliate marketing felé.

Nyugat-Európában bevett népszerűsítési forma ez, a webshopok forgalmának akár 15%-át is hozza ez a költséghatékony eszköz. Az egyre gyorsuló pénzromlás következtében felértékelődik a megtérülés szerepe, a kiskereskedelmi árrés szűkülésével egyre fontosabb, hogy milyen kattintásokra fizetik ki a marketingbüdzséjüket. Sok marketing- és cégvezető érzi csapdában magát, hiszen egyre csökkenő büdzsé mellett kellene növekedő forgalmat produkálniuk és új eszközökkel növelniük a vásárlók számát. Ilyenkor természetesen előtérbe kerül a teljesítménymarketing.

Miben különbözik az affiliate marketing a hagyományos CPC kampányoktól?

Az affiliate marketing legfőbb előnye, hogy win-win helyzetet teremt, mivel mind a médiapartner (publisher), mind a webshop, azaz a hirdető nyer rajta. A kereskedőnek csak a valóban megvalósult tranzakció után kell fizetnie, és akkor is csak az általa meghatározott jutalékot. A publisher kiadói oldalon pedig monetizálni tudja fennmaradó inventoryját, miközben új, kreatív hirdetési formákat tud kínálni a ügyfeleinek.

Mennyire vevők a magyar e-kereskedők az affiliate marketingre?

A VIVnetworks több mint egy évtizedes működése során soha nem tapasztaltunk még ilyen jelentős ugrást, hiszen a magyar affiliate bevételek 2021-ben a hálózatunkban közel 50 %-kal nőttek az előző évhez képest. Ez jóval nagyobb mértékű növekedés, mint a piaci forgalom esetében. 2022-ben is látjuk az előző évhez viszonyított bővülést, ugyanakkor az egész e-kereskedelmi piac növekedési ütemének lassulása figyelhető meg.

Sok ügyfelünk rajtunk keresztül terjeszkedik külföldre, amiben mind piaci tapasztalatainkkal, mind a helyi, anyanyelvi csapatunkkal segíteni tudjuk a webshopokat. Európa bármely országban, de akár az amerikai kontinensen is tudunk fiókot nyitni a hirdetőinknek. Ez hatékony eszköz a külföldi webshopok magyarországi terjeszkedésének ellensúlyozására.

Ezzel együtt sokan vannak, akik még nem ismerik az affiliate-et, vagy tartanak tőle, holott semmit nem veszítenek vele: a publishereknek teljesen ingyenes a regisztráció, a webshopok pedig csak a tényleges bevételeik után fizetnek, a megrendelések valódiságának ellenőrzése után.

Milyen témákkal várjátok az érdeklődőket?

Számos érdekes előadás lesz, hiszen többek között érkezik Vadász Illés a Google-től, de ott lesz a konferencián a Be Social részéről Joanelli Tamás, Csermely Ákos a Digital Hungary-től, és a Játéksziget.hu képviseletében Farkas Éva is tart előadást. A témák között az előttünk álló év kihívásai és trendjei szerepelnek: merre tart a digitális világ 2023-ban, mi az élménybiztos elvárás, vagy hogy mit tehetnek a kereskedők a vásárlók személyes adatainak védelmében úgy, hogy közben továbbra is megállják helyüket a digitálismarketing-versenyben. De szó lesz még a közösségi média 2023-as trendjeiről, mik lesznek a jövő év kedvelt social csatornái, hogyan változik a hatékony közösségi kommunikáció.

Mikor lesz a konferencia, és hogyan jelentkezhetnek azok, akiknek felkeltette érdeklődését?

A Microsoft Teams platformján megrendezésre kerülő virtuális konferenciára szeretettel várunk minden érdeklődőt. Az eseményt szeptember 21-én 10:00-11:15 között tartjuk, amely ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Jelentkezni ezen az URL-en lehet

(Támogatott tartalom)

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!