Black Friday másképp – cégek, akik nem állnak be a sorba!

Black Friday másképp - cégek, akik nem állnak be a sorba!

Sok cikket írtunk már arról, hogy hogyan maximalizálhatjuk Black Friday értékesítéseinket. Most azonban 5 olyan kampányt szeretnénk bemutatni, amelyek az elmúlt évek során rendhagyó módon értelmezték a fekete pénteket.

1. A Coolblue kék péntekje

A holland, elektronikai cikkeket értékesítő Coolblue 2017-ben fogta a Black Friday-t, és nemes egyszerűséggel átszínezte. A Black Friday előtti héten Blue Friday akciót hirdettek, ezzel lehetővé tették vásárlóik számára, hogy elkerüljék a szokásos fekete péntek körül zajló csomagszállítási késéseket és időben hozzájussanak megrendelt termékeikhez.
Az elmúlt években több nemzetközi és hazai brand is élt hasonló ötlettel, így a teljes karácsony előtti időszakban találkozhatunk különböző, Black Friday inspirálta saját elnevezésű akciókkal.
A Coolblue azonban nem csak a Black Friday idején menő, hiszen az év többi napján is a gyors és környezetbárát kiszállítást tűzik zászlójukra. Bizonyos területeken például 1 órán belül kiszállítják a megrendelt termékeket biciklis futárok segítségével.

Black Friday másképp

2. A REI anti-Black Friday napja

A REI egy szabadidős- és sporttermékeket forgalmazó webáruház, amely már 2015 óta hirdeti meg a Black Friday helyett az #OptOutside, azaz “Menj inkább a szabadba!” kampányát. A tradíció lényege, hogy az őrületes akciók helyett a REI ezen a pénteken bezárja offline és online üzleteit, és fizetett szabadnapot ad dolgozóinak, amit így a szabadban tölthetnek.

Black Friday másképp
A 2019-es évben a REI anti-Black Friday kampánya szintet lép, és USA-szerte a természet megtisztítását segítő, önkéntes programokat szerveznek. Nem csak saját vásárlóikat, hanem minden környezettudatos fogyasztót arra buzdítanak, hogy a materiális javak hajszolása helyett inkább a természet védelmével törődjenek ezen a napon (is).

Black Friday másképp

3. A Patagonia jótékonykodik

A prémium outdoor ruházati termékeket gyártó és forgalmazó Patagonia jól ismert vállalati felelősségvállalásáról, akár környezetvédelemről, akár etikus foglalkoztatásról van szó. A cég 1985 óta jótékony célokra fordítja árbevételének 1%-át, ami eddig 75 millió dollárra rúg.

2016-os Black Friday kampányukkal pedig hatalmas sajtóvisszhangot váltottak ki, amikor a 10 millió dolláros rekord árbevételük 100%-át környezetvédelemi szervezeteknek ajánlották fel.

Kíváncsian várjuk, hogy idén novemberben mivel rukkolnak elő!

4. Az Everlane óceánt tisztít

Az Everlane az a ruházati márka, amelyet vásárlói átlátható és etikus működéséről és árazásáról ismernek, és ezért választanak. Ebből adódóan a hagyományos Black Friday akciókban sem vesznek részt.

Helyette létrehoztak egy Black Friday Fund nevű jótékonysági alapot, amelyet minden Black Friday vásárlás bevételéből finanszíroznak, és összesen 260.000 dollárt terveznek a Surfrider nevű óceántisztító szervezetnek adományozni.

Vásárlóiknak azt ígérik, hogy minden leadott megrendelés után 13 dollárt adományoznak a Surfridernek, ami fél kg műanyag óceánból való eltakarítását teszi lehetővé.

Black Friday másképp

5. A Jigsaw egyszerűen kihagyta

A brit ruházati áruház, a Jigsaw 2015 óta több közleményt is közzé tett a Black Friday iránti teljes elutasításukat illetően. Az évek során a Black Friday-ek közeledtével az alábbi állásfoglalást jelentették meg, és a márka vezetője 2016-ban még a BBC-nek adott interjújában is kifejtette ellenérzését a fekete pénteki akciókkal szemben.

Black Friday másképp

2018-ban azonban ők is megtörtek, és már a többi brandhez hasonló akciókkal próbálták extra költekezésre buzdítani vásárlóikat. Weboldaluk tanúsága szerint úgy tűnik, 2019-ben is beállnak a sorba.

Konklúzió

Ahogy egyre éleződik a verseny az e-kereskedelemben, a Black Friday akcióink során is évről érvre nehezebb kitűnni a tömegből, és valami igazán figyelemre méltót alkotni. Ahogy minden márka más, úgy a különböző vásárlói rétegek kegyeihez is más típusú kampányokon keresztül vezethet az út. A fenti példákból is láthattuk, hogy az értékesítés maximalizálása nem feltétlenül zárja ki, hogy valami extra célt is adjunk a kampányainknak. Ráadásul egy ügyes csavarral hosszú távra beégethetjük márkánkat Black Friday vásárlóink emlékezetébe!

mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!