30 naposról 60 naposra növekedett az Instagram Insights (Elemzések) adatlekérési intervalluma, ami azt jelenti, hogy a fiókstatisztikák a már kéthónapnyi idősávra visszanézhetők és elemezhetők.

Jó hír ez az Instagram üzleti felhasználóinak, hiszen így kétszeresére emelkedett az elemezhető adatok egyben elérhető mennyisége, és ez a közeljövőben várhatóan még tovább bővül: 90 napos statisztikai periódust is említett nemrég a Twitteren az Instagram egyik vezetője.

Új naptárfelület

Az Elemzéseken belül új naptárfelület került kialakításra, ahol maximum 60 napot tudunk visszamenni, és kiválasztani az elmúlt két hónapon belül az elemzési időtartamot, amely 2-től 60 napig terjedhet. A gyorsan kijelölhető idősávok statisztikái „Az elmúl 7 nap”, illetve „Az elmúlt 30 nap” fülre, majd a Frissítés feliratra koppintva azonnal elérhetők, de a naptárban lévő kezdeti és záródátum kijelölése (Egyéni intervallum megadása), majd ezen adatok frissítése sem tart több ideig egy kis rutin megszerzése után.

Az elemzési időintervallum kibővítése könnyebben lehetővé teszi az átfogóbb elemzéseket, és a ciklikus minták felismerését, amelyeket azelőtt valamilyen külső szoftverrel tudtak csak több-kevesebb sikerrel megoldani az Instagramon kommunikáló cégek.

Facebook Creator Studio – még több lehetőség a küszöbön

Az Instagram Elemzések időablakának kiterjesztése nem látható a Facebook Creator Studio applikációjában, hiszen jelenleg 30 napos statisztikák érhetők csak el. Azonban a szakértők azt jósolják, hogy a Facebook ezt a hiányosságot is hamarosan orvosolni fogja, és egy analitikai felületen lehet majd követni az Instagram- és Facebook-aktivitások teljesítményét, ráadásul a tovább bővített, 90 napos idősáv alkalmazásával.

Ezzel igen nagy előrelépést könyvelhet majd el a két közösségimédia-felület az üzleti felhasználók felé nyújtott szolgáltatási szintjét tekintve, melynek köszönhetően a cégek hatékonyabban optimalizálhatják mind organikus aktivitásukat, mind pedig fizetett marketingkampányaikat.

Nagyobb rálátás, jobb döntések

A fentiek fényében az Instagram-kampánykezelők alig várják, hogy a Creator Studio adatainál is megjelenjenek majd a kibővített intervallumra vonatkozó statisztikák, hiszen azok sokkal jobban mutatják majd a követőkre vonatkozó trendeket, viselkedési és demográfiai változásokat.

Képzeljük csak el, hogy egyben fogunk tudni ránézni egy 3 hónapos nyári kommunikációs kampányra, az adatokat letöltve különféle grafikonokat készíthetünk el, tisztán láthatjuk a trendeket, a jelentősebb emelkedéseket és eséseket, ciklusokat pl. az elérések, az elköteleződési arány vagy a követőszám alakulásának vonatkozásában. Ezekből pedig relevánsabb jelentéseket hozhatunk létre, hogy segítsük a közép-, illetve hosszú távú vezetői döntések meghozatalát.

Összességében a több információ és historikus adat az Instagram-aktivitások és eredmények jobb megértését teszi lehetővé, amely még közelebb viszi a platformot használó vállalkozásokat a lehető legsikeresebb kommunikáció megvalósításához.