A mesterséges intelligencia (AI) megfelelő használata a SEO-ban is remek segítséget nyújthat. Íme három esettanulmány, ahol webshopokat, illetve egy B2B oldalt SEO optimalizáltunk egyedi promptok segítéségével. Kezdjük el ott: miért fontos a jó SEO?

A különböző forgalmi csatornák közül jellemzően a Google organikus keresési eredményei közül érkezők töltik a legtöbb időt a weboldalakon. Ezt segíti a SEO. Hasonló csatornák még az organikus, közösségi médiából – tehát a Facebook-ról, Instagramról, TikTok-ról – érkező forgalom, vagy a hirdetésekből az oldalra látogatók közül.  Bár az organikus Google-ről érkező a forgalom sincs ingyen, sok hazai weboldal kevés figyelmet fordít erre a forgalomterelési megoldásra.

A cikkben három weboldal, ezek közül két webshop és egy B2B oldal SEO-s eredményeit mutatom be. Az egyik webshop WordPressen és WooCommerce rendszeren, a másik UNAS-os motoron üzemel, a B2B weboldal pedig Webflow rendszeren fut.

Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában

Az AI még nem forgatta fel a világot, a különböző AI alapú megoldások azonban egyre több cég életében jelennek meg. Rengeteg területen lehet alkalmazni, ötletelés, tanácsadás, szöveggenerálás, de akár videót, képeket és hangot is generálhatunk vele. Ezért fontos az, hogy a magyar kkv-k is tisztában legyenek azzal, hogyan működnek ezek a megoldások, milyen előnyöket és veszélyeket jelentenek – erről itt írtam korábban. Azonban az is fontos, hogy egyre több cég elkezdje használni a mesterséges intelligenciát. Érdemes ebből a célból felmérni, megvizsgálni, hogy milyen munkafolyamatok válthatóak le, és milyen mértékben érdemes az adott területet megtámogatni mesterséges intelligencián alapuló megoldásokkal.

Ha még nem próbáltad ki őket, érdemes a ChatGPT-vel kezdeni!

De most már Microstoftos környezetben a CoPilot és Google-ös környezetben a Gemini is elérhető. Érdemes nem csak kérdéseket, hanem célzott feladatokat adni neki. Kérni kell a mesterséges intelligenciától!

Webshop motor kiválasztása

Itthon rengeteg webshop fut a WordPress és a WooCommerce rendszerein, szintén sokan választják az UNAS vagy akár a Shoprenter rendszerét – amelyre szintén hozok példát a következő fejezetben – de vannak nemzetközi szereplők is a piacon, mint például a Shopify. Mindegyikre lehet szuper webshopokat építeni.

Ha még most vagy webshop építés előtt, vagy át szeretnéd migrálni a meglévő webshopodat, akkor azt javaslom, hogy kérd szakember segítségét. Beszéljétek át milyen céljaid vannak, milyen számlázó és ERP rendszert használsz, vagy szeretnél használni a jövőben, milyen szaktudás van bent a cégnél, és azokat milyen irányba szeretnéd fejleszteni – ugyanis ezek mind-mind hatással lehetnek arra, hogy milyen rendszerben érdemes gondolkodnod, és később nagyban megkönnyíthetik a skálázást.

WooCommerce-es webshop támogatása AI-jal

A webshop egy kis-közepes méretű webshop, 2023 elején kezdtünk el dolgozni rajta, ekkor került bekötésre a Google Analytics, a Google Search Console és a különböző követőkódok is. Ekkor még a mesterséges intelligencia boom elején jártunk. A webshopban ekkor 800 termék volt. Első körben körülbelül 200 termékoldal optimalizációját készítettem el, egyedi promptokkal.

WordPress esetében sok SEO-s plugin közül lehet választani, ezek sokat segíthetnek akkor is, ha nem mesterséges intelligenciával dolgozunk a termékoldalakon, ilyen például a Yoast SEO plugin. Ezeket az ajánlásokat mindenképpen érdemes figyelembe venni a szövegek megírásakor, és ez igaz akkor is, ha mesterséges intelligenciát és promptokat használunk a termékleírások generálásához.

A második körben aztán a maradék mintegy 600 további termékoldalt is optimalizáltuk, még automatizáltabb módon, illetve készültek további tartalmak is az oldalra, szintén SEO fókusszal és mesterséges intelligenciát is használva.

A webshop Search Console adatai

A képen az oldal Search Console adatait láthatjuk – ha többet szeretnél tudni a Search Console-ról ezt a cikket olvasd el –, tehát csak azokat az eredményeket, amelyek az organikus, Google-ről érkező forgalmat mutatják. Jól látszik, hogy szinte rögtön elkezdett nőni az Impression-ök és a kattintások száma is az optimalizációt követően – tehát a webshop és az oldalai többször jelentek meg a keresésekben és több kattintás és így forgalom érkezett az oldalra.

A növekedés egészen az év végéig egyenletesen nőtt – a bolt termékeinek szezonalitása miatt, decemberben mind a kettő visszaesett – majd az év elején, egy évvel a fejlesztéseket követően még nagyobb mértékben tovább nőtt. Ekkor további termékek kerültek fel az oldalra, és valószínűleg a Google is értékelte azt, hogy egy évvel az első fejlesztéseket követően továbbra is jó minőségű, és egyre több tartalom kerül fel az oldalra. (Ha érdekelnek akár a bevételi adatok, vagy részletes, havi adatokat szeretnél megnézni, ebben az esettanulmányban megnézheted.)

UNAS-os webshop SEO-jának javítása AI segítségével

Az UNAS is remek webshop platform lehet. Magyar fejlesztés, így több magyar rendszerrel is könnyű öszekapcsolni. A beépített hírleves rendszere azért hagy némi kívánnivalót maga után. A MailerLite-tal, valamint az ActiveCamapignnel is össze lehet kapcsolni, de ha intenzíven szeretnéd használni a hírleveleket a webshopod marketingjében, akkor érdemes lehet megfontolni a Shopify-Klaviyo párost talán – én mindenképpen az utóbbi ajánlanám.

Ez a webshop már nagyobb, nyugodtan mondhatjuk, hogy közepes méretű, közel 5000 termék oldallal és megannyi blogcikkel. Ezért itt valamelyest más megközelítést kellett alkalmazni, mint a WooCommerce-es webshop esetében.

Termékfeltöltés egy UNAS-os webshopnál

Fontos volt az is, hogy az UNAS termékleírásainak formázásánál külön figyelni kellett a HTML formázásbeli különbségekre. Illetve ebben az esetben rövidebb, hosszabb leírások, összetevők is külön-külön megjelentek, ezért nem pusztán a termékleírásokat módosítottuk, építettük fel, hanem újakat is generálni kellett.

Külön foglalkoztunk az oldalon található több száz márkával és kategóriával, amikhez szintén tartoznak leírások, amelyeket korábban csak elvétve optimalizáltak SEO szempontból. Ezekre is külön készültek külön promptok.

Ennek a webshopnak az optimalizációja csak most, március végén, április elején történt, így még nincsenek friss adatok. Később majd ezekkel frissítem ezt az esettanulmányt – ahol a fentihez hasonló módon, anonimizált, de számszerű adatokat láthatsz majd az elért eredményekről.

Mi a különbség a beépített és az egyedi AI megoldás között?

Egyre több webes applikáció, sőt az UNAS és a Shoprenter is nyújt már nagy nyelvi modell alapú mesterséges intelligencia megoldásokat termékleírások generálására. Ezek is jelenthetnek megoldást számodra is, azonban skálázhatóságuk, valamint minőségük bizonyos alapvető okok miatt biztosan elmarad a fenti megoldásoktól.

Ennek oka, hogy ezeknél a promptok nem az adott webshopra és/vagy nem skálázhatóan vannak megadva. Illetve: több más SEO-s beállítás, elem sem jelenik meg a leírásokban. Így viszont kevésbé teljeskörű megoldást nyújtanak a webshopod számára, mint az egyedi és tömeges mesterséges intelligenciával támogatott SEO, azaz AISEO.

Friss weboldal forgalmának felépítése SEO fókusszal, AI támogatással

Hasonlóan egyedi megoldásokat alkalmaztam ennél a weboldalnál is. Itt, mivel alapból egy zártabb rendszerről beszélünk a Webflow miatt, nem csak szövegeken dolgoztam. Külön kisebb kódok, structured snippetek is kerültek a weboldalba, amik tovább segítették a weboldal láthatóságának a javítását. Ezek az UNAS vagy a Shopify esetében automatikusan regenerálódnak a termékekre. (Itt viszont a blogokra és további snippetekre is szükség volt.)

B2B weboldal SEO optimalizációja

Jól látható, hogy az oldalnak az elején szinte semmilyen organikus jelenléte nem volt. Aztán ez – főleg az év vége, illetve a 2024-es év elejétől – gyökeresen megváltozott és egyre nagyobb láthatóságot és organikus forgalmat is szerzett, ami azóta is dinamikusan nő.

Mikor éri meg egy ilyen megoldás?

Annak ellenére, hogy mesterséges intelligenciát használtunk mindhárom esetben, összesen 8-10 ezer oldalhoz generáltunk szövegeket. Ez a munka is komoly figyelmet, szakértelmet és nem utolsó sorban természetesen emberi ellenőrzést kíván a megbízó részéről.

Az esetek többségében, jó promptokat használva 3-5 százalékban generálódik olyan tartalom amelynél szükséges az emberi beavatkozás. Ez jelentheti azt, hogy újra kell írni a promptot arra a termékcsoportra vagy kategóriára. Vagy azt is, hogy eseti hibákat kell kézzel javítani az elkészült anyagokban. Így semmiféleképpen nem jelenti azt ez a megoldás, hogy teljesen automatikusan tudunk korlátlan számban anyagokat generálni. Mindig szükséges az emberi ellenőrzés.

Ugyanakkor, amennyiben új oldalról, vagy olyan oldalról van szó, ahol alacsony vagy csak közepes szinten figyeltek oda a SEO-ra, nagyon gyorsan lehet jó eredményeket elérni. Ez akár néhány hónap alatt is láthatóvá válik! Fél-egy éves időtávban pedig tovább nőhet az organikus forgalom mennyisége – ez természetesen minden SEO-optimalizációra igaz, nem csak a mesterséges intelligenciával segített AISEO-s megoldásokra.

AI + SEO – összefoglalás

Ha értjük a mesterséges intelligenciát, sokmindenre használhatjuk. Ezek közül marketingben talán különösen fontos lehet a webshopok termékleírásainak, különböző weboldalak blogcikkeinek megírása, átírása, optimalizációja az új technológiák segítségével. Láthattuk, hogy akár WooCommerce-es, akár UNAS-os, vagy akár B2B weboldalak esetében is remek eredményeket hoz a SEO optimalizáció. Ezt különböző mesterséges intellgeinciák segítségével tudjuk tovább gyorsítani, optimalizálni.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.